1
خاخام روس:

یهودیان هر چه زودتر روسیه را ترک کنند

  • کد خبر : 43654
  • ۱۲ دی ۱۴۰۱ - ۳:۰۰
یهودیان هر چه زودتر روسیه را ترک کنند
یک خاخام تبعیدی اهل روسیه از یهودیان خواست هرچه سریع‌تر این کشور را ترک کنند.

به گزارش پایگاه خبری مفاز، پینچاس گلداشمیت خاخام اعظم روسیه که در خارج از این کشور به حالت تبعید زندگی می‌کند گفت: یهودیان باید روسیه را تا جایی که می توانند ترک کنند، قبل از اینکه قربانی سختی های ناشی از جنگ در اوکراین شوند. وقتی به تاریخ روسیه نگاه می‌کنیم، هر زمان که نظام سیاسی در خطر بود، دولت را می‌دیدید که تلاش می‌کند خشم و نارضایتی توده‌ها را به سمت جامعه یهودی هدایت کند. ما این را در دوران تزار و در پایان رژیم استالین دیدیم.

این خاخام افزود: ما شاهد افزایش یهودستیزی هستیم در حالی که روسیه در حال بازگشت به نوع جدیدی از اتحاد جماهیر شوروی است و گام به گام پرده آهنین دوباره فرو می‌رود. به همین دلیل است که من معتقدم بهترین گزینه برای یهودیان روسیه خروج است.

گلداشمیت در ماه ژوئیه پس از خودداری از حمایت از حمله روسیه به اوکراین، از سمت خود استعفا داد و روسیه را ترک کرد. او گفت: بر رهبران جامعه برای حمایت از جنگ تحت فشار وارد می‌شد و من از انجام این کار خودداری کردم. من استعفا دادم زیرا ادامه دادن به عنوان خاخام اعظم مسکو به دلیل اقدامات سرکوبگرانه علیه مخالفان برای جامعه مشکل ساز خواهد بود.

بیشتر یهودیان روسیه در طول 100 سال گذشته ابتدا به اروپا و قاره آمریکا و اخیراً به سرزمین‌های اشغالی مهاجرت کرده اند. بر اساس سرشماری سال 1926 میلادی 2672000 یهودی در اتحاد جماهیر شوروی آن زمان زندگی می کردند که 59 درصد آنها در اوکراین بودند. امروزه از مجموع جمعیت 145 میلیونی روسیه تنها حدود 165000 یهودی در این کشور باقی مانده اند.

گفتنی است در ماه ژوئیه، دولت روسیه شعبه داخلی آژانس یهودی را تعطیل کرد. این ناهد یک سازمان غیرانتفاعی یهود است که مهاجرت به اسرائیل را ترویج می کند.

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=43654

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

error: Content is protected !!