1

ناخرسندی شدید مجامع یهودی از کابینه افراطی نتانیاهو

  • کد خبر : 43639
  • ۱۰ دی ۱۴۰۱ - ۷:۰۰
ناخرسندی شدید مجامع یهودی از کابینه افراطی نتانیاهو
ساختار کابینه آتی رژیم صهیونیستی صدای مخالفان یهودی شان را در داخل و خارج از فلسطین اشغالی بلند کرده است. بیش از ۵۱ درصد از صهیونیست ها از ترکیب این دولت جدید ناخرسندند و بیش از 300 نفر از خاخام های آمریکایی هم آن را تحریم کردند.

به گزارش پایگاه خبری مفاز، کابینه جدید رژیم صهیونیستی در حالی آماده می شود تا در روز پنجشنبه(29/ 12/ 2022) سوگند یاد کند(1) که مجامع یهودی در داخل و خارج از مناطق اشغالی، شدیداً از شکل گیری آن ناخرسند و ناراحت هستند. بیش از 300 نفر از خاخام های آمریکایی با امضای طوماری این کابینه را تحریم کردند.

ساختار کابینه آتی رژیم صهیونیستی صدای مخالفان یهودی شان را در داخل و خارج از فلسطین اشغالی بلند کرده است. بر اساس نظرسنجی که موسسه مانو گوا (Manu Geva) به طور مشترک با آی پنل (ipanel) انجام داد، مشخص شد بیش از نیمی از اسرائیلی ‌ها(۵۱ درصد) از ترکیب دولت جدید ناخرسندند.(2)

شنبه(24/ 12/ 2022) هفته ای که گذشت، وبسایت خبری «واللا» گزارش گرد که تنها پس از گذشت یک هفته از تظاهرات بزرگ ساکنان اراضی اشغالی علیه نتانیاهو در تل‌آویو، هزاران نفر در شهر حیفا واقع در شمال اراضی اشغالی نیز علیه نتانیاهو و کابینه جدید او تظاهرات کردند و شعار دادند «نتانیاهو مجرم است.»

طبق این گزارش، این تظاهرات را فعالان صهیونیست، معترضان شهر حیفا به همراه چند سازمان معترض و اعضای جنبش موسوم به «کیفیت حکومت» برگزار کرده ‌اند که «موشیه یعالون» وزیر جنگ و رئیس ستاد کل اسبق ارتش رژیم صهیونیستی و «رون کاتری» سخنگوی سابق ارتش رژیم صهیونیستی و چند نظامی سابق این رژیم در میان معترضان دیده شده‌ اند.(3)

همزمان با این تظاهرات، بیش از 300 نفر از خاخام های کنیسه ‌های بزرگ یهودی در شهرهای بزرگ آمریکا، با امضای نامه ‌ای سرگشاده، اعضای راست افراطی کابینه آینده رژیم صهیونیستی به رهبری بنیامین نتانیاهو را از سخنرانی در کنیسه ‌ها و جوامع یهودی خود منع کردند. خاخام‌ های آمریکا در این نامه، اعضای کابینه آینده این رژیم نظیر «ایتمار بن غفیر» رهبر حزب “قدرت یهود” و «بزالل اسموتریچ» رهبر “صهیونیسم دینی” را تحریم کرده ‌اند.

امضاکنندگان در این نامه همچنین تاکید کرده‌ اند: «ما علیه حضور آنها در اماکن سراسر جوامع خود صحبت خواهیم کرد. ما کنیسه ها، مجامع و سازمان ‌های خود را تشویق خواهیم کرد تا در این اعتراض به ما بپیوندند تا نشانی از تعهد ما به ارزش‌ های یهودی و دموکراتیک ما باشد.»

این نامه توسط طیفی از رهبران مذهبی یهودی از جنبش ‌های اصلاح ‌طلب و محافظه ‌کار در واشنگتن و رهبر جنبش بازسازی و رئیس دانشگاه محافظه ‌کار یهودی آمریکایی در لس آنجلس و اعضای شوراهای خاخام‌ ها در شیکاگو امضا شد. این نامه توسط «دیوید تویچ»، خاخام برجسته جنبش بازسازی خواهی در یهودیت در فیلادلفیا و «جان روسو»، خاخام ممتاز معبد اسرائیل در لس‌ آنجلس سازماندهی شده است.

به نوشته وبگاه «جوییش نیوز»، درباره دلیل صدور این بیانیه، در نامه‌ این خاخام ‌ها و دیگر رهبران جامعه یهودی آمریکا آمده است: «سیاست ‌های بن غفیر و دوستانش به روابط اسرائیل و یهودیان دیاسپورا (جماعت یهودیان پراکنده در سراسر جهان) آسیب ‌های جبران ‌ناپذیری وارد خواهد کرد».(4)

بنابراین ساختار کابینه جدید نتانیاهو موجب نگرانی شدید مجامع یهودی در در داخل و خارج از مناطق اشغالی رژیم صهیونیستی شده است. بیش از ۵۱ درصد از صهیونیست ها از ترکیب این دولت جدید ناخرسندند و به همین خاطر در تل آویو و حیفا تظاهراتی علیه آن انجام دادند. بیش از 300 نفر از خاخام های آمریکایی نیز آن را تحریم کردند.

پی نوشت:
(1). خبرگزاری دانشجو، “کابینه افراطی جنجالی نتانیاهو پنجشنبه سوگند یاد می ‌کند”، کد خبر ۱۰۵۱۳۹۲، ۵ دی ۱۴۰۱
(2). ایسنا، “بیش از نیمی از اسرائیلی ‌ها از ترکیب دولت جدید ناخرسندند”، کد خبر 1401100301376، ۳ دی ۱۴۰۱
(3). خبرگزاری دانشجو، “کابینه افراطی جنجالی نتانیاهو پنجشنبه سوگند یاد می ‌کند”، همان؛ پایگاه خبری تحلیلی افکارنیوز، “صدها خاخام در آمریکا کابینه جدید نتانیاهو را تحریم کردند”، شناسه خبر ۱۱۵۵۴۶۴، 5 دی 1401
(4). پایگاه خبری تحلیلی افکارنیوز، “صدها خاخام در آمریکا کابینه جدید نتانیاهو را تحریم کردند”، همان؛ خبرگزاری تقریب، “بیش از 300 خاخام آمریکایی طوماری برای تحریم اعضای راست افراطی اسرائیل امضا کردند”، کد مطلب 578002، ۴ دی ۱۴۰۱

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=43639

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

error: Content is protected !!