1

انفجار در مسجد شیعیان افغانستان؛ هدف قرار دادن شیعیان به جای صهیونیست‌ها توسط داعش

  • کد خبر : 55577
  • ۲۲ مهر ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۴
انفجار در مسجد شیعیان افغانستان؛ هدف قرار دادن شیعیان به جای صهیونیست‌ها توسط داعش
درست در ایامی که جهان درگیر مساله فلسطین است، گروه تروریستی داعش با انفجار بمبی در مسجد شیعیان بغلان، نمازگزاران این مسجد را به شهادت رساند.

به گزارش پایگاه خبری مفاز،پس از عملیات طوفان الاقصی در فلسطین اشغالی و درست در ایامی که نه تنها مسلمانان بلکه همه مردم جهان درگیر مساله فلسطین هستند، گروه تروریستی داعش با انفجار بمبی در مسجد شیعیان بغلان، نمازگزاران این مسجد را به شهادت رساند.

روز جمعه ۲۱ مهرماه منابع محلی در بغلان افغانستان از وقوع انفجاری در میان نمازگزاران مسجد امام زمان(عج) در در ناحیه دوم شهر پلخمری خبر دادند. به گفته برخی منابع، این انفجار که در میان صفوف نمازگزاران حین ادای نماز جمعه رخ داده ۳۰شهید و ۵۰ زخمی برجای گذاشته است.

حمله داعش به شیعیان بغلان

گروه تروریستی داعش با انتشار تصویر مهاجم انتحاری در کانال تلگرام اعماق، مسئولیت این انفجار را پذیرفت و اعلام کرد در این حمله، ۵۰ نفر کُشته و ده‌ها نفر زخمی شده‌اند. این نخستین بار نیست که پس از روی کار آمدن طالبان، داعش دست به اقدام تروریستی علیه شیعیان می‌زند.

ذبیح الله مجاهد، سخنگوی امارت اسلامی در شبکه اجتماعی ایکس، وقوع انفجار در ولایت بغلان را تایید کرد و نوشت: یک انفجار در حین برگزاری نماز جمعه در منطقه سیلو شهر پلخمری رخ داده است. وی جزئیات بیشتری ارائه نکرد.

خبرگزاری رویترز به نقل از یکی از مسئولان محلی طالبان به نام مولوی هاشمی نوشت که مقامات این گروه در حال بررسی ماهیت این انفجار هستند. بلال کریمی، معاون سخنگوی طالبان نیز در گفتگو با خبرگزاری فرانسه این انفجار را به شدت محکوم کرد اما از ارائه اطلاعات بیشتر در این باره خودداری نمود.

شورای علمای شیعه افغانستان با صدور بیانیه‌ای حمله تروریستی گروه تروریستی داعش به نمازگزاران مسجد امام زمان(عج) در پلخمری را شدیدا محکوم کرد.

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان، این اقدام تروریستی را شدیدا محکوم کرد. کنعانی به خانواده‌های شهدای مظلوم این حادثه دردناک تسلیت گفت و شفای عاجل مجروحین این حادثه را از خداوند بزرگ مسئلت کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه هدف قرار دادن نمازگزاران و مومنین در مسجد را از رذیلانه‌ترین جنایات تروریستی و نشانه دور بودن عاملان آن از آموزه‌های رحمانی و راستین دین مبین اسلام دانست.

گفتنی است داعش در هفته نخست عملیات طوفان الاقصی نه تنها هیچ واکنشی نسبت به این عملیات نشان نداد بلکه طرفداران آن برخی محتواهای رسانه‌ای قدیمی این گروه در مرتد دانستن حماس را بازنشر کردند. شاید تنها واکنش مثبت این گروه تروریستی به عملیات پیروزمندانه طوفان الاقصی در شماره ۴۱۲ هفته نامه النبأ این گروه تروریستی بود که در روز جمعه ۲۱ مهر ماه منتشر شد، در سرمقاله و اینفوگرافیک پایانی این مجله به صورت تلویحی به حوادث فلسطین اشغالی واکنش نشان داده شده است. داعش در این سرمقاله تحت عنوان «نصرة المسلمين» به صورت تلویحی به مصائب مردم غزه اشاره کرده و در قالب یک گفتمان دینی خواستار حمایت از مسلمانان مصیبت زده شد.

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=55577

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

error: Content is protected !!