1

صهیونیست‌کشی ادامه دارد

  • کد خبر : 34493
  • ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۴
صهیونیست‌کشی ادامه دارد
از چهارشنبه گذشته در پی دور جدید یورش صهیونیست‌ها به مسجدالاقصی، فلسطینی‌های ساکن کرانه باختری ضمن مقابله با این اقدام، عملیات‌های انتقام‌جویانه را در دستور کار قرار دادند. منابع خبری عبری و فلسطینی از عملیات استشهادی در منطقه «العاد» در نزدیکی تل‌آویو واقع در فلسطین اشغالی خبر می‌دهند.

به گزارش پایگاه خبری مفاز، خبرگزاری شهاب به نقل از منابع عبری گزارش داد این عملیات با چاقو توسط یک شهروند فلسطینی انجام شده و در جریان آن شش صهیونیست زخمی شده‌اند. رادیو رژیم صهیونیستی اما به صورت رسمی خبر داد که در جریان این عملیات سه صهیونیست به هلاکت رسیده‌اند.

برخی منابع نیز گفته‌اند این عملیات با ساطور انجام شده است و برخی دیگر از انجام عملیات با تبر خبر می‌دهند. منابع عبری همچنین گفته‌اند عامل این عملیات موفق به فرار از صحنه عملیات شده است و جست‌وجوها برای یافتن او همچنان ادامه دارد. البته برخی دیگر از منابع، ۲ نفر را عامل این عملیات عنوان کرده‌اند.

ارتش رژیم صهیونیستی نیز از صهیونیست‌های حاضر در العاد خواسته در منازل خود بمانند. این نهاد صهیونیست همچنین گفت عاملان این عملیات از سلاح گرم نیز استفاده کرده‌اند. به گزارش فلسطین الیوم، پلیس رژیم صهیونیستی با اذعان به ناکامی در یافتن عاملان عملیات ضد صهیونیستی در منطقه العاد در فلسطین اشغالی اعلام کرد عاملان عملیات ضد صهیونیستی «اسعد یوسف الرفاعی» 19 ساله و «صبحی عماد ابوشقیر» 20 ساله، هر دو از جنین در شمال کرانه باختری هستند.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی با اشاره به شکست ارتش رژیم صهیونیستی در یافتن عاملان عملیات ضد صهیونیستی، استمداد طلبیدن از شهرک‌نشینان برای یافتن آنها را گواه این مدعا دانستند. رسانه‌های رژیم صهیونیستی به هراس این رژیم از عملیات مجدد از سوی این ۲ فلسطینی اشاره کردند و از تحرک گسترده نظامیان این رژیم برای یافتن آنها خبر دادند. این رسانه‌ها اعلام کردند مراکز ایست بازرسی از سوی نظامیان صهیونیست در منطقه العاد که عملیات در آن انجام شده و نیز مناطق مجاور آن ایجاد شده است تا شاید بتوانند عاملان این عملیات ضد صهیونیستی را بازداشت کنند.

سکونت 150 هزار یهودی حریدی در شهرک العاد

یکی از نکات قابل توجه در جریان تحولات ماه‌های اخیر در سرزمین‌های اشغالی این است که عملیات‌های انتقام‌جویانه علیه صهیونیست‌ها به صورت خودجوش انجام شده و این نشان‌دهنده این است که صهیونیست‌ها در مواجهه با این عملیات‌ها با یک فرماندهی یا ستاد عملیات مواجه نیستند که بخواهند با آن مقابله کنند. این مساله سبب شده هشدارهای امنیتی در سطح بالایی قرار گیرد و بیم عملیات‌های سلحشورانه اینچنینی در هر لحظه وجود داشته باشد. اگر چه نظامیان صهیونیست در واکنش به این عملیات‌ها به مناطقی در کرانه باختری حمله می‌کنند اما عملا توفیقی در کنترل این نابسامانی امنیتی ندارند.

در واکنش به عملیات سلحشورانه شامگاه پنجشنبه در شهرک العاد، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی از تصمیم برای تمدید مدت آماده‌باش کامل نظامیان ارتش صهیونیست در کرانه باختری تا اطلاع ثانوی خبر داد. این تصمیم در جریان نشست «بنی گانتس» با تعدادی از مقامات امنیتی این رژیم برای بررسی وضعیت امنیتی کرانه باختری اتخاذ شد. گانتس در این نشست اعلام کرد باید آماده‌باش کامل نظامیان تا شامگاه روز یکشنبه تمدید شود. مبارزان فلسطینی ماه آوریل گذشته دست به چندین عملیات سلحشورانه علیه نظامیان و شهرک‌نشینان صهیونیست در داخل اراضی اشغالی 1948 زدند.

در جریان این عملیات‌ها 18 صهیونیست به دست مبارزان فلسطینی به هلاکت رسیدند. عملیات العاد که شامگاه پنجشنبه به اجرا درآمد، چهارمین عملیات سلحشورانه علیه صهیونیست‌ها طی یک ماه گذشته به شمار می‌رود. در جریان این عملیات دست کم سه صهیونیست کشته و چندین نفر زخمی شدند.

در شهرک یهودی العاد نزدیک به 150 هزار یهودی حریدی زندگی می‌کنند که یک اقلیت دینی یهودی به شمار می‌روند. این شهرک سال 1990 تاسیس شد ولی آمار جمعیت آن خیلی زود افزایش یافت.

واکنش گروه‌های مقاومت فلسطینی به عملیات استشهادی در تل‌آویو

گروه‌های مقاومت فلسطینی صبح دیروز از عملیات دلاورانه در العاد تمجید کردند و آن را بخشی از واکنش ملت فلسطین به زورگویی و جنایات رژیم صهیونیستی علیه محافظان مسجدالاقصی دانستند. در بیانیه گروه‌های مقاومت آمده است: این عملیات تاکیدی بر این است که هر گونه تعدی به مسجدالاقصی و تلاش‌ برای تقسیم زمانی و مکانی آن، کل منطقه را شعله‌ور خواهد کرد.

در این بیانیه آمده است: تهدیدات دشمن درباره ترور رهبران مقاومت فلسطین نشانه سرخوردگی و آشفتگی رژیم صهیونیستی است. همچنین مقاومت فلسطین ضمن هشدار به رژیم صهیونیستی درباره ارتکاب هرگونه حماقتی در این زمینه، تبعات آن را متوجه سران بحران‌زده صهیونیست دانست.

در این بیانیه آمده است: ما به عملیات العاد افتخار می‌کنیم که ثابت کرد ملت فلسطین ذره‌ای از حق خود در دفاع از مقدساتش با تمام توان عقب‌نشینی نخواهد کرد. به گزارش فلسطین الیوم، جنبش حماس اعلام کرد عملیات العاد بخشی از خشم ملت فلسطین از تعدی اشغالگران به مقدسات است.

صهیونیست‌ ها و روز نکبت

حماس افزود: این عملیات، عملی‌شدن هشدار اخیر مقاومت به اسرائیل مبنی بر خط قرمز بودن مسجدالاقصی است. عبداللطیف القانوع، سخنگوی جنبش حماس با انتشار بیانیه‌ای، ضمن تمجید از این عملیات گفت چنین عملیات‌هایی ضربه مهلکی به رژیم صهیونیستی و سیستم‌های امنیتی آن است. القانوع تأکید کرد این عملیات و عملیات‌های پیشین، صرفا پاسخی به جنایات رژیم صهیونیستی و یورش صهیونیست‌ها به مسجدالاقصی است. وی با اشاره به اینکه مبارزه و دفاع ملت فلسطین از مسجدالاقصی ادامه خواهد داشت، هشدار داد صهیونیست‌ها هزینه جنایات و سیاست‌های نژادپرستانه خود علیه ملت فلسطین را پرداخت می‌کنند.   جنبش مجاهدین فلسطین نیز اعلام کرد عملیات العاد واکنش طبیعی به هدف قرار گرفتن قدس و الاقصی از سوی صهیونیست‌هاست.

انفعال رئیس تشکیلات خودگردان در قبال عملیات‌های انتقام‌جویانه

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین بامداد دیروز به عملیات شهادت‌طلبانه پنجشنبه‌شب در نزدیکی تل‌آویو واکنش نشان داد و آن را محکوم کرد(!) بنا بر گزارش خبرگزاری رسمی فلسطین (وفا)، رئیس تشکیلات خودگردان در این باره گفت: «در شرایطی که همه سعی داریم به ثبات دست یابیم و از تنش جلوگیری کنیم، کشتن غیرنظامیان فلسطینی و اسرائیلی تنها به وخامت بیشتر اوضاع منجر می‌شود». محمود عباس در عین حال به کارشکنی‌های پی‌در‌پی‌ علیه مردم فلسطین و مقدسات اسلامی و مسیحی اشاره کرد و گفت این اقدامات فضای متشنج و بی‌ثباتی ایجاد کرده است.

وی همچنین بیان کرد: «گرداب خشونت نشان می‌دهد صلح دائم، فراگیر و عادلانه راه درست و کوتاه‌ترین راه برای تأمین امنیت و ثبات برای مردم فلسطین، اسرائیل و مردم منطقه است».

روز نکبت تحت تأثیر هشدار مقاومت عملیات انتقام‌جویانه در شهرک العاد در حالی انجام شده است که رسانه‌های خبری صبح پنجشنبه گذشته از یورش شهرک‌‌نشینان صهیونیست به مسجدالاقصی به ‌بهانه سالروز اشغال فلسطین خبر دادند. شهرک‌نشینان صهیونیست در آستانه هفتادو‌چهارمین سالگرد روز نکبت و اشغال فلسطین، با حمایت نظامیان رژیم صهیونیستی به مسجدالاقصی یورش بردند و چندین فلسطینی را زخمی کردند و این در حالی است که نظامیان اشغالگر صهیونیستی مانع ورود فلسطینیان به مسجدالاقصی شدند. بر اساس گزارش المیادین، نظامیان اشغالگر صهیونیست به فلسطینیان با باتوم و گاز اشک‌آور حمله کردند و به‌ سمت آنها گلوله پلاستیکی شلیک کردند. پلیس رژیم صهیونیستی رسما با تعرض دسته‌جمعی شهرک‌نشینان اشغالگر به مسجدالاقصی در روز پنجشنبه موافقت کرد. گروه‌های فلسطینی از جمله حماس و جهاد اسلامی به رژیم صهیونیستی درباره پیامدهای یورش شهرک‌نشینان صهیونیست به مسجدالاقصی هشدار داده بودند.

«اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس در این باره گفت: آنچه در مسجدالاقصی در جریان است، ثابت کرد نبرد با دشمن صهیونیست در گروی حادثه یا رخداد خاصی نیست، بلکه این نبرد هر لحظه در سرتاسر سرزمین فلسطین ادامه دارد و ملت فلسطین برای هر موقعیتی از ابزارها و راهکارهای مختلف برای مقابله با تجاوزات اشغالگران و دفاع از هویت خود استفاده می‌کند.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، هنیه پنجشنبه گذشته در اظهاراتی مطبوعاتی تصریح کرد: هدف ما در مرحله کنونی، به شکست کشاندن طرح دشمن صهیونیستی در رابطه با تقسیم زمانی و مکانی مسجدالاقصی است و ملت فلسطین قطعا قادر به انجام این کار است.

. رسانه‌های فلسطینی نیز روز پنجشنبه خبر دادند بیش از ۷۰۰ شهرک‌نشین صهیونیست در سالروز اشغال فلسطین وارد مسجدالاقصی شدند و در تلاش بودند تا پرچم رژیم صهیونیستی را در مسجدالاقصی به اهتزاز درآورند. با این حال، نیروهای رژیم صهیونیستی با توجه به هشدارهای شدیداللحن گروه‌های مقاومت فلسطین از این اقدام ممانعت به عمل آوردند. گروه‌های مقاومت فلسطینی در واکنش به این طرح، در بیانیه‌ای جداگانه درباره تبعات این اقدام به تل‌آویو هشدار دادند.

رسانه‌های عبری‌ گزارش داده بودند ارتش رژیم صهیونیستی در اطراف قدس و تل‌آویو سامانه‌های گنبد آهنین مستقر کرده است. جنبش حماس در بیانیه‌ای در این باره هشدار داد و گفت: «اجازه مقامات [رژیم] اشغالگر صهیونیستی به شهرک‌نشینان برای ورود به صحن مسجدالاقصای شریف، بازی با آتش است و منطقه‌ را به سمت تنشی می‌کشاند که [رژیم اشغالگر] خود کاملا مسؤول آن خواهد بود».

جنبش جهاد اسلامی نیز در بیانیه‌ای شدیداللحن درباره هرگونه اقدام احتمالی شهرک‌نشینان هشدار داد و تأکید کرد: «فراخوان ورود به مسجدالاقصی را جنگ علیه ملت و مقدسات‌مان می‌دانیم. ما در دفاع از [مسجد] الاقصی و قدس‌مان به هر قیمتی که شده کوتاهی نخواهیم کرد».

کمیته‌های مقاومت مردمی فلسطین نیز در بیانیه‌ای درباره هرگونه تحرکات شهرک‌نشینان در مسجدالاقصی هشدار دادند و اعلام کردند: «ورود به مسجدالاقصی و هتک حرمت آن بازی با آتش است و یک کارشکنی خطرناک به شمار می‌آید که دشمن جنایتکار صهیونیست تاوان آن را خواهد داد».

موسی ابومرزوق

عضو ارشد حماس: تغییر نظام بین‌المللی تأثیر مثبتی بر مسأله فلسطین دارد

«موسی ابومرزوق»، رئیس دفتر روابط خارجی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) که در صدر هیأتی بلندپایه به روسیه سفر کرده است، در گفت‌و‌گو با روزنامه «الاخبار» گفت: «رویدادهای جاری در عرصه جهان به سمت تثبیت معادله‌های جدید در نظام بین‌المللی در حال حرکت است. این یک فرصت واقعی برای تغییر وضعیت موجود به نفع مردم مظلوم جهان در برابر هژمونی غرب است».

عضو ارشد حماس همچنین به تنش در روابط تل‌آویو و مسکو در پی اظهارات «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه پرداخت و در این باره گفت: «این اظهارات اساس علمی دارد و حقیقت این است که نشانه‌های زیادی وجود دارد که به درستی سخنان او اشاره دارد. بیشترین چیزی که اسرائیل را آزار می‌دهد این است که این حقایق روایت صهیونیست‌ها را نابود و آنها را رسوا می‌کند. به همین دلیل، آنها از هر کشور، فرد یا نهادی که به سمت این نتیجه‌گیری می‌رود، دیو می‌سازند».

وزیر خارجه روسیه روز یکشنبه در گفت‌وگو با شبکه ایتالیایی «مدیاست» در پاسخ به این سؤال که به چه دلیل در حالی‌ که «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین خود یک یهودی است، روسیه از لزوم «نازی‌زدایی» اوکراین می‌گوید، گفت هیتلر نیز اصالت یهودی داشت. این سخنان لاوروف با واکنش شدید مقامات رژیم صهیونیستی همراه شد. منابع فلسطینی بامداد چهارشنبه گذشته در بحبوحه تنش در روابط تل‌آویو و مسکو خبر دادند یک هیأت از جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) به منظور انجام گفت‌و‌گوهایی «مهم» با مقامات روسیه عازم مسکو شده‌ است.

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=34493

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.