1

صهیونیست‌ها به دنبال رویای گمشده ایجاد جامعه یهودی در عربستان

  • کد خبر : 33330
  • ۰۹ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۸
صهیونیست‌ها به دنبال رویای گمشده ایجاد جامعه یهودی در عربستان
عربستان روابط پنهانی خود با رژیم صهیونیستی را با اجازه ورود به مقامات صهیونیستی علنی کرده است، به نظر می رسد که سفر مقامات این رژیم به ریاض برای تحقق رویای ایجاد جامعه یهودی در این کشور باشد.

به گزارش پایگاه خبری مفاز، نور داهری، نویسنده انگلیسی پاکستانی تبار توئیتی را در صفحه شخصی خود در توئیتر منتشر کرد که تصویری از «موشه شاپوف» صهیونیستی در فرودگاه ریاض به آن ضمیمه شده است. وی از سوی یک نهاد اسرائیلی به این کشور مسافرت کرده است.

داهری، بنیانگذار و مدیر ائتلاف پاکستانی – اسرائیلی(PIA) در توئیتی نوشت: دوست من موشه شاپوف از اسرائیل به تازگی برای شرکت در یک کنفرانس به ریاض در عربستان سعودی سفر کرده است. خوش آمدی به سرزمین مقدس و ما از شما در مدینه منوره استقبال خواهیم کرد. ان شاء الله.

این برای نخستین بار نیست که افرادی از رژیم صهیونیستی به ریاض سفر می کنند، به طوری که یعقوب یسرائیل هرتزوگ در خیابان های این کشور درحال گشت و گذار دیده شد. روعی کیس، خبرنگار رادیو و تلویزیون رژیم صهیوینستی مصاحبه ای را از  هرتزوگ منتشر کرد که وی در آن تاکید کرد که اخیرا از قدس به عربستان سفر کرده است.

هدف هرتزوگ از این سفر، تحقق رویای ایجاد جامعه یهودی در عربستان سعودی بود.

روزنامه وال استریت ژورنال آمریکا نیز در نوامبر گذشته با انتشار مطلبی درباره یعقوب هرتزوگ، خاخام صهیونیستی که به عربستان سفر کرده بود، نوشت: هرتزوگ اعلام کرده است که می خواهد اولین خاخام عربستان شود.

هرتزوگ این رویا را دارد که محمد بن سلمان در سرمایه گذاری مراکز یهودی از جمله کنیسه ها، مدارس و آیین های مذهبی به او کمک می کند.

این خاخام اسرائیلی می گوید که سفارت عربستان در واشنگتن پایتخت آمریکا به او اجازه داده تا به عنوان یک گردشگر آمریکایی وارد این کشور شود.

یکی از مقامات سفارت عربستان مدعی شد که عربستان مدتهاست که به گفتگوی بین ادیان تشویق کرده است. مسئولان ما با تعدادی از نمایندگان ادیان مختلف دیدار کرده اند.

روزنامه وال استریت ژورنال نوشت: یعقوب هرتزوگ با یک معمار یهودی که در عربستان زندگی می کنند و روی پروژه نئوم کار می کند، تماس گرفته است. این خاخام درباره امکان تاسیس یک شرکت صنایع غذایی«کوشر» که ویژه غذاهای یهودی است،پرس و جو کرده است.

هرتزوگ می گوید: برنامه ولیعهد عربستان برای ساخت یک شهر مدرن با فناوری پیشرفته،«نئوم»است. در نهایت می تواند یهودیان برای مهاجرت به آنجا برای کار جذب کند.

این روزنامه اعلام کرد: حضور یک خاخام در عربستان، شاید آنگونه که به نظر می رسد، دور از ذهن نیست.به خصوص که رژیم صهیونیستی روابط دیپلماتیکی با تعدادی از کشورهای عربی برقرار کرده است. برخی از اقلیت های یهودی در این کشورها حضور حداکثری خود را اعلام کردند.

در همین حال، حساب کاربری«اسرائیل به زبان عربی» در فوریه 2021 میلادی یک نوار ویدئویی را از یعقوب هرتزوگ، خاخام یهودی منتشر کرد که وی خواستار شفای محمد بن سلمان به دلیل عمل جراحی که انجام داده بود، شد.

این حساب کاربری به ویدئو، توئیتی را ضمیمه کرد که در آن آمده است که هرتزوگ، خاخام ارشد یهودیان در کشورهای عربی حوزه خلیج فارس برای شفای محمد بن سلمان نماز و دعا می خواند. ما خوشحالیم که این دعا را آرزو کردیم و خواهان سلامتی و تندرستی او هستیم.

در همین حال، محمد بن سلمان در گفتگو اخیرش با مجله آتلانیک می گوید که  کشورش نه تنها اسرائیل را به عنوان یک دشمن نمی بیند، بلکه به عنوان یک متحد بالقوه می بیند.

بن سلمان در پاسخ به این پرسش که آیا کشورش از دیگر کشورهای عربی که طی دو سال گذشته با رژیم صهیونیستی روابط دیپلماتیک برقرار کردند، الگو خواهد گرفت؟ می گوید: ما به اسرائیل به عنوان دشمن نگاه نمی کنیم، بلکه به عنوان یک متحد بالقوه در بسیاری از منافع که می توانیم برای تحقق آن با یکدیگر تلاش کنیم، نگاه می کنیم. اما باید برخی از مسایل قبل از رسیدن به آن حل شود.

وی بدون توضیح درباره این مسابل در پاسخ به این پرسش که نظرش درباره عادی سازی روابط کشورهای عربی حوزه خلیج فارس با اسرائیل چیست، می گوید: توافق بین کشورهای شورای همکاری خلیج فارس این است که هیچ کشوری اقدام سیاسی، امنیتی یا اقتصادی انجام نمی دهد که به دیگر کشورهای همکاری خلیج فارس آسیب برساند. همه کشورهای شورای همکاری به این مسئله متعد هستند، به جز این هر کشوری آزادی کامل دارد که هرکاری که می خواهد انجام دهد.

در همین حال، فیصل بن فرحان، وزیر امور خارجه عربستان پیش از این به سی ان ان گفته بود که نمی داند آیا توافق بین کشورش و عربستان نزدیک است یا خیر؟ عادی سازی با اسرائیل در داخل منطقه خاورمیانه، منافع زیادی برای کل منطقه خواهد داشت  و از نظر اقتصادی، اجتماعی و امنیتی بی نهایت مفید خواهد بود.

در نوامبر 2020 میلادی، یوآف گالانت، وزیر پییشین آموزش عالی رژیم صهیونیستی تاکید می کند که دیدار بین بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر وقت رژیم صهیونیستی و ولیعهد عربستان در جریان یک سفر مخفیانه به عربستان صورت گرفت که نتانیاهو را یوسی کوهین، رئیس وقت موساد همراهی کرد.

در اوایل نوامبر سال گذشته، ایتامار آیخنر، نویسنده صهیونیستی در مقاله ای در یدیعوت آحارونت می نویسد که یک هیئت متشکل از 20 رهبر یهودی آمریکایی از سراسر ایالات متحده به ریاض پایتخت عربستان سفر کردند.

آیخنر به نقل از فیل روزن، تاجر یهودی- آمریکایی که در گذشته به عنوان رئیس تجمع دوستان لیکود در آمریکا فعالیت می کرد و از دوستان شخصی بنیامین نتانیو و یکی از حامیان مالی وی است، نوشت: یک هیئت از رهبران یهود مورد استقبال مقامات سلطنتی عربستان قرار گرفتند. عربستانی ها در کشور خود امور داخلی دارد و زمینه را برای صلح با سرائیل آماده کردند، اما گام های زیادی در این راستا برمی دانند.

این تاجر یهودی می گوید: از هم اکنون، موارد کوچک اما مهم مانند موافقت عبور و مرور پروازهای اسرائیلی از اسرائیل به ریاض بر فراز عربستان وجود دارد. آنها به ما در مذاکرات گفتند که از طرف های تضمین کننده ای بودند که به توافقات ابراهیم منجر شد. اگر موافقت آنها نبود، هیچ کشور عربی با امضای توافق با اسرائیل موافقت نمی کرد.

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=33330

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

error: Content is protected !!