1

یهودیان چگونه دو کشور اسلامی را به جان هم انداختند؟

  • کد خبر : 53684
  • ۰۹ شهریور ۱۴۰۲ - ۸:۱۰
یهودیان چگونه دو کشور اسلامی را به جان هم انداختند؟
یهودیان که به‌دنبال برپایی ارض_موعود و بهشت زمینی هستند، در طول تاریخ همواره درصدد تصرّف اورشلیم بوده‌اند. امپراتوری هابسبورگ (اسپانیا) که مشاوران یهودی چون اسحاق آبرابانل، لویی سانتانگل و گابریل سانچز در اختیار داشت چندین بار اقدام به جنگ علیه عثمانی برای تصرّف اورشلیم نمود ولی به‌دلیل قدرت زیاد امپراتوری عثمانی با شکست روبه‌رو شد.

به گزارش پایگاه خبری مفاز، یهودیان از یک‌ طرف برای تضعیف و منحرف ساختن توجّه عثمانی‌ها از غرب به شرق و از طرف دیگر برای سرنگون ساختن اولین حکومت شیعی پس از اسلام، یعنی صفویه شروع به توطئه‌چینی برای شعله‌ور نمودن جنگ ایران و عثمانی نمودند که در ادامه به یکی از اقدامات خرابکارانهٔ یهود در دربار عثمانی اشاره می‌نماییم:

نفوذ در دربار و حرمسرای سلاطین، به‌عنوان سنّت تاریخی یهود شناخته می‌شود. همانند ماجرای استر، این‌بار یهودیان روکسلانه معروف به خرم_سلطان را به دربار و حرم‌سرای سلطان سلیمان قانونی نفوذ دادند که با تحریکات خصمانهٔ او، آماج تهاجم عثمانی‌ها از اروپا به سمت ایران و شیعیان منحرف شد و با زمینه‌سازی او بود که امپراتوری قدرتمند عثمانی در سراشیبی افول قرار گرفت.

هرچند بسیاری در مورد مذهب خرم سلطان با تردید صحبت می‌کنند ولی در این میان زمزمه‌های یهودی بودن روکسلانه جدی به نظر می‌رسد و شایعهٔ یهودی‌بودنِ سلطان سلیم دوم (جانشین سلطان سلیمان و فرزند خرم سلطان) و همچنین قطعیّت یهودی‌بودنِ نوربانو سلطان (همسر سلیم دوم) بر قوّت آن دامن می‌زند.

روکسلانه و کانونی از یهودیان_درباری که در پیرامون او بودند، نقش اصلی را در تحریکات خصمانه علیه ایران به دست داشتند و همینان بودند که از سال ١۵٣٢ میلادی چرخشی بنیادین در استراتژی نظامی سلیمان پدید آوردند و با ترفندهای گوناگون، ازجمله ترویج شیعه‌ستیزی، آماج اصلی تهاجم عثمانی را از اروپا به‌سوی ایران منحرف نمودند تا بدین‌ترتیب امپراتوری هابسبورگ را از زیر ضربه خارج کنند.

پس از روکسلانه، دومین فردی که در تبدیل حرم‌سرای سلطان به نهادی متنفذ در امور سیاسی و شئون حکومتی نقش اساسی ایفا کرد، زنی یهودی است که او را با نام نوربانو_سلطان می‌شناسیم. «نوربانوی یهودیه» در دوران سلطنت سلیم دوّم و مراد سوّم ریاست حرمسرا را به‌دست داشت و به‌عنوان یکی از ارکان مهم سیاست عثمانی شناخته می‌شد و پس از مرگ روکسلانه رهبری جناح جنگ‌طلب دربار عثمانی (علیه ایران) را به دست داشت.

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=53684

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

error: Content is protected !!