2

عدم شرکت رهبران آمریکا و اسرائیل در مراسم تحلیف ریاست جمهوری آرژانتین

  • کد خبر : 57747
  • ۲۰ آذر ۱۴۰۲ - ۸:۵۵
عدم شرکت رهبران آمریکا و اسرائیل در مراسم تحلیف ریاست جمهوری آرژانتین
میلی قبلا گفته بود که می‌خواهد به یهودیت بگرود تا اولین رئیس‌جمهور یهودی در تاریخ آرژانتین شود.

به گزارش پایگاه خبری مفاز، رهبران آمریکا و اسرائیل در مراسم تحلیف خاویر میلی رئیس جمهور آرژانتین شرکت نخواهند کرد، علیرغم اینکه وی آنها را متحدان اصلی می داند.

میلی در طول مبارزات انتخاباتی بارها گفت که قصد دارد بر همکاری با واشنگتن و تل آویو تمرکز کند.

ریاست هیئت آمریکایی را جنیفر گرانهولم، رئیس وزارت انرژی، بر عهده خواهد داشت.

الی کوهن، وزیر امور خارجه اسرائیل پیش از این وارد بوئنوس آیرس شده است و با میلی نیز دیدار خواهند کرد. بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، این هفته در یک گفتگوی تلفنی از میلی به خاطر حمایتش از درگیری در خاورمیانه و قصدش برای انتقال سفارت آرژانتین به اورشلیم تشکر کرد. نتانیاهو میلی را “دوست واقعی مردم یهود” خواند و از او برای بازدید از کشور دعوت کرد.

میلی قبلا گفته بود که می‌خواهد به یهودیت بگرود تا اولین رئیس‌جمهور یهودی در تاریخ آرژانتین شود. وی در سفر اخیر به ایالات متحده از مقبره لوباویچر ربز در نیویورک دیدن کرد تا از پیروزی در انتخابات تشکر کند.

وهاگن خاچاتوریان رئیس جمهور ارمنستان نیز از بوئنوس آیرس بازدید خواهد کرد. آرژانتین خانه بزرگترین دیاسپورای ارامنه در آمریکای لاتین است.

گفتنی است، خاویر میلی، سیاستمدار راست افراطی، که مبتکر تغییرات بنیادین در اقتصاد و حوزه اجتماعی آرژانتین است، او از حامیان دلاری شدن اقتصاد آرژانتین و لغو بانک مرکزی است. بدین ترتیب نه تنها در حوزه های اقتصادی و اجتماعی باید انتظار تغییرات اساسی را داشت. از نظر سیاست خارجی، میلی قصد دارد بر همکاری با ایالات متحده و اسرائیل تمرکز کند و در عین حال روابط خود را با شرکای تجاری اصلی آرژانتین متوقف سازد.

چین و برزیل با استناد به این واقعیت که او نمی خواهد با کمونیست ها و سوسیالیست ها تجارت کند، به این درک رسیدند که روابط تجاری آنها با آرژانتین قطع خواهد شد.

میلی همچنین اعلام کرد که آرژانتین در بریکس که از اول ژانویه 2024 به شرکت در آن دعوت شده است، حضور نخواهد کرد و قصد همکاری با روسیه را ندارد. در همین حال، به نظر او، چنین ترجیحات اقتصادی خارجی نباید بر کار تجارت تأثیر بگذارد، زیرا کارآفرینان، همانطور که او معتقد است، آزادند با هرکسی که می خواهند تجارت کنند و بدون حمایت دولت می توانند به راحتی تماس برقرار کنند و بازارهای جدیدی باز کنند.

میلی در عین حال بیان کرد که به وجود قوانین نظارتی، وظایف و تعرفه ها و استانداردهای بهداشتی اعتقادی ندارد. ایده اصلی میلی به عنوان رئیس حزب لیبرتارین این است که به مردم در همه چیز آزادی بدهد.

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=57747

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

error: Content is protected !!