2

خاخام یهودی: از نیل تا فرات مرزهای اسرائیل هستند

  • کد خبر : 52136
  • ۲۴ تیر ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۸
خاخام یهودی: از نیل تا فرات مرزهای اسرائیل هستند
یک خاخام یهودی مدعی شد: مرزهای اسرائیل از رود نیل در مصر تا فرات در عراق را دربر می‌گیرند، اما اکنون تنها منطقه اطراف رود اردن (در اشاره به فلسطین) تحت کنترل درآمده است.

به گزارش پایگاه خبری مفاز، الیعازر میلامید، خاخام افراطی یهودی در اظهاراتی جنجالی گفت: «تا زمانی که تعداد کافی از یهودیان در سرزمین اسرائیل نباشند، دشمنان ما به حضور در آنجا و کشتن ما ادامه می‌دهند.» این خاخام یهودی در جریان کلاس درس هفتگی خود با تعدادی از دانشجویانش نسبت به دشمنان رژیم صهیونیستی هشدار داد و مدعی شد: «مرزهای اسرائیل از رود نیل در مصر تا فرات در عراق را دربرمی‌گیرد، اما اکنون تنها منطقه اطراف رود اردن (در اشاره به فلسطین) تحت کنترل درآمده است.»

براساس گزارش کانال ۷ رژیم صهیونیستی، میلامید گفت: «گاهی کودکان سوال‌های بزرگی می‌پرسند که ما را به تفکر عمیق وامی‌دارند. اخیراً با کودکانی دیدار داشتم، یکی از آنها به صورت جدی و دردناک پرسید: چرا حملات تروریستی وجود دارد؟ چرا یهودیانِ خوب کشته می‌شوند؟ من در جواب او گفتم: زیرا تعداد کافی از یهودیان در اسرائیل حضور ندارد.»

خاخام‌ها نقش برجسته‌ای در جامعه اسرائیل ایفا می‌کنند. آنها قدرت خود را از متون قانون‌گذاری کتاب مقدس می‌گیرند که همین امر منجر به بالا رفتن جایگاه آنها و احاطه شدن با «قداست» و «عصمت» شده است. جایگاه ویژه و معتبر خاخام‌ها نشات گرفته از این مسئله است.

این خاخام یهودی افراطی ارتدوکس تاکید کرد: «در سرزمین اسرائیل به طور کلی و در یهودیه و سامره – نام عبری کرانه باختری – به طور خاص، تعداد کافی یهودی وجود ندارد.»

وی افزود: «برخی معتقدند که مشکل، خارجی است و اگر دشمنانی بر روی زمین نباشند، مشکلات پایان خواهد یافت، اما با این وجود، ما از تورات آموخته‌ایم که واقعیت عکس این است؛ چراکه اگر دشمنانی نباشند، با مشکلاتی بزرگ‌تر از انسان‌ها روبرو خواهیم شد. متاسفانه باید اذعان کرد که نبرد علیه دشمن، اسرائیل را می‌سازد و آن را یکپارچه می‌کند.»

وی اضافه کرد: «چه کسی می‌داند؟ شاید بدون دشمنان خارجی ما دچار بحران‌ها و جنگ‌های داخلی می‌شدیم. به عبارت دیگر، تا زمانی که یهودیان به اندازه کافی برای سکونت در تمام طول و عرض زمین وجود نداشته باشند، به طوری که هیچ مکان خالی از سکنه باقی نماند، دشمنان ما به خواست خدا همچنان در زمین باقی خواهند ماند.»

این خاخام افراطی گفت: «پس از تكثير قوم بنی اسرائيل و قوی شدن جسمی و روحی آن، دشمنان خواهند رفت. احتمالا عده‌ای از آنها به ما ملحق شده و دوست ما می‌شوند. همچنین به احتمال زیاد کسانی خواهند جنگید اما در نهایت شکست خواهند خورد. کسانی هم خواهند بود که مهاجرت به سرزمین دیگر را بر باقی ماندن و جنگیدن ترجیح خواهند داد.»

وی مدعی شد: «مرزهای سرزمین اسرائیل از رودخانه نیل مصر تا رود فرات عراق است، اما در عمل، زمانی که خداوند به اسرائیل دستور داد که این سرزمین را اشغال و آباد کند، به وی گفت که تنها قسمت غربی رود اردن را اشغال کند؛ زیرا سکنی گزیدن در زمین باید بر اساس توانایی قوم اسرائیل صورت گیرد. از آنجایی که تعداد قوم بنی اسرائیل برای سکونت در تمام «سرزمین اسرائیل» کافی نبود، ما مجبور شدیم مقدس‌ترین قسمت را که آن سوی غرب اردن است، فتح کنیم. پس از آنکه قوم یهود تکثیر شود، قادر خواهیم بود که به صورت تدریجی به سمت شرق اردن و تمامی سرزمین‌های موعود، پیش‌روی کنیم».

این خاخام یهودی افراطی گفت: «حدود ۱۲۰ سال پیش که جنبش صهیونیسم تأسیس شد، تعداد یهودیان حدود ۱۱ میلیون نفر بود. تعداد اعراب که در مرزهای سرزمین کتاب مقدس اسرائیل، از جمله لبنان، سوریه و عراق زندگی می‌کردند، کمی بیش از پنج میلیون نفر بود. همچنین اندکی بیش از نیم میلیون عرب در دو سوی رود اردن زندگی می‌کردند و این فرصتی بود برای یهودیان که به این سرزمین بازگردند و در طول و عرض آن ساکن شوند و در آن زراعت و تولید مثل کنند، اما اکثریت مردم ما تصمیم گرفتند در تبعید بمانند و سختی‌ها را تحمل کنند. سختی‌هایی که در جریان انقلاب کمونیستی تشدید شدند تا اینکه در هولوکاست به اوج خود رسیدند.»

وی افزود: «در نتیجه، امروزه حدود پانزده میلیون یهودی در سراسر جهان و هفت میلیون یهودی ساکن در اسرائیل وجود دارند. از سوی دیگر، اعراب اطراف سرزمین اسرائیل توانستند از ثمرات انقلاب صنعتی، گسترش تولید مواد غذایی و بهبود دارو بهره‌مند شوند و تعداد آنها به بیش از ۸۰ میلیون نفر افزایش پیدا کرده است.»

الیعازر میلامید در سال ۱۹۶۱ در اورشلیم اشغالی به دنیا آمد. او فرزند خاخام افراطی زالمان باروخ ملامید است که حامی سرسخت ایده اخراج دست جمعی فلسطینیان از سرزمین‌های خود بود.

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=52136

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

error: Content is protected !!