2

چرایی ممنوعیت تبلیغ بهائیت در اسرائیل

  • کد خبر : 58407
  • ۱۲ دی ۱۴۰۲ - ۷:۴۹
چرایی ممنوعیت تبلیغ بهائیت در اسرائیل
تبلیغ در فرقه ضاله بهائیت، یکی از مسائل بسیار مهم در این فرقه گمراه و عقب مانده می باشد.

به گزارش پایگاه خبری مفاز، بحث تبلیغ در فرقه ضاله بهائیت، یکی از مسائل بسیار مهم در این فرقه گمراه و عقب مانده می باشد. طوریکه یکی از واجبات فرقه ای اصلی این فرقه، تبلیغ فردی و گروهی تک تک اعضاء در هر کجا که باشند و اگر کسی از این وظیفه کوتاهی کند ممکن است مشمول قانون طرد فرقه ای گردد. حال با این همه اهمیتی که رهبران این فرقه برای تبلیغ بهائیت در همه جای دنیا قائل هستند، تبلیغ این فرقه در فلسطین اشغالی توسط حکومت اشغالگر و جانی صهیونیستی اسرائیل ممنوع می باشد. که در این مقاله سعی داریم ابعاد این موضوع را مورد بررسی قرار دهیم.

از ابعاد مختلفی می توان وجود این حکم در آیین بهاییت را بررسی کرد که بررسی آن به هر شکل ممکن، با توجه به مطالبی که در ادامه ارائه خواهم کرد به آشکار شدن یک تناقض و دوگانگی در رفتار سران تشکیلات بهاییت و رهبران آن می انجامد .

بررسی اول : یکی از علت هایی که می تواند باعث شود تبلیغ امر بهایی در اراضی اشغالی فلسطینیان برای بهاییان حرام شود وجود محدودیت هایی است که حکومت غاصب اسرائیل برای بهاییان وضع کرده است. که البته این علت برای این حکم بیشتر به واقعیت نزدیک است تا دلایل دیگر. یعنی دولت اسرائیل است که اجازه ی سکونت بهاییان را نمی دهد ( چه برسد به تبلیغ ) حال که طبق اعتراف سخنگوی جامعه بهایی، بهاییان به دلیل اطاعت از حکومت از تبلیغ در فلسطین اشغالی خودداری می کنند علامت سوال خیلی بزرگی ایجاد می شود که چرا بهاییان در ایران از حکم حکومتی اطاعت نمی کنند و در ایران هم مثل فلسطین اشغالی تبلیغات خودشان را ( چه فردی چه جمعی ) تعطیل نمی کنند ؟ این دوگانگی از کجا نشات      می گیرد ؟ آیا به این دلیل نیست که هیچ چاقویی دسته خودش را نمی برد ؟ به هر حال بهاییت آش دهان سوزی است که استعمار گران برای مسلمانان و مخصوصا شیعیان پخته اند و نیازی نیست که اسرائیلیها که در این دوره از قوی ترین حامیان بهاییت می باشند از این آش دهان سوز میل کنند و دهان مبارکشان بسوزد. این شبهه ایست که به ذهن هر انسان آزاد اندیش ، وقتی که با چنین دو گانگی بزرگی برخورد می کند ، خطور می کند. باز هم این سوال مهم را تکرار می کنم : اگر این اصل اعتقادی بهاییت (اطاعت از حکومت) باعث شده است که بهاییان دست از تبلیغ خود در اسرائیل بکشند ، چرا در ایران به دلیل اطاعت از حکومت فعالیت های تبلیغی خودشان را تعطیل نمی کنند ؟

بررسی دوم: اگر بپذیریم که عدم تبلیغ در اسرائیل ربطی به اطاعت از حکومت ندارد و به دلیل دستور و سنتی است که از زمان جناب بهاءالله به جا مانده است، هنوز یک مشکل اساسی دیگر حل نشده باقی می ماند و آن اصل اطاعت از حکومت در بهاییت است. طبق این اصل بهاییان موظف اند بی چون و چرا تابع حکومتی باشند که بر سر کار است و به مردم حکومت می کند و ابدا اجازه ی خروج از دستورات حکومت را ندارند. حال شاهد آن هستیم که جمهوری اسلامی ایران به خاطر باطن باطل این فرقه، تبلیغ را برای بهاییان ممنوع کرده و تبلیغ بهاییان را جرم می داند. پس بهاییان بر اساس موازین دینی خودشان باید از حکومت اطاعت کنند. بیت العدل خودش هم از این اصل آگاه است، لذا با زرنگی خاصی سعی می کند این حکم مسلم آیین بهایی را دور بزند و به نوعی کلاه شرعی بر سر خود و بهاییان ایران بگذارد.

در پیام های بیت العدل این چنین استدلال شده است که چون تبلیغ فردی حق مسلم هر انسانی است و هیچ حکومتی حق ندارد آن را از شهروندان خود سلب کند، لذا بهاییان باید برای اطاعت از حکومت، فقط کارهای تبلیغی که به شکل گروهی انجام می شود را تعطیل کنند و لازم نیست فعالیت های انفرادی خود را تعطیل کنند. اما مساله اینجاست که هیچ حدی برای اطاعت از حکومت در احکام بهایی نیامده است و عمدتا گفته اند که باید از حکم حکومت اطاعت کرد و اگر هدف بهاییان از تعطیلی تبلیغات گروهی شان اطاعت از حکومت است، باید متذکر این نکته شد که حکومت فقط با تبلیغات گروهی بهاییان مخالف نیست و اصل تبلیغ را، چه فردی باشد و چه گروهی، برای بهاییان جرم می داند. لذا بهاییان باید تبلیغات فردی خودشان را هم تعطیل کنند و با این کلاه های شرعی از نوع بیت العدلی نمی توانند روی مساله را متناسب با پاسخی که دوست دارند عوض کنند. یعنی نمی توانند بگویند چون حکومت با تبلیغات گروهی بهاییان مخالف است پس بهاییان تبلیغات گروهی خودشان را تعطیل می کنند.

بررسی سوم: یکی از اصول دوازده گانه آیین بهایی اصل تطابق دین با علم و عقل است که بر اساس آن هر گزاره ی دینی در بهاییت باید مطابق با علم بشری و عقل بشری باشد و اگر اینگونه نباشد اوهام است. حتی احکامی که در این آیین وجود دارد نیز باید مطابق با علم و عقل باشد. لذا مباحثی مانند بررسی کتاب اقدس و احکام آن که در این سایت هم مطرح شده اند به این دلیل است. چون که آنها با وجود اینکه جزو احکام و فروعات فرقه ای بهاییت هستند، باید مطابق با علم و عقل باشند و اگر حکمی در بهاییت دیدیم که با عقل بشری سازگار نبود، معلوم می شود که اوهام است. پس حرمت تبلیغ در اسرائیل حتی اگر بوسیله جناب بهاءالله ابلاغ شده باشد به چه دلیل با عقل سازگار است ؟

قابل تأمل تر آنکه علاوه بر اینکه تبلیغ بهائیت در فسطین اشغالی ممنوع می باشد، کلیت این فرقه در خدمت اهداف این رژیم کودک کش، جانی و غاصب قرار دارد. طوریکه افراد این فرقه برای رژیم غاصب صهیونیستی جاسوسی می نمایند، طوریکه افرادی از این فرقه در ایران به جرم جاسوسی زندانی و اعدام شده اند. این فرقه جاده صاف تبلیغی رژیم صهیونیستی برای ارتباط با کشورهای اسلامی می باشد و با هر کشوری که اسرائیل قصد ارتباط گیری دارد، فرقه بهائیت وظیفه دیپلماسی عمومی را به نوعی در آن کشور ایفاء می نماید. در حوزهای  اقتصادی کمک های مختلفی اعم از قاچاق و …. به نفع رژیم صهیونیستی را ارائه می نمایند وقس علی هذه.

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=58407

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.