2

بایدن: مرگ العقال، توانایی داعش برای انجام عملیات در منطقه را به شدت کاهش می‌هد

  • کد خبر : 36955
  • ۲۲ تیر ۱۴۰۱ - ۹:۰۰
بایدن: مرگ العقال، توانایی داعش برای انجام عملیات در منطقه را به شدت کاهش می‌هد
رئیس جمهوری آمریکا تاکید کرد که هلاکت رهبر داعش در سوریه، باعث کاهش شدید توانایی این گروهک تروریستی در طراحی عملیات و اجرای آن در منطقه می شود.

به گزارش پایگاه خبری مفاز، «جو بایدن»، رئیس جمهوری آمریکا شامگاه امروز (سه شنبه) در بیانیه ای که کاخ سفید آن را در وبسایت خود منتشر کرد، به اقدام ستاد فرماندهی مرکزی ارتش کشورش (CENTCOM) در اعلام هلاکت «ماهر العقال»، رهبر گروهک تروریستی داعش در سوریه در جریان یک حمله پهپادی در شمال غرب این کشور واکنش نشان داد.

بایدن در این بیانیه ضمن تاکید بر موفقیت نیروهای نظامی و اطلاعاتی آمریکا در انجام حمله پهپادی منجر به هلاکت رهبر داعش در سوریه، عنوان کرد: مرگ العقال در سوریه منجر به حذف یک تروریست اصلی از میدان خواهد شد و توانایی داعش برای برنامه ریزی و اجرای عملیات خود در منطقه را به طور قابل توجهی کاهش می دهد.

رئیس جمهوری آمریکا در رابطه با عملیات اخیر نیروهای کشورش خاطر نشان ساخت: همانند عملیات آمریکا در ماه فوریه که رهبر داعش را از بین برد، پیامی قوی به همه تروریست هایی می فرستد که میهن و منافع ما را در سراسر جهان تهدید می کنند.

بایدن در پایان نیز تاکید کرد: این حمله هوایی نمایانگر اوج یک کار اطلاعاتی قاطع و دقیق است و مدرکی دال بر شجاعت و مهارت نیروهای مسلح ما به شمار می آید؛ همچنین روشن می سازد که آمریکا برای شناسایی تهدیدهایی که پیش روی کشور ما است و از بین بردن آنها، به هزاران نیرو در ماموریت های جنگی نیاز ندارد.

این در حالی است که سنت‌کام به عنوان ستاد فرماندهی نیروهای ارتش آمریکا در مناطق خاور میانه و آسیای مرکزی، عصر امروز با صدور بیانیه ای، اعلام کرده بود که نیروهای این کشور با انجام یک حمله پهپادی در نزدیکی شهر «جندیرس» در شمال غرب سوریه، دو تن از سرکرده های ارشد داعش را هدف قرار دادند و در نتیجه آن نیز، العقال از پای درآمده در حالی که بر اساس بررسی اولیه، این حمله هیچ گونه تلفات جانی در میان غیر نظامیان به دنبال نداشته است.

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=36955

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.