1

آغاز عملیات گسترده الحشد الشعبی عراق علیه داعش در مرز با سوریه

  • کد خبر : 55072
  • ۰۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۵
آغاز عملیات گسترده الحشد الشعبی عراق علیه داعش در مرز با سوریه
سازمان الحشد الشعبی عراق عملیات نظامی خود علیه هسته‌های باقی مانده گروه تروریستی داعش را در غرب استان مرزی الانبار با سوریه آغاز کرد.

به گزارش پایگاه خبری مفاز، فرماندهی عملیات الانبار در سازمان الحشد الشعبی پس از دریافت اطلاعات دقیق مبنی بر وجود تحرکات هسته های داعش در مناطق خالی از سکنه و بیابانی در نوار مرزی عراق با سوریه، عملیات امنیتی گسترده ای را آغاز کرد.

قاسم مصلح، فرمانده عملیات الانبار در سازمان الحشد الشعبی در بیانیه ای اعلام کرد که تیپ های این فرماندهی و یگان های پشتیبانی مستقر در فرماندهی این سازمان، عملیات امنیتی گسترده ای را در دشت الکراء و مناطق الولید، الرطبه و عکاشات و اطراف آنها را هدف قرار می دهد.

مصلح افزود: این عملیات تا نابودی هسته‌های تروریستی داعش و حامیان آنها ادامه خواهد داشت.

وی افزود: شاخص ها نشانگر بروز ثبات در وضعیت امنیتی در مناطق غربی الانبار در سایه هماهنگی امنیتی بالا بین نیروهای امنیتی و الحشد الشعبی و همچنین همکاری شهروندان در انتقال اطلاعات است.

این فرمانده الحشد الشعبی تاکید کرد: این سازمان به اهالی استان الانبار اطمینان می دهد که فرزندان شما در الحشد الشعبی برای تضمین امنیت شما شب و روز نمی شناسند و با کسانی که دنبال اختلال در امنیت شما هستند، به شدت برخورد خواهند کرد.

به گزارش ایرنا، در ماه های گذشته نیروهای نظامی عراق به ویژه الحشد الشعبی چندین عملیات برای پاکسازی بقایای داعش در شرق، شمال، غرب و مرکز این کشور انجام داده اند.

با وجود شکست داعش در سال ۲۰۱۷ و پیروزی عراق بر این گروه تروریستی پس از ۳.۵ سال نبرد، بقایای داعش هنوز هم در برخی استان ها مشغول تحرک و عملیات تروریستی هستند.

استان های دیاله، صلاح الدین، کرکوک، نینوا و الانبار از مناطق اصلی تحرکات داعش در عراق به شمار می رود و تروریست ها هر از گاهی در این مناطق به عملیات علیه نیروهای امنیتی و غیر نظامی ها دست می زنند.

گفتنی است سازمان الحشد الشعبی عراق در پی هجوم گروه تروریستی داعش با حمایت های منطقه ای و جهانی به عراق، با فتوای معروف آیت الله سید علی سیستانی مرجعیت عالی عراق و گسیل جوانان عراقی برای مقابله با آن تشکیل شد و سرانجام با فداکاری های بسیار موفق شد که بعد از سه و نیم سال جنگ، داعش را شکست دهد.

پارلمان عراق در ۲۶ نوامبر ۲۰۱۶ (ششم آذر ۹۵) در ادامه سازماندهی و ضابطه مند کردن این تشکیلات نظامی در چارچوب قوانین عراق، با اکثریت آرا، «قانون الحشد الشعبی» را تصویب کرد و به این ترتیب، این سازمان رسما بعنوان یکی از نیروهای رسمی سازمان رزم عراق درآمد و از آن زمان زیرنظر نخست وزیر بعنوان فرمانده کل قوا فعالیت می کند.

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=55072

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

error: Content is protected !!