1

دراویش مجذوبان یا مطرودین فرقه نعمت الهیه

  • کد خبر : 45669
  • ۲۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۹:۲۲
دراویش مجذوبان یا مطرودین فرقه نعمت الهیه
دراویش فرقه نعمت الهیه گنابادیه با آشوب‌آفرینی‌هایشان در غائله خونین گلستان هفتم، بنا برخواست ملت ایران، دستگیر و در محاکم قضایی محاکمه شدند.

به گزارش پایگاه خبری مفاز، دراویش فرقه نعمت الهیه گنابادیه با آشوب‌آفرینی‌هایشان در غائله خونین گلستان هفتم، بنا برخواست ملت ایران، دستگیر و در محاکم قضایی محاکمه شدند. با شروع اجرای مجازات (زندان) ، نورعلی تابنده از  اجبار بدنه دراویش، از آنان حمایت کرد و به‌دروغ محکومیت قضایی آنان را ناعادلانه دانست و آنچه از رأفت نظام اسلامی شامل حال تمامی دراویش زندانی‌شده بود را عامدانه کتمان کرد.

بسیاری از رسانه‌های وابسته به دراویش ابتدا به انتشار اخبار لحظه‌ای از دراویش زندانی می‌پرداختند و تمامی بدنه جریان از آنان مجدانه حمایت می‌کردند. با شروع فتنه‌انگیزی‌های مصطفی آزمایش در میان دراویش، طیف مجذوبان نور به‌تدریج با سلوک فقری زاویه پیدا کرد.

جدایی تدریجی دراویش مجذوبان نور در زمان فوت نورعلی تابنده به اوج خود رسید. این طیف دراویش که خود را  به ظاهر سر سپرده مسلک فقری نعمت الهیه مطرح می‌کردند، به‌راحتی تمامی آداب‌ورسوم درویشی فرقه را تحت شعاع منافع و اهداف نامشروع خودشان قراردادند. این امر تنفر بدنه دراویش را  نسبت به آنان به‌شدت افزایش داد.

باگذشت 5 سال از غائله خونین گلستان هفتم،  تمامی دراویش زندانی طیف مجذوبان نور بار دیگر از رأفت نظام اسلامی برخوردار شدند. دراویش زندانی که تعداد آن‌ها به 10 نفر هم نمی‌رسد باگذشت نیمی از مجازاتشان ، طبق نظر قضات رسیدگی‌کننده از تخفیف و آزادی مشروط برخوردار شدند و امروز در کنار خانواده‌شان، زندگی خود را سپری می‌کنند.

دراویش زندانی برابر اخبار دروغین فضای مجازی، تحت شکنجه‌ها و انواع و اقسام امراض و بیماری‌ها قرارگرفته بودند و به‌طوری‌که  قدرت حیات طبیعی خود را ازدست‌داده بودند.  لکن امروز مشاهده  می‌شود هنگام خروج از زندان گویا به‌یک‌باره به‌صورت معجزه‌آسا، از سلامتی جسمی و روحی کامل برخوردار شده و هیچ اثر و نشانه‌ای حتی در حد جزئی، از آن اکاذیب و اباطیل منتشرشده در چهره آنان مشاهده نمی‌شود.

امروز درویش زندانی طیف مجذوبان نور شاهد تجربه تلخ تنفر و بی‌اعتنایی بدنه جریان دراویش فرقه نعمت الهیه به آنان هستند و این جمع خرده پا به‌ناچار خود را مرید و سر سپرده قطب مرده‌ای همچون نورعلی تابنده می‌دانند و درب‌های بسته دولت‌سرا ، زیارتگاه این دراویش بیچاره شده است.

علیرضا جذبی قطب فعلی فرقه از زمان حیات نورعلی تابنده، هیچ اعتنایی به این دراویش سرخورده فرقه نداشته و گویا اصلاً این جمع بیچاره که در آتش گلستان هفتم سوختند، هیچ رابطه مرید و مرادی با فرقه نعمت الهیه ندارند. این دراویش مجذوبانی که در زمان قطبیت نورعلی تابنده برای خودشان جایگاهی داشتند امروز به سرنوشت مصطفی آزمایش گرفتارشده و از خانقاه فرقه طردشده‌اند.

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=45669

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

error: Content is protected !!