2

نمایندگان یهودی کنگره خواستار تلاش بایدن برای برقراری آتش‌بس در غزه شدند

  • کد خبر : 59993
  • ۰۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۹:۴۴
نمایندگان یهودی کنگره خواستار تلاش بایدن برای برقراری آتش‌بس در غزه شدند
نمایندگان یهودی کنگره آمریکا در نامه‌ای از جو بایدن رئیس جمهوری این کشور درخواست کردند که برای برقراری «آتش‌بس موقت» در نوار غزه تلاش کند.

به گزارش پایگاه خبری مفاز، به نقل از خبرگزاری آناتولی، در نامه ی نمایندگان دموکرات که ۱۳ تن آن را امضا کردند ، همچنین بر آزادی اسرای اسراییل تاکید شده است.

آنها در نامه خود نوشتند: اوضاع برای جمعیت غیرنظامی در غزه وخیم است. دستکم ۱.۴ میلیون فلسطینی که در غزه آواره شده‌اند نمی‌توانند بیش از این منتظر دسترسی به کمک‌های بشردوستانه بیشتر شوند.

گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه ۱۴۰۲برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات غافلگیرکننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند.

این رژیم برای تلافی حملات غافلگیرکننده‌ «طوفان الاقصی» و جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، تمام گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.

وزارت بهداشت غزه پنجشنبه اعلام کرد شمار شهدای غزه از آغاز جنگ اسرائیل در غزه در هفتم اکتبر (۱۵ مهر) تاکنون، به ۲۹ هزار و ۴۱۰ نفر و تعداد زخمی‌ها نیز به ۶۹ هزار ۴۶۵ نفر رسیده است.

سازمان ملل اعلام کرده که تجاوز نظامی رژیم صهیونیستی ۸۵ درصد جمعیت غزه را آواره کرده و موجب کمبود شدید مواد غذایی، آب آشامیدنی و دارو شده است.

این جنگ همچنین به ۶۰ درصد زیرساخت‌های غزه آسیب زده یا نابود کرده است.

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=59993

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

error: Content is protected !!