1
رئیس اسبق کنست:

نتانیاهو همان هیتلر است/ «نازیسم یهودی» بر اسرائیل حکومت می‌کند

  • کد خبر : 54244
  • ۱۸ شهریور ۱۴۰۲ - ۷:۰۵
نتانیاهو همان هیتلر است/ «نازیسم یهودی» بر اسرائیل حکومت می‌کند
رئیس اسبق کِنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) در سخنانی در انتقاد از عملکرد نخست‌وزیر و کابینه این رژیم، بنیامین نتانیاهو را به «آدولف هیتلر» دیکتاتور آلمان در زمان جنگ جهانی دوم تشبیه کرد.

به گزارش پایگاه خبری مفاز، «آبراهام بورگ» رئیس اسبق کنست در این باره گفت: «نازیسم یهودی» بر اسرائیل حکومت می‌کند. صهیونیست‌ها به هشدارهای «یشایاهو لیبوویتس» متفکر صهیونیست پس از جنگ ۱۹۶۷ توجه نکردند، او در آن زمان هشدار داد که نخبگان یهودی که در نتیجه اشغال سرزمین‌های فلسطینی اصول نازی را در پیش می‌گیرند، بر رژیم صهیونیستی حکومت خواهند کرد.

بورگ تاکید کرد: درحال حاضر رویکرد افراط گرایی نژادپرستانه در کابینه حاکم است و جالب است که نمایندگان این رویکرد آن را انکار نمی‌کنند.

وی در ادامه بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی را به آدولف هیتلر بنیانگذار و رهبر نازیسم آلمان تشبیه کرد و گفت نتانیاهو ائتلافی را رهبری می‌کند که احزاب تشکیل دهنده آن همان گرایش‌های ایدئولوژیکی که نازیسم بر اساس آن بنا شده بود را دارند.

به گفته بورگ، «نازیسم یهودی» علاوه بر کابینه نتانیاهو در کنست و رسانه‌های رژیم صهیونیستی نیز حاکم شده است.

کابینه فعلی نتانیاهو تندروترین کابینه تاریخ رژیم جعلی صهیونیستی است. این کابینه متشکل از احزاب راست و راست افراطی، یعنی حزب «لیکود» به رهبری بنیامین نتانیاهو، حزب «صهیونیسم مذهبی» به رهبری بزالل اسموتریچ، «عوتسما یهودیت» (قدرت یهودی) به رهبری ایتامار بن گویر و حزب «نوام» به رهبری آوی ماعوز است.

رژیم صهیونیستی به یک گسست و فضای دوقطبی به علت تداوم اختلافات شدید بر سر لایحه جنجالی تغییرات قضایی دچار شده است و این شکاف و گسست به دلیل تداوم اقدامات جنجالی کابینه و اعضای تندرو آن روز به روز عمیق‌تر می‌شود.

کارشناسان معتقدند، باتوجه به تشدید تنش های داخلی این رژیم و احتمال وقوع انتفاضه در سرزمین‌های اشغالی، کابینه راستگرای نتانیاهو نیز نخواهد توانست برای مدت زیادی دوام آورد و این رژیم وارد چرخه بی ثباتی، تزلزل و فروپاشی شده است.

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=54244

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

error: Content is protected !!