2

سایه شوم بهائیت بر سبک زندگی ایرانی

  • کد خبر : 59801
  • ۲۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۸:۱۰
سایه شوم بهائیت بر سبک زندگی ایرانی
بهائیان یکی از اصلی ترین مهره های شبکه های ماهواره ای فارسی زبان برای تغییر در سبک زندگی هستند.

به گزارش پایگاه خبری مفاز، سبک زندگی غربی، محتوای اصلی رسانه های جهانی را شامل می شود. نمایندگان تولید محتوای این رسانه ها، افراد مختلف از فرقه ها و باورهای هم جهت با غرب هستند که بهائیان یکی از این جنبش ها به شمار می روند که در رسانه های فارسی زبان ماهواره ای تولید محتوای آنها را می بینیم.

فرقه بهائیت به امر تبلیغات بسیار اهمیت می دهد و هر سال میلیون ها دلار خرج شبکه های ماهواره ای و تبلیغ بهائیت و مقابله با مخالفان خود که نظام جمهوری اسلامی ایران باشد می کند.

دلیل دشمنی بهائیت با نظام اسلامی

بهائیان قبل ازانقلاب اسلامی درسطوح بالای حکومت پهلوی نفوذ داشتند.پس ازپیروزی انقلاب اسلامی،براساس قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، آنها به عنوان اقلیت دینی یا مذهبی پذیرفته نشدند و اجازه فعالیت رسمی به آنان داده نشد. به همین علت مقابله بهائیان با نظام جمهوری اسلامی، در ابعاد مختلف ازجمله فعالیت های رسانه ای آغاز شد. امروزه بخش اعظم خبررسانی فرقه بهائیت در جهان برعهده رسانه بی بی سی است که در طول سال های اخیر تلاش زیادی برای قبح شکنی و ترویج فساد اخلاقی و فساد در بین خانواده های ایرانی انجام داد.

تبلیغ با استفاده از جذابیت جنسی

یکی از روش ها و ابزارهای تبلیغ دربهائیت استفاده از جذابیت های جنسی است. بهائیت در ایجاد برنامه هایی همچون برگزاری محفل و مهمانی های مختلط و ایجاد ارتباط احساسی وعاطفی، برای جذب وپیوستن افراد به این فرقه، زمینه سازی می کند. بهائیت به دنبال افزایش جمعیت بهائیان و تغییر دیدگاه و گرایش های اسلامی جوان و نوجوان مسلمان است. جوانان بهائی از ازدواج با غیربهائیان و به خصوص مسلمانان شیعه استقبال می کنند و در مراسم و مهمانی ها، تلاش بسیاری برای دوستی با جنس مخالف مسلمان صورت می گیرد و مبنای چنین آشنایی هایی، بیشتر در فضاهایی است که جوانان بهائی در کنار جوانان مسلمان، مشغول به کار هستند. فضای مجازی هم مثل همیشه، یکی از ترفندهای چنین سودجویی هایی است.

تولد فرزندانی با گرایش بهائیت

قصد بهائیان از ازدواج با مسلمانان علاوه بر تغییر رویه دینی آنها، تولد فرزندانی با گرایش بهائیت است. همان طور که می دانیم، ازدواج در دین مبین اسلام، شرایط و ویژگی های خاص خود را دارد و اگر مسلمانی بخواهد با یک غیرمسلمان ازدواج دائم کند، حکم شرعی خاصی دارد و قابل قبول نیست. جدای از حکم شرعی، با توجه به موج ابراز علاقه و ازدواج بهائیان با پسران و دختران شیعه، شایسته است در مورد اهداف فرقه، برنامه آنها برای تولد فرزندان بهائی و تبعات این گونه ازدواج ها توجه بیشتری صورت گیرد. زیرا چنین ازدواج هایی می توانند سرنوشت یک یا چند نسل را متاثر ساخته و آنها را برای همیشه تحت کنترل و حصار تشکیلات بهائیت ببرند. بنابراین به جهت مصونیت اعتقادی و رفتاری و حفظ جایگاه اسلامی، باید جوانان و خانواده های آنان را آگاه کرده و مانع پیشروی تشکیلات بهائی در این امور شد.

دیدگاه مراجع شیعه نسبت به بهائیت

مصطفی محمدی مکی، کارشناس ارشد علوم قرآن در گفت وگو با جام جم می گوید: بهائیت فرقه ای مذهبی است که توسط میرزاحسینعلی نوری معروف به بهاءا… پدید آمد.به باور مسلمانان، بهائیت فرقه ای ضاله وخارج ازاسلام است. مراجع تقلید شیعه،اعتقاد به بهائیت را کفر و بهائیان را نجس و کافر محارب می شمارند. مقراصلی بهائیت دراسرائیل است ودرهمه کشورهای جهان به ویژه کشورهای آسیایی و آفریقایی شعبه دارد.بیت العدل، مهم ترین مرکز بهائیان و مرجع همه امور آن هاست.این مرکز درکوه کرمل در حیفا واقع شده است.

باورهای بهائیت

به گفته محمدی مکی، از نظر بهائیان، خداوند در طول تاریخ، سلسله ای از مربیان و پیام آوران الهی را برای بشر فرستاده که جدیدترین آنها بهاءا…است. بهاءا…دین اسلام را نسخ و دین جدیدی ارائه کرد. او در کتاب هایش ادعای نبوت کرده و خود را پیامبر خدا خوانده است. بهائیان مدعی اند که بهاءا… خدا نیست، بلکه بنده ای است که مظهر خدا در زمین است، اما محققان و منتقدان بهائیت با استناد به سخنان بهاءا… معتقدند بهائیان او را خدای جهانیان می دانند. در احکام بهائیت، نماز، روزه و حج به شیوه ای متفاوت با اسلام وجود دارد.قبرستان های بهائی به گلستان جاوید مشهوراست وبه معبدبهائیان، مشرق الاذکار گفته می شود. اماکن مقدس بهائی ها، خانه علی محمد باب در شیراز، حظیره القدس در تهران و همین طور اماکن دیگری در بغداد، حیفا، لندن و…وجود دارد و برآورد شده که پیروان دین بهائیت در جهان، حدود هشت میلیون نفر باشند.

نوک تیز پیکان تبلیغات بهائیت

روش جذب جوانان در بهائیت بیشتر در محیط های کاری و در پایگاه های اجتماعی صورت می گیرد؛ این را محمدی مکی می گوید و می افزاید: آنها بیشتر با افرادی که از نظر اعتقادات دینی سست و ضعیف هستند ارتباط می گیرند و با اخلاق حسنه که در بهائیت یک دستور تشکیلاتی است ارتباط دوستانه را کلید می زنند. نوک تیز پیکان تبلیغ بهائیت آداب اجتماعی و ارتباط دوستانه در جامعه است. آنها با روابط دوستانه ای که ایجاد می کنند اعتماد افراد را که آگاهی کمتری نسبت به مسائل دینی دارند به خود جلب می کنند و بعد با این روابط کم کم ایراداتی که جامعه نسبت به آموزه های بهائیت وارد کرده است را با توجیهاتی پاسخ می دهند و دیدگاه ها را نسبت به این فرقه مثبت می کنند.

فضاهای تبلیغاتی بهائیت

بهائیت به تمام فضاهای تبلیغی خود به صورت کمی و کیفی نگاه می کند وعمدتا در شهرستان ها، روستاها، دانشگاه ها، سینماها و پارک ها فعالیت دارند. به گفته محمدی مکی، تشکیلات بهائیت در دانشگاه ها نفوذ بیشتری دارد، چون می توانند حتی با جذب یک نفر، وی را در فعالیت های حقوق بشری یا سیاسی در ضدیت با نظام درآورند که ارزش این امر از جذب افراد در روستاها برای شان بیشتر است. یکی دیگر از فضاهایی که بهائیت بر آن انگشت گذاشته، ورود به تیم های ورزشی و باشگاهی است. باشگاه های ورزشی، از مهم ترین مکان ها برای نفوذ در میان جوانان است. تفاوت این نوع اقدام با فعالیت دوست یابی در نحوه و اجرای آن است. در دوست یابی، محور تبلیغ، فرد با فرد است، ولی در محافل ورزشی سعی تشکیلات فرقه بر این است تا با نفوذ افراد بهائی در یک تیم یا یک ورزشگاه، محل خاصی را تبدیل به پایگاه تبلیغ بهائیت کنند که باید برای جلوگیری از بروز چنین موضوعاتی، اطلاعات افراد جامعه را بالا برد و برنامه ای جامع برای استحکام اعتقادات نوجوانان و جوانان در فضاهای مجازی و حقیقی ارائه شود و مثلا با تولید محتوای قوی و جذاب، کتاب ها و مقالات پرباری برای جوانان منتشر گردد و در دسترس قرار گیرد.

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=59801

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

error: Content is protected !!