1

درخواست پارلمان عربی برای تروریست خواندن شهرک‌نشینان صهیونیست

  • کد خبر : 46224
  • ۱۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۹
درخواست پارلمان عربی برای تروریست خواندن شهرک‌نشینان صهیونیست
پارلمان عربی که شامل نمایندگان ۲۲ کشور است خواستار آن شد که نهادهای بین‌المللی شهرک‌نشینان شبه نظامی صهیونیست را به خاطر جنایات متعدد آنها علیه فلسطینیان در فهرست تروریسم قرار دهند.

به گزارش پایگاه خبری مفاز، پارلمان عربی به نمایندگی از ۲۲ کشور عرب از جامعه بین‌المللی و شورای امنیت خواست تا آنچه را که شبه نظامیان شهرک‌نشین اسرائیلی خواند در فهرست تروریسم قرار دهند.

این درخواست در بیانیه‌ای از سوی پارلمان عربی، همزمان با ادامه حمله شهرک‌نشینان مسلح اسرائیلی به فلسطینیان و اموال آنها در کرانه باختری صادر شد.

پارلمان عربی در این بیانیه‌ اقدامات خشونت‌آمیز شبه‌نظامیان شهرک‌نشین علیه مردم فلسطین در شهر حواره در جنوب نابلس و شهرهای کرانه باختری را محکوم کرد.

این پارلمان تأکید کرد که ترور شهروندان بی‌دفاع فلسطینی از سوی شهرک‌نشینان به اقدامی سیستماتیک تبدیل شده است و عدم بازدارندگی و پاسخگو نبودن به آنها این فرصت را داده تا به جنایات و حملات خود از جمله تیراندازی، آتش زدن منازل و وسایل نقلیه و اخراج کشاورزان از محل زندگی و زمین‌های خود ادامه دهند.

پارلمان عربی از جامعه بین‌المللی و شورای امنیت خواست تا اقدامات فوری برای توقف حملات مکرر شهرک‌نشینان و گنجاندن شبه‌نظامیان شهرک‌نشین در فهرست‌های تروریستی انجام دهند.

خبرگزاری فلسطین گزارش داد روز سه‌شنبه، ۹ اسفند شهرک‌نشینان دو فلسطینی را زخمی و به ۵۰ درخت زیتون در کرانه باختری آسیب رساندند. همچنین در جنایتی دیگر، هفته گذشته شهرک حواره و تعدادی از روستاهای فلسطینی در مجاورت نابلس شاهد حملات بی‌سابقه شهرک‌نشینان اسرائیلی بود.

حمله دو شهرک‌نشین با تیراندازی به خودرویی که در نزدیکی شهرک حرکت می‌کرد، منجر به درگیری‌ها و در نهایت کشته شدن یک فلسطینی، زخمی شدن ده‌ها نفر و سوزاندن و تخریب ده‌ها خانه و خودرو شد.

از آغاز سال ۲۰۲۳، درگیری‌ها در کرانه باختری از جمله بیت‌المقدس شرقی تشدید و منجر به کشته شدن ۶۶ فلسطینی در حملات جداگانه صهیونیست‌ها شده است.

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=46224

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

error: Content is protected !!