3

مره صدق: قدرنشناسی مقامات جمهوری آذربایجان در قبال ایران تعجب‌آور است

  • کد خبر : 22664
  • ۱۹ مهر ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۶
مره صدق: قدرنشناسی مقامات جمهوری آذربایجان در قبال ایران تعجب‌آور است
نماینده ایرانیان کلیمی در مجلس دهم با بیان اینکه قدرنشناسی مقامات جمهوری آذربایجان در قبال ایران تعجب‌آور است، گفت: اگر آذربایجان یا هر کشور دیگری فکر تهدید منافع ایران را در سر داشته باشد، قطعا بداند که ما قطعا در مقابلش خواهیم ایستاد و از منافع‌مان تمام‌قد دفاع خواهیم کرد.

به گزارش پایگاه خبری مفاز، سیامک مره صدق، نماینده ایرانیان کلیمی در مجلس دهم با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در ارتباط با تحرکات صورت گرفته در پشت مرزهای شمال غرب ایران گفت: قدرنشناسی مقامات جمهوری آذربایجان از جمهوری اسلامی ایران مایه تعجب است که با وجود همه حمایت‌ها و پشتیبانی‌هایی که در مراحل و مواقع مختلف ایران از آذربایجان داشته آنها چنین حرکتی را صورت داده‌اند.

وی افزود: واقعیت این است که جمهوری آذربایجان از زمان استقلالش از شوروی تاکنون از نظر اقتصادی و نظامی تحت نفوذ شدید رژیم صهیونیستی بوده و بیش از 60 درصد از تجهیزات نظامی این کشور اسرائیلی است.

نماینده ایرانیان کلیمی در مجلس دهم اظهار داشت: طبیعی است که وقتی کشوری از نظر اقتصادی و نظامی تا به این حد زیر نفوذ رژیم صهیونیستی باشد از نظر امنیتی هم تحت نفوذ این رژیم خواهد بود و از خود استقلالی نخواهد داشت.

مره صدق خاطرنشان کرد: مقامات آذربایجان باید همیشه به یاد داشته باشند که جمهوری اسلامی ایران در مراحل و مواقع مختلف از این کشور حمایت‌های لازم را به عمل آورده و با وجود اینکه مقامات این کشور رفتار شایسته‌ای در قبال ایران نداشتند اما به دلیل اینکه آذربایجان، گرجستان و… همگی زمانی بخشی از خاک ایران بودند و از نظر فرهنگی بخشی از ایران حساب می‌شوند، روابط مسالمت‌آمیزی با آنها داشته است.

وی افزود: اگر مقامات جمهوری آذربایجان یا هر کشور دیگری این فکر را در سر داشته باشند که منافع ملی جمهوری اسلامی ایران را تهدید کنند بدانند که ما به هیچ وجه از منافع‌مان قدمی عقب نخواهیم نشست و تمام‌قد در مقابلشان خواهیم ایستاد و با آنها مقابله خواهیم کرد.

نماینده ایرانیان کلیمی در مجلس دهم در پایان گفت: جمهوری اسلامی ایران هیچ گاه به دنبال تنش نیست اما به هیچ کس هم اجازه تنش‌آفرینی در منطقه و به ویژه در مرزهایش را نخواهد داد.

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=22664

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.