1

سربازی حریدی ها؛ بحران داخلی جدید در رژیم صهیونیستی

  • کد خبر : 60377
  • ۱۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۵
سربازی حریدی ها؛ بحران داخلی جدید در رژیم صهیونیستی
یواو گالانت تصویب قانون جدید سربازی شامل حال حریدی ها را خواستار شد که بر اساس آن معافیتهای سربازی این یهودیان تندرو لغو می شود.

به گزارش پایگاه خبری مفاز، رژیم صهیونیستی در صد و پنجاهمین روز از حملات به غزه در پی تاکید وزیر جنگ این رژیم بر لزوم مشارکت یهودیهای حریدی در ارتش با بحران داخلی جدیدی روبه رو شده که از احتمال فروپاشی ائتلاف حاکم خبر میدهد. یوآو گالانت» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در یک کنفرانس مطبوعاتی تصویب قانون جدید سربازی شامل حال حریدی ها را خواستار شد که بر اساس آن معافیتهای سربازی این یهودیان تندرو لغو میشود. این مساله نگرانی هایی را در خصوص فروپاشی ائتلاف حاکم است ایجاد کرد.

پیش از این روز سه شنبه گروهی از یهودیان حریدی نیز در اعتراض به قانون سربازی اجباری در شهر قدس اشغالی اعتراض و برخی مسیرها را مسدود کردند که در نتیجه آن با نیروهای پلیس رژیم صهیونیستی درگیر شدند.

گالانت گفت: در راستای تحقق اهداف جنگ و مقابله با تهدیدهای پیش رو از غزه لبنان و کرانه باختری به اتحاد و مشارکت در تصمیم گیری های مربوط به آینده مان نیاز داریم خدمت نظامی برای مردان ساکن اراضی اشغالی اجباری است اما گروههای ارتدوکس افراطی از معافیت برخوردار هستند تا بتوانند خود را وقف آموزش در مدارس و موسسه های مذهبی کنند اما پس از عملیات طوفان الاقصی در هفتم اکتبر این مساله جنجال دوباره ای را در اراضی اشغالی ایجاد کرد از جمله اینکه صدها صهیونیست در قدس اشغالی در اعتراض به این معافیتها تظاهرات کردند.

گالانت در ادامه تاکید کرد هر پیش نویس قانونی که همه طرفهای ائتلاف با آن موافقت کنند برای من مورد قبول خواهد بود اما بدون موافقت همه تشکل دفاعی تحت فرماندهی من این قانون را هرگز ارائه نخواهد کرد.

سربازی حریدی ها؛ بحران داخلی جدید در رژیم صهیونیستی

طبق گزارش وبگاه روزنامه تایمز اسرائیل»، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی با اشاره به لزوم مشارکت همه گروه ها در جنگ اعلام کرد که دوره سربازی و خدمت نیروهای ذخیره ارتش این رژیم نیز تمدید خواهد شد.

او در ادامه گفت که در دیدار با «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی و بنی گانتس» عضو کابینه جنگ این رژیم و روسای احزاب افراطی و دیگر اعضای ائتلاف حاکم تاکید کرده که دستیابی به چارچوبی مورد توافق برای پیشنویس قانون ممکن بوده و حائز اهمیت است.

گالانت افزود: از نخست وزیر میخواهم فرماندهی عملیات مشترکی با تمامی گروه های ائتلاف را به دست گرفته و توافقهای لازم برای این پیشنویس را به دست آورد امیدوارم برخی طرفها از اپوزیسیون نیز به چارچوبی که تدوین خواهد شد ملحق شوند».

گانتس نیز در این کنفرانس از اظهارات گالانت استقبال کرده و گفت همه گروه های جامعه اسرائیل باید در خدمت سربازی مشارکت کنند این نیازی ،امنیتی ملی و اجتماعی است.

این عضو کابینه رژیم صهیونیستی در ادامه تعهد داد با تمامی گروههای کنست و گروه های اجتماعی این رژیم برای دستیابی به قانونی مورد توافق همه تلاش کند.

اما به گزارش شبکه عبری زبان «کان»، ۲ حزب «شاس» و «یهدوت هتوراه در ائتلاف حاکم از اظهارات گالانت خشم خود را ابراز کردند.

یک منبع نزدیک به حزب «یهدوت هتوراه» به این شبکه عبری زبان گفت اگر نتانیاهو میخواهد تا تابستان در قدرت باقی بماند باید با پیش نویس قانون معافیت از خدمت سربازی یهودیان حریدی موافقت کند.

وب سایت «کیکار هاشبات وابسته به حریدی ها به نقل از یکی از مقامات بسیار عالی رتبه احزاب ارتدوکس اعلام کرد به نظر می‌رسد اظهارات گالانت به منزله اقدامی برنامه ریزی شده برای سرنگون کردن کابینه است تفسیر دیگری وجود ندارد، کسی که به دنبال پیش نویس قانونی برخوردار از موافقت همه است به رسانه ها مراجعه نمی‌کنند.

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=60377

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

error: Content is protected !!