0

فرزند ژنرال اسرائیلی: اسرائیل هرگز نمی‌تواند فلسطینی‌ها را شکست دهد

  • کد خبر : 57234
  • ۰۶ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۹
فرزند ژنرال اسرائیلی: اسرائیل هرگز نمی‌تواند فلسطینی‌ها را شکست دهد
“میکو پلد”، فعال حقوق بشر و نویسنده اسرائیلی که پدرش در جنگ شش‌روزه اسرائیل علیه اعراب در سال ۱۹۶۷ به‌عنوان ژنرال در ارتش اسرائیل خدمت می‌کرد، معتقد است اسرائیل هرگز نمی‌تواند فلسطینی‌ها را شکست دهد.

به گزارش پایگاه خبری مفاز به نقل از “آناتولی” میکو پلد که نوه یکی از امضاکنندگان اعلامیه استقلال دولت یهود در سال ۱۹۴۸ است اسرائیل را یک رژیم تروریستی و آپارتاید می‌داند.

میکو پلد از سویی هم در سفر اخیرش، حقوق فلسطینی ها و بحران کنونی در غزه که از هفت اکتبر گذشته آغاز شد را بررسی کرده است.

میکو پلد که در سال ۱۹۶۱ میلادی در بیت المقدس (اورشلیم) به دنیا آمده گفت:”در یک خانواده مشهور صهیونیست به دنیا آمدم و به عنوان یک میهن پرست، یک طرفدار قوی کشورم، دولتم و البته صهیونیسم بزرگ شدم.”

وی در سال های ابتدایی زندگی اش به شدت تحت تاثیر افکار پدرش قرار داشت، مدتی را در ارتش اسرائیل خدمت کرد اما در ادامه ارتش اسرائیل را ترک نمود.

میکو پلد افزود: ” پدرم که پس از جنگ شش روزه هنوز ژنرال ارتش بود می گفت نگاه کنید!…ما برای همیشه اینجا خواهیم بود و بقای ما دیگر نامطمئن و در خطر نیست. باید اجازه دهیم فلسطینی ها در بخش کوچکی از فلسطین حکومت کوچک خود را داشته باشند.”

به محض اینکه جنگ پایان یافت، اسرائیل ساخت شهرک های کلان در شرق بیت المقدس و کرانه  غربی را آغاز نمود.

این نویسنده آمریکا-اسرائیلی خاطرنشان کرد: به اعتقاد صهیونیست ها هیچ مکانی به نام فلسطین وجود ندارد.

وی تاکید کرد: در اصول فلسفه صهیونیست هیچ مکانی به نام فلسطین به چشم نمی خورد و فلسطین در حقیقت خاک اسرائیل به شمار می رود و فلسطین نه به فلسطینی های ساکن آن که به تمام یهودی های دنیا تعلق دارد.

به اعتقاد میکو پلد صهیونیست ها یک ایدئولوژی برتری طلبانه دارند که براساس آن اگر گروهی نسبت به آنها حقوق بیشتری داشته باشد می بایست از خشونت کار گرفته شود. پیاده ساختن این ایدئولوژی نژادپرستانه مستلزم داشتن یک رژیم آپارتاید است و براین اساس اسرائیل یک رژیم آپارتاید به شمار می رود.

وی تاکید کرد: معضل اسرائیل  و فلسطین از اواخر ماه میلادی گذشته شروع نشده و در حقیقت به هفتاد و پنج سال پیش و همزمان با تاسیس اسرائیل باز می گردد.

اسرائیل یک رژیم تروریستی ست و فلسطینی ها سالهاست ظلم و ستم و جنایات اسرائیل را به تلخی تجربه کرده اند.

این فعال حقوق بشر گفت:”فلسطینی ها هر روز با تروریزم سر و کار دارند و وقتی در خیابان ها راه می روند نمی دانند مورد لت و کوب قرار می گیرند یا کشته می شوند، مطمئن نیستند کودکانشان از مدرسه به خانه باز می گردند، خانه هایشان ویران می شود یا خیر و به درستی نمی دانند برادرانشان توسط نیروهای استخباراتی اسرائیل به گروگان گرفته یا ناپدید می شوند یا خیر!”

میکو پلد افزود:”در یک نظام استعماری مبتنی بر واقعیت سطحی و مصنوعی زندگی کردم.”

وی تاکید کرد محکوم کردن یک ملت تحت ظلم به خاطر مقاومت برای حقوقشان بالاترین درجه تزویر و دو رنگی ست. اسرائیل به تلافی حملات حماس، غزه را بمباران می کند و از مردم بی گناه انتقام می گیرد.

اسرائیل در حملات حماس تحقیر شد و اکنون انتقام این تحقیر را از مردم بی گناه غزه می گیرد.

پلد تاکید کرد محکوم نمودن مقاومت کسانی که سالهاست تحت ظلم قرار دارند تعجب آور است. برای از بین بردن مقاومت ابتدا باید فشار و ظلم را از بین برد چراکه مقاومت همیشه نوعی عکس العمل به ظلم بوده است. این در حالی ست که پاسخ فلسطینی ها به ظلم هفتاد و پنج ساله همواره به دور از خشونت بوده است.

میکو پلد افزود:” اگر قرار باشد چیزی را محکوم کنیم قبل از هر چیز می بایست رژیم آپارتاید اسرائیل را محکوم نماییم.”

جنگ اسرائیل در غزه در حقیقت جنگ علیه صلح و عدالت است.

وی تاکید کرد:”یک چیز به خوبی روشن است: فلسطینی ها هرگز شکست نخواهند خورد چه آنها را به حماس یا هر گروه دیگری نسبت دهیم.”

به اعتقاد پلد حمایت بیشتر جامعه جهانی از اسرائیل به معنای “تشدید جنگ، کشتار، ویرانی، نژاد پرستی و پایمال شدن بیشتر صلح و عدالت” می باشد.

این در حالی ست که از آغاز جنگ اسرائیل در غزه تاکنون ده ها هزار غیرنظامی که بیشترشان زنان و کودکان هستند کشته و زخمی شده اند.

اسرائیل اما در پاسخ به محکومیت های گسترده منطقه ای و جهانی دفاع از خود را حق مسلم خویش می داند و در این راستا کشتار غیرنظامیان را توجیه می کند.

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=57234

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.