3

از حضور تروریست‌های مورد حمایت ترکیه در اوکراین تا تاکید روسیه بر عملیات ویژه

  • کد خبر : 31848
  • ۱۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۹:۲۸
از حضور تروریست‌های مورد حمایت ترکیه در اوکراین تا تاکید روسیه بر عملیات ویژه
رسانه‌های روسیه از حضور هزاران تروریست مورد حمایت ترکیه در اوکراین خبر دادند، در همین حال با وجود تداوم فشارهای غرب بر مسکو، مقامات روسیه بر ضروری بودن حمله به اوکراین تاکید کردند.

به گزارش پایگاه خبری مفاز، چهاردهمین روز از عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین در حالی گذشت که فشارها بر روسیه همچنان برای توقف جنگ ادامه دارد و اوکراین بر آمادگی خود برای ادامه مذاکره تأکید کرده است.

حضور هزاران شبه نظامی سوریه در اوکراین

رسانه‌های روسیه روز چهارشنبه اعلام کردند که هزاران نفر از شبه نظامیانی که در سوریه با ارتش سوریه می‌جنگیدند، حالا در صفوف ارتش اوکراین برابر روسیه قرار دارند.

به گزارش ریانووستی، ترکیه بیش از دو هزار جنگجوی سوری و غیر سوری را از سوریه به قره‌باغ کوهستانی فرستاده بود تا در درگیری علیه ارمنستان در سال ۲۰۲۰ مشارکت کنند، اکثرشان پس از پایان درگیری‌ها در قره‌باغ ماندند و حالا ترکیه آنها را از قره‌باغ به اوکراین فرستاده تا به ارتش اوکراین ملحق شوند.

جنگ روسیه

۴۵۰ جنگجوی عرب و خارجی از ادلب راهی اوکراین شدند

همچنین حدود ۴۵۰ نفر از تروریست‌های خارجی ساکن ادلب سوریه وابسته به تشکیلات موسوم به الترکستانی، حراس الدین و انصار التوحید از طریق مرزهای ترکیه عازم اوکراین شدند.

این در حالی است که قرار است فردا پنجشنبه سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه و دمیترو کولبا، همتای اوکراینی به ترکیه سفر و درباره برون رفت از بحران گفت‌و‌گو کنند.

در همین حال، سفیر سوریه در روسیه در واکنش به قصد اوکراین برای تشکیل یگان بین‌المللی، هشدار داد که ممکن است اوکراین به نسخه‌ای از ادلب سوریه تبدیل شود.

جان سالیوان، سفیر آمریکا در روسیه هم با اشاره به احتمال بسته شدن سفارت کشورش در مسکو، از اتباع آمریکایی خواست که هرچه سریعتر روسیه را ترک کنند.

اتحادیه اروپا هم با گسترش حجم تحریم‌ها علیه مسکو و مینسک به دلیل تحولات اوکراین موافقت کرده است که این تحریم‌ها شامل محدودیت‌های جدید بر صادرات فناوری ناوبری دریایی و ارتباطات رادیویی به روسیه می‌شود.

لیز تراس، وزیر امور خارجه انگلیس هم گفت: در تلاش برای منزوی کردن روسیه در جامعه بین‌الملل و مسئول دانستن پوتین هستیم.

زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین هم با بیان اینکه سطح تهدید در اوکراین به بالاترین حد خود رسیده است، گفت: شاید روسیه بتواند زیرساخت‌های اوکراین را از بین ببرد اما نمی‌تواند شجاعت مردم این کشور را نابود کند.

 روسیه

او با اشاره به تلاش کشورش برای برگزاری دور چهارم مذاکرات با روس ها گفت: ما به دفاع از مرزهای خود ادامه می‌دهیم و همچنان درخواست خود برای دریافت جنگنده را تکرار می‌کنیم.

روسیه آمریکا را مسئول اوضاع اوکراین خواندزاخاروا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه هم روز چهارشنبه با بیان اینکه عملیات علیه اوکراین طبق برنامه پیش می‌رود، گفت: پس از حمله هشت ساله اوکراین به دونباس، عملیات نظامی ما ضروری بود.

او با تاکید مجدد بر اینکه هدف روس ها اشغال اوکراین، نقض حاکمیت و تغییر قدرت در این کشور نیست، گفت: هدف ما نجات مردم دونباس، ریشه‌کنی نازیسم و خلع سلاح اوکراین است.

این مقام روسی در ادامه کشورهای عضو ناتو و آمریکا را مسئول وضعیت فعلی اوکراین دانست.

زاخاروا با بیان اینکه پنتاگون باید جامعه بین‌المللی را از برنامه‌های بیولوژیکی که در اوکراین در حال توسعه است، مطلع کند، گفت: آمریکا به آزمایش تسلیحات بیولوژیکی در خارج از قلمرو خود و نزدیک مرزهای ما ادامه می‌دهد.

یک مقام وزارت دفاع آمریکا هم اعلام کرد: روسیه تاکنون ۷۱۰ موشک علیه اوکراین شلیک کرده است.

وزارت دفاع روسیه هم چهارشنبه اعلام کرد که در عملیات نظامی روزهای گذشته، ۹۰ درصد پایگاه‌های نیروی هوایی ارتش اوکراین را که بیشتر جنگنده‌ها و تاسیسات این کشور اروپای شرقی را شامل می‌شد، از بین رفته است.

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=31848

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

error: Content is protected !!