0

خشم صهیونیست‌ها از تدریس کتاب ضد صهیونیسم در آمریکا

  • کد خبر : 52912
  • ۱۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۷
خشم صهیونیست‌ها از تدریس کتاب ضد صهیونیسم در آمریکا
تصمیم یک دانشگاه مشهور در آمریکا برای تدریس کتابی که در آن به موضوع اقدام عمدی نظامیان اشغالگر صهیونیست در تیراندازی به سمت فلسطینیان به قصد ایجاد معلولیت یا مثله کردن اجسادشان پرداخته شده است، خشم صهیونیست‌ها را برانگیخته است.

به گزارش پایگاه خبری مفاز، طرف‌هایی صهیونیستی در ایالات متحده کمپین انتقادی را علیه یک دانشگاه آمریکایی به راه انداختند که قصد دارد کتابی در زمینه علوم انسانی با موضوع انتقاد از رفتارهای غیرقانونی رژیم اشغالگر صهیونیستی در حق فلسطینیان تدریس کند.

مطبوعات رژیم صهیونیستی نظیر یدیعوت آحارونوت و جروزالم پست اعلام کردند که دانشگاه پرینستون در ایالت نیوجرسی آمریکا کتاب «علوم انسانی شفابخش: حق مثله کردن» نوشته نویسنده و فیلسوف زن آمریکایی «جاسپر باور» را در برنامه‌های درسی خود گنجانده است.

این کتاب که در سال ۲۰۱۷ منتشر شده و به موضوع معلول کردن عمدی فلسطینیان یا مثله کردن عمدی اجسادشان توسط اشغالگران صهیونیست پرداخته و قرار است پس از تایید هیئت علمی در گروه مطالعات خاور نزدیک دانشگاه از ترم بعدی، پاییز ۲۰۲۳، تدریس شود.

نویسنده در کتاب خود بر این باور است که اسرائیل کشتن و مثله کردن اجساد فلسطینیان را حق خود برمی‌شمرد و ارتش اشغالگر اسرائیل همچنین در طول سالیان متمادی سیاست هدف قرار دادن فلسطینی‌ها را با شلیک گلوله به منظور معلول کردن و نه کشتن آنها دنبال کرده است.

جاسپر پاور آورده است: ارتش اسرائیل یک الگوی ثابت ده‌ها ساله در خصوص تیراندازی برای ایجاد معلولیت به جای کشتن را دنبال کرده است. این یک عمل ظاهراً انسانی است، اما بسیاری از غیرنظامیان را معلول کرده است آن هم در سرزمینی اشغالی که بیمارستان های آنجا ویران است و از در اختیار داشتن منابع و تجهیزات پزشکی محروم هستند.

وی افزود: پرسنل پزشکی در غزه و کرانه باختری شواهد فزاینده‌ای از شیوه‌های تیراندازی برای از کار انداختن و ایجاد معلولیت در فلسطینی‌ها گزارش و به تغییر رو به افزایش استفاده از وسایل سنتی متفرق کردن جمعیت با استفاده از گاز اشک‌آور و گلوله‌های لاستیکی به تیراندازی به ناحیه زانو یا استخوان‌های ران یا هدف قرار دادن اندام‌های حیاتی آنها اشاره کرده‌اند.

این نویسنده آمریکایی تأکید کرد: این سیاست که اسرائیل با ترویج ضعف، محرومیت از توانایی‌ها و ایجاد معلولیت در بین فلسطینی‌ها دنبال می کند با هدف تسلط بر این ملت تحت اشغال دنبال می‌شود.

جاسپر باور پروفسور و مدیر ارشد مطالعات زنان در دانشگاه راتگرز در نیوجرسی است. فعالان و سازمان‌های صهیونیستی مقیم آمریکا از قصد دانشگاه پرینستون برای تدریس این کتاب انتقاد کردند و آن را به «یهود ستیزی» متهم کردند.

آدام میلشتاین، فعال صهیونیستی ـ آمریکایی در توئیتر خشم خود را این گونه تعبیر کرده است: به یکی از بهترین مؤسسات آموزشی در آمریکا، دانشگاه پرینستون، خوش آمدید، جایی که به دانشجویان آموزش می‌دهند که اسرائیل اعضای فلسطینی‌ها را می‌دزدد. این شوخی نیست! این افترا در واقع در برنامه درس علوم انسانی سال آینده دانشگاه مذکور گنجانده شده است.

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=52912

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

error: Content is protected !!