0

مورخ هولوکاست: متهم کردن اسرائیل به «آپارتاید» یهودستیزی نیست

  • کد خبر : 54493
  • ۰۹ شهریور ۱۴۰۲ - ۹:۵۶
مورخ هولوکاست: متهم کردن اسرائیل به «آپارتاید» یهودستیزی نیست
یک مورخ فعال در زمینه هولوکاست، متهم کردن رژیم صهیونیستی به اتخاذ سیاست‌های آپارتایدی را یهودی‌ستیزی ندانست.

به گزارش پایگاه خبری مفاز، «آموس گلدبرگ» استاد برجسته هولوکاست در دانشگاه عبری در اورشلیم، در مقاله مهمان در نشریه «فرانکفورتر آلگماینه سایتونگ» نوشت: توصیف رفتار اسرائیل با فلسطینی‌ها به عنوان «آپارتاید» یهودی‌ستیزانه نیست.

مقاله گلدبرگ در پاسخ به «فلیکس کلاین» کمیسر آلمان برای زندگی یهودیان و مبارزه با یهودی ستیزی بود که در مصاحبه با دی‌ولت، یکی از پرخواننده ترین روزنامه های آلمان، گفته بود که استفاده از آپارتاید در چنین موضوعی روایتی ضد یهودی است.

گلدبرگ نوشت: دولت اسرائیل علیه حقوق بشر، دموکراسی و برابری مبارزه می کند و خلاف آن را تبلیغ می کند: یعنی «اقتدارگرایی، تبعیض، نژادپرستی و آپارتاید». متهم کردن اسرائیل به آپارتاید ضدیهودی نیست. این واقعیت را توصیف می کند.

گلدبرگ افزود: اگر کلاین درست می‌گفت، برخی از شناخته‌شده‌ترین محققان هولوکاست و یهودی‌ستیزی از اسرائیل، ایالات متحده، اروپا و سراسر جهان ضد یهود خواهند بود.

او به طوماری اشاره کرد که توسط «عمر بارتوف» مورخ اسرائیلی الاصل و استاد مطالعات هولوکاست و نسل کشی در دانشگاه براون، با عنوان فیل در اتاق، ارائه شد که می گوید: «تا زمانی که فلسطینی ها تحت رژیم آپارتاید زندگی می کنند، هیچ دموکراسی برای یهودیان در اسرائیل وجود ندارد.»

در این طومار آمده است: «مردم فلسطین تقریباً از تمام حقوق اولیه، از جمله حق رأی و اعتراض محروم هستند»، شهرک نشینان بیدار می سوزانند، غارت می کنند و بدون مجازات آدم می کشند.»

به گفته گلدبرگ، پیشنهاد تغییرات قضایی اخیر که بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل اخیرا مطرح کرده است، بسیاری از مردم را وادار کرده است که برداشت خود از رژیم اسرائیل را تغییر دهند.

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=54493

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

error: Content is protected !!