3

امر طریقت و شریعت فقط در مشرب فرقه تامین می شود

  • کد خبر : 60490
  • ۱۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۹:۵۴
امر طریقت و شریعت فقط در مشرب فرقه تامین می شود
دراویش فرقه نعمت الهیه براساس آموزه های انحرافی فرقه بر این باور هستند در امور طریقتی تنها بایستی به اقطاب و مشایخ فرقه رجوع کرد.

به گزارش پایگاه خبری مفاز، دراویش فرقه نعمت الهیه براساس آموزه های انحرافی فرقه بر این باور هستند در امور طریقتی تنها بایستی به اقطاب و مشایخ فرقه رجوع کرد. از نظر مریدان،اقطاب و مشایخ با سابقه درویشی که برای خود کسب کرده اند در این زمینه از تجربه و آگاهی بالایی برخوردارند. لکن درباره مسائل مربوط به شریعت به دروغ مدعی هستند که باید از نظر مراجع تقلید و علما تبعیت کنند و تنها از سران فرقه تبعیت می کنند.

اما آنچه که در فرقه نعمت الهیه وجود دارد این است که دراویش در طریقت و شریعت ، تنها از مسلک فرقه پیروی می کنند. هرچند در مکتوبات و نصیحت های مشایخ فرقه به تبعیت از مراجع تقلید سفارش شده شده اما دروغی بیش نیست. انحرافات فرقه نعمت الهیه به قدری بالاست که در زمینه احکام تشریعی ، اجازه تبعیت از مراجع تقلید را به دراویش نمی دهد.

از نظر مبانی اسلام ناب محمدی، مسائل مربوط به طریقت و شریعت بایستی ازیک منشأ واحد سرچشمه بگیرد. به کار بردن کلمه طریقت برای فرق تصوف واقعا جای اشکال است. مسلک فرقه چگونه می تواند با مبانی و اصول احکام سنخیت داشته باشد. تجسم قطب فرقه در نمازی که دراویش می خوانند چگونه با احکام نماز مطابق شریعت اسلامی مطابقت دارد. بدعت عشریه چگونه جایگزین خمس می شود.

اقطاب و مشایخ فرقه نعمت الهیه نه تنها در امور به اصطلاح طریقتی ، معجونی از انحرافات و جعلیات را به دراویش بیچاره تحمیل می کنند و به کرات مشاهده شده است در زمینه آشنایی احکام ابتدایی هم به شدت دچار اشتباه و کج فهمی هستند. این همان طریقت و شریعتی است که دراویش بیچاره می خواهند از این طریق به مقام بندگی و سعادت اخروی برسند.

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=60490

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.