12
عباس گودرزی:

هنرمند انقلابی جرأت گفتن «مرگ بر آمریکا» را دارد

  • کد خبر : 27571
  • ۰۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۵
هنرمند انقلابی جرأت گفتن «مرگ بر آمریکا» را دارد
هنرمند انقلابی هیچ وقت سیاه نمایی نمی کند، واقعیت ها را بیان می کند و امید می دهد، هنرمند انقلابی جرأت گفتن مرگ بر آمریکا را دارد، هنر انقلابی عمیق است و هنرمند انقلابی عمیق و اثرگذار کار می کند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری مفاز، عباس گودرزی، داور بخش کاریکاتور دومین جشواره ملی تجسمی «مقدس نما؛ بهائیت، محفل خیانت» در آئین اختتامیه که در سالن میلاد کرج برگزار شد، با اشاره به پیشینه رشته هنری کاریکاتور، عنوان کرد: از قرن هفدهم بذر کاریکاتور کاشته شد و به صورت رسمی و رسانه ای از ۱۲۰ سال پیش وارد ایران شده است و در نشریات ایران از آن استفاده شده، رشد یافته و امتیازات بالایی نسبت به دیگر قالب های هنری دارد.

وی افزود: متنی در کاریکاتور به کار برده نمی شود و بدون متن، زیرنویس و ترجمه می تواند در هرجای دنیا کار بشود و اثر خود را بر جای بگذارد و در قالب تصویر و نماد حرف خود را می زند.

مدیر سایت تخصصی کاریکاتور تلخندک خاطرنشان کرد: کاریکاتور بین هنرهای تجمسی جایگاه والایی دارد و در هر کجای جهان که جشنواره ای با این عرصه برگزار شده، هنرمندان ایرانی خوش درخشیدند و جز نفرات برتر بوده اند.

گودرزی بیان کرد: انتظار می رود این قالب هنری جدی گرفته و به آن بها داده شود چراکه کم هزینه بوده  از طرفی برای قالب های دیگر تولید محتوا به صورت گروه اقدام می شود در حالی که کاریکاتور این گونه نیست.

خلق آثار هنری دینی نیازمند تبیین مبانی دینی است

داور بخش کاریکاتور خاطرنشان کرد: اگر آن بخش از مبانی محتوایی که برای کاریکاتوریست ناشناخته است، از سوی علما و اندیشمندان دینی شناخته شود، کاریکاتوریست ها می توانند کارشان را ارتقا بخشند و در جامعه و بین رسانه ها تاثیرگزار تر واقع شوند.

مدیر سایت تخصصی کاریکاتور تلخندک افزود: هنر قالبی برای بیان عواطف، اندیشه، اعتقادات و آرمان ها است، هنر را به دو شاخه انقلابی و غیر انقلابی تقسیم می کنیم، هنر انقلابی مشخصات خاصی دارد و هنرمند انقلابی منفعل نیست و هر اتفاقی که می افتد برخورد هنری می کند و دغدغه مند است.

گودرزی با اشاره به اینکه هنر انقلابی باید صدای قشر مظلوم و بی صدا باشد نه صدای مرفهین، ابراز کرد: کاریکاتور به عنوان یک هنر انقلابی خیلی در این دوران اثر گذار بوده است.

«تفکرات» ملاک هنر انقلابی است نه «افراد»

داور بخش کاریکاتور جشواره ملی تجسمی «بهائیت، محفل خیانت» با اشاره به اینکه «افراد» در هنر انقلابی ملاک نیست بلکه «تفکرات» ملاک است، تأکید کرد: هنرمند انقلابی، از روی دلسوزی کار می کند نه از دل سیری. نگاه او ارزشی، دینی و اعتقادی است و اخلاق اسلامی را در تولید محتوا در نظر می گیرد.

گودرزی خاطرنشان کرد: هنرمند انقلابی هیچ وقت سیاه نمایی نمی کند، واقعیت ها را بیان می کند و امید می دهد، هنرمند انقلابی جرأت گفتن مرگ بر آمریکا را دارد، هنر انقلابی عمیق است و هنرمند انقلابی عمیق و اثرگذار کار می کند.

مدیر سایت تخصصی کاریکاتور تلخندک افزود: حضرت امام در مورد هنر و هنر انقلابی فرمودند: هنری مورد قبول قرآن است که صیقل دهنده اسلام ناب محمدی باشد، هنری زیبا و پاک است که کوبنده سرمایه داری مدرن و کمونیسم خون ‏آشام و نابودکننده اسلام رفاه و تجمل، اسلام التقاط، اسلام سازش و فرومایگی، اسلام مرفهین بی‏ درد، و در یک کلمه «اسلام آمریکایی» باشد.

شایان ذکر است، جشنواره ملی «بهائیت، محفل خیانت» از سوی موسسه مفاز با همکاری حوزه هنری سازمان تبلیغات استان البرز، دفتر تبلیغات حوزه علمیه قم، نهضت پوستر انقلاب، رهپویان یزد و جمعی از موسسات فعال در زمینه فرق انحرافی به کار خود پایان داد.

خبرنگار: ملیحه ترزفان

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=27571

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

error: Content is protected !!