8

زلنسکی ابرقهرمان یهودی ماست

  • کد خبر : 31117
  • ۱۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۴
زلنسکی ابرقهرمان یهودی ماست

از نظر یهودیان آنچه امروز در اوکراین می‌گذرد شباهت زیادی به آن رویداد تاریخی دارد، و یکی دیگر از دلایلی است که رهبری زلنسکی چنین در میان یهودیان سراسر جهان طنینی آشنا دارد.

به گزارش پایگاه خبری مفاز، تایمز اسرائیل یک هفته پیش، یهودیان کشورهای جهان ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین را رهبری جهانی می‌دانستند که گوشی را برداشت و در آن «تماس تلفنی عالی» موجبات استیضاح دونالد ترامپ رئیس جمهور وقت ایالات متحده را فراهم کرد.

اما در چند روز گذشته با تماشای زلنسکی که مردم اوکراین را همراه خود بسیج کرده و در ترکیب متوازنی از طنز و متانت در دفع ارتش روسیه جلو می‌رود، او را به عنوان «قهرمان یهودی معاصر» می‌شناسند.

رئیس جمهوری یهودی که در صف جلو جنگ کشور خود علیه تجاوز نظامی روسیه ایستاده است، با قهرمان‌های افسانه‌ای یهودیت مقایسه می‌شود و همزمان تصویر «یهودی بی‌وطن و بدون ریشه ملی» را از اذهان می‌زداید.

«پیتر فاکس»، یکی از ژورنالیست‌های یهودی، در توئیتی نوشت: «زلنسکی به “مکابی” عصر جدید جان بخشید.»

اشاره فاکس به یهودیان باستانی است که اگرچه از همه سو مورد حمله خارجی قرار گرفته بودند، اما از تلاش‌های جنگجویان خارجی که توسط یک حاکم تشنه قدرت هدایت می‌شدند، برای از بین بردن استقلال و فرهنگ خود در اسرائیل باستان جلوگیری کردند.

از نظر یهودیان آنچه امروز در اوکراین می‌گذرد شباهت زیادی به آن رویداد تاریخی دارد، و یکی دیگر از دلایلی است که رهبری زلنسکی چنین در میان یهودیان سراسر جهان طنینی آشنا دارد.

زلنسکی ابرقهرمان یهودی ماست

«مالی کراباپل»، هنرمند و نویسنده برجسته چپ، ‌اندکی پس از آنکه زلنسکی ویدئویی از خود در مرکز کیف منتشر کرد که جسورانه در مقابل پیشروی نیروهای روس ایستادگی می‌کرد، در توئیتی نوشت: «به عنوان یک یهودی، غیرممکن است با تماشای پشتکار، کرامت انسانی، و مبارزه‌طلبی زلنسکی در لحظه حاضر احساس غرور نکرد.»

در تل‌آویو، مردمی که برای اوکراین تظاهرات کردند، نام زلنسکی را سر می‌دادند. توییتی از یک موعظه‌گر اسرائیلی که مردم را تشویق می‌کرد با نام عبری زلنسکی برای او دعا کنند، ده‌ها هزار بار به اشتراک گذاشته شد و مم‌های متعددی در اینترنت پخش شد که زلنسکی را به عنوان تجسم قدرتمندی از غرور یهودی برجسته می‌کرد.

یکی از میم‌ها که از سوی کمپانی رسانه‌ای معروف «گود» به اشتراک گذاشته شد، می‌گفت: «این ولودیمیر زلنسکی است. رئیس جمهوری اوکراین. یهودی است. پدربزرگش در جنگ جهانی دوم با نازی‌ها جنگید. بسیاری از خویشاوندانش در هولوکاست کشته شدند. او در مقابل یک دیکتاتور بپا خاسته است. زیرا که او شجاع است. زیرا می‌داند چه پیش خواهد آمد اگر ایستادگی نکند.»

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=31117

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

error: Content is protected !!