4
بازخوانی یک روایت

گلستان در آتشِ دراویش

  • کد خبر : 45683
  • ۲۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۹:۲۵
گلستان در آتشِ دراویش
به مناسبت سالگرد فتنه دراویش در خیابان پاسداران تهران

پایگاه خبری مفاز- فرقه انحرافی دراویش نعمت‌اللهی سلطان‌علیشاهی معروف به دراویش‌گنابادی؛ فرقه‌ای است که دارای دو چالش عمده‌ی عقیدتی و سیاسی- امنیتی است.

پرداختن به بدعت‌ها و انحرافات اعتقادی، فقهی و اخلاقی این فرقه ضالّه، خود، مثنوی است که 70 مَن کاغذ خواهد شد و در این برنامه نیز مجال پرداختن به آن‌ها نیست.

اما از جمله چالش‌های سیاسی- امنیتی این فرقه؛ می‌توان تنها به بخشی از فهرستِ آن‌ها اشاره کرد:

غائله دراویش در بهمن‌ماه 84 در شهر مقدس قم

درگیری و اغتشاشات آبان‌ماه سال 1386 در شهرستان بروجرد که منجر به زخمی شدن بیش از 80 نفر از مردم عادی توسط پیروان این فرقه شد؛3️⃣درگیری اسفند ماه 87 در اصفهان؛

درگیری و ضرب و شتم پیروان این فرقه با استفاده از سلاح گرم، در شهر کَوارِ استان فارس در ماه مبارک رمضانِ در سال 1390، که منجر به زخمی شدن بیش از 190 نفر از نمازگزاران نمازجمعه شد؛

فاجعه بهمن‌ماه سال 1396 توسط دراویشِ آشوب‌گر در خیابان گلستان هفتمِ تهران، که منجر به شهادت سه نفر از حافظان نظم و امنیت، توسط راننده اتوبوسِ‌مرگ و شهید شدن محمدحسین‌حدادیان بسیجی حاضر در صحنه و همچنین زخمی شدن بیش از 80 نفر از مردم بی دفاع شد.

اما ماجرا از این قرار بود:

در دی‌ماه 1396 مدیران سایت مجذوبان‌نور، ارگان رسانه‌ای دراویش موسوم به گنابادی، به‌دلیل نشر اکاذیب و تشویش اذهان عمومی و ارتکابِ برخی اعمال مجرمانه و همچنین مشارکت در اغتشاشات سال 1396، توسط دستگاه‌های نظارتی بازداشت شدند.

پس از آن بود که پیروانِ فرقه مذکور، با راه اندازی تحصن‌های غیرقانونیِ چند صد نفره مقابل زندان اوین، در اواخر دی‌ماه و نهایتاً با رافت مسئولین دستگاه قضا، آزاد شدند.

اما اوایل بهمن‌ماهِ همان سال، خبرِ کذبی توسط کانالِ معاندِ آمدنیوز مبنی بر حصر خانگی قطب دراویش گنابادی منتشر شد.

این دروغ‌پردازی باعث شد سایت مجذوبان‌نور، ارگان رسانه‌ای فرقه، فراخوانی جهت حضور حداکثری دراویش در مقابلِ منزلِ قطبِ فرقه و در حمایت از وی صادر کند.

در پی صدور این فراخوان در بهمن 1396، پیروانِ فرقه از شهرهای مختلف، به خیابان گلستان هفتمِ پایتخت، سرازیر شدند و با اردو‌کشی‌خیابانی، دست به تجمع غیرقانونی زدند و برای چندین روز، به تحصن و قدرت‌نماییِ خود، در مقابل منزل قطب فرقه، ادامه دادند.

این تحصنِ غیرقانونی با پوشش خبری سایت مجذوبان‌نور ( ارگان رسانه‌ای همان دراویشی که چند روز قبل با فشارِ تحصن و رفتار قبیله‌گرایانه از زندان اوین آزاد شده بودند) و دمیدن رسانه‌های ضد انقلاب بر آتش فتنه‌ی آنان، شعله‌ور شد و روز به روز به سمت رفتارهای ساختارشکنانه پیش می‌رفت.

این اتفاقات در حالی رخ می داد که کشور درگیر اغتشاشاتِ زمستان سال 96 توسط معاندان نظام بود.

در نهایت تصمیم مسئولان نظام بر این شد که از راه گفتگو، دراویش به صورت مسالمت آمیز، صحنه را ترک کنند و به این معرکه پایان دهند. اما در مقابل، دراویش قداره‌کش و چماق به‌دست، به جای تمکین به قانون؛ با تأسی به دواعش تکفیری؛ از اتومبیل برای عملیات و ترورِ افراد استفاده کردند که در نتیجه منجر به شهادت چهار نفر از حافظان نظم و امنیت و نیز مجروح و زخمی شدن بیش از 80 نفر از مردم عادی و بی‌دفاع شد.

این اردوکشی خیابانی و رفتار قبیله‌گرایانه دراویش در آن‌سال؛ تبدیل به قطعه‌ای شد که پازلِ دشمن برای ایجاد فتنه و اغتشاش در کشور را تکمیل کرد.

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=45683

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.