3

معنویت گرایی خاویر میلی: تجربیاتش در آمریکا و مسیر طولانی در تغییر مذهب به یهودیت

  • کد خبر : 54803
  • ۲۷ شهریور ۱۴۰۲ - ۹:۳۷
معنویت گرایی خاویر میلی: تجربیاتش در آمریکا و مسیر طولانی در تغییر مذهب به یهودیت
کاندید حزب لیبرال دو سال پیش و زمانیکه موفق به کسب کرسی پارلمان شد گفت: "به فکر تغییر دین به یهودیت هستم و امیدوارم بتوانم به عنوان اولین یهودی در تاریخ به سمت ریاست جمهوری آرژانتین دست یابم.

به گزارش پایگاه خبری مفاز، خاویر میلی، کاندید لیبرال انتخابات ریاست جمهوری آرژانتین، پروسه رسمی تغییر مذهب، که می‌تواند طولانی و نیازمند فداکاری باشد را شروع نکرده است علیرغم اینکه مطالعاتی و تجربیاتی در این مسیر شامل کار معنوی زیر نظر یک خاخام  یهودی داشته است.

خاویر میلی در اوایل سال 2021 به خاخام یهودی Shimon Axel Wahnish نزدیک می‌شود زمانیکه هنوز وارد پروسه انتخابات پارلمان نشده بود و حتی فکرش را هم نمی‌کرد روزی در آستانه رئیس جمهور شدن قرار گیرد.کسانی که از نزدیک رهبر حزب لیبرال را می‌شناسند تایید می‌کنند که علاوه بر اینکه شیفته دولت اسرائیل است، بر این باور است که در یهودیت “یک گنج خرد ودانش زندگی” یافته است علیرغم اینکه کاتولیک است و در یک مدرسه  کاتولیک تحصیل کرده است. صعود شهاب سنگی وی در عالم سیاست در دو سال اخیر، موازی با  فرآیند شدید روحی شخصی بوده است.

کاندید حزب”آزادی پیشرفت می‌کند” زمانیکه موفق به کسب کرسی پارلمان شد گفت: “بفکر تغییر دین به یهودیت هستم امیدوارم بتوانم به  عنوان اولین یهودی در تاریخ به سمت ریاست جمهوری آرژانتین دست یابم. چند هفته قبل در مصاحبه با LN+  تایید کرد”مقدار کمی مانده تا یهودی بشوم، فقط پیمان خون را کم دارم”. ولی میلی هنوز فرآیند رسمی تغییر مذهب را شروع نکرده، مسیری که حداقل یک سال زمان لازم دارد و طبق تاکید جامعه یهودی، شامل تعهدات کامل و اختصاص ساعت ها وقت است. معهذا میلی ، شروع به حرکت مجدد در این مسیر، مطالعه و تجربیاتی در این مسیر نموده است. احتمال که در تریبون خاخامی ظاهر شود میتواند نزدیک باشد.

این توضیح می دهد که چرا میلی دو دفعه مبارزات انتخابات ریاست جمهوری خود را برای سفر به آمریکا با انگیزه‌های شخصی که در اصل سفرهای معنوی بوده اند، مسکوت گذاشته است. در جولای قبل از انتخابات مقدماتی برای دیدار از قبر خاخام Menachem Mendel Schneerson هفتمین رهبر سلسله کاسیدیک جاباد لوباویتس، که در سال 1994 فوت کرد، و آخر هفته گذشته در میانه مبارزات انتخاباتی به همراه کارینا خواهرش ، برای گذراندن” Shabat” با “دوستان” چند روز قبل از سال  نو یهودی ، به میامی‌پرواز کرد.

یک شخص بسیار نزدیک به خاویر میلی در ارتباط با لاناسیون ادعا کرد که رهبر لیبرال”هنوز کاملا تصمیم به تغییر مذهب نگرفته” هر چند هر روز بیشتر  متعهد  به یهودیت است”، و سخت است که تغییر مذهب خود به یهودیت را در طول مبارزات انتخاباتی رسمی‌کند و ریاست جمهوری را  بعنوان یک یهودی درصورت پیروزی در صندوق رای برعهده گیرد.

فرآیند تغییر مذهب که میلی می خواهد انجام دهد نیاز به کار فکری با یک خاخام برای رشد عقلی دارد و باید ریشه در اندیشه داشته باشد نه یک فرصت طلبی. علاوه بر این نیاز به مطالعه عمیق تورات دارد و مرحله آخر حضور نزد یک دیوان خاخامی جهت دریافت اندیشه‌ها و تکمیل آیین مربوطه  با غسل تطهیر دارد. هرچند میلی دوره نمی‌گذراند ولی مدتی است که درحال مطالعه تورات است و در ارتباط دائم با خاخام Wahnish  است  که با وی ساعت ها تبادل نظر دارد. خاویر میلی در گفتگو با نزدیکان تیم انتخاباتی اش گفته است که تفکر در تورات ذهن وی را برای تحلیل واقعیت کشور باز می‌کند. خاخام به  من در مطالعه کمک می‌کند و می‌گوید باید تورات را از نقطه نظر اقتصادی تحلیل اقتصادی بخوانم.

خاویر میلی گفته است که در صورت پیروزی درانتخابات ریاست جمهوری، اولین دیدار رسمی را  از اسرائیل خواهد داشت و برنامه انتقال سفارت آرژانتین از تل آویو به اورشلیم را همانند اقدامی‌که دونالد ترامپ کرد دارد.

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=54803

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

error: Content is protected !!