1

تعرض به مسجدالاقصی به بهانه سالروز تخریب معبد کذایی یهودیان

  • کد خبر : 52473
  • ۰۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۳:۴۸
تعرض به مسجدالاقصی به بهانه سالروز تخریب معبد کذایی یهودیان
شبکه ۷ تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد که ۱۰۵۰ شهرک‌نشین صهیونیست در سالروز تخریب به اصطلاح معبد کذایی یهود به مسجد الاقصی تعرض کردند.

به گزارش پایگاه خبری مفاز، مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین به نقل از منابع محلی گزارش داد که صدها شهرک‌نشین صهیونیست در دسته‌های مختلف تحت تدابیر شدید امنیتی به مناسبت به اصطلاح سالروز تخریب معبد کذایی یهودیان وارد مسجدالاقصی شده و مراسم‌های تلمودی را در داخل آن بجای آوردند.

«بن‌گویر» به همراه صدها شهرک‌نشین افراطی دیگر نیز صبح امروز تحت حمایت شدید نظامیان صهیونیست به محوطه مسجدالاقصی در شهر قدس اشغالی یورش بردند. وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی به همراه دیگر شهرک‌نشینان افراطی از سمت «باب المغاربه» وارد این مسجد شدند و مراسم تلمودی را انجام دادند.

همزمان با تعرض شهرک‌نشینان به مسجدالاقصی، نیروهای پلیس رژیم صهیونیستی به مصلای قبه‌الصخره یورش برده و یکی از کارکنان اداره اوقاف اسلامی قدس را هم مورد ضرب و شتم قرار دادند.

نظامیان صهیونیست چند نمازگزار فلسطینی را نیز در داخل مسجدالاقصی بازداشت کردند.

رادیو عبری زبان کان اعلام کرد که علاوه بر بن غفیر، شماری دیگر از وزرا و اعضای کنست از جمله اسحاق فاسرلاو وزیر النقب و الجلیل نیز  وارد مسجدالاقصی شدند.

برپایی راهپیمایی پرچم صهیونیست‌ها در قدس اشغالی

پایگاه خبری «المیادین» گزارش داد: صهیونیست‌ها شامگاه چهارشنبه راهپیمایی پرچم را در شهر قدس اشغالی تحت حفاظت شدید نظامیان اشغالگر اسرائیلی برگزار کردند.

این راهپیمایی در میان تدابیر امنیتی شدید از سوی پلیس اشغالگر در خیابان‌ها و مسیرهای شهر قدس اشغالی برگزار  و وارد باب العامود شد.

این راهپیمایی به عنوان بخشی از تلاش بی‌وقفه رژیم صهیونیستی برای تبدیل «سالروز تخریب معبد» کذایی یهودیان به برنامه‌ای سالانه در راستای تعرض به مسجدالاقصی برگزار می‌شود.

شهادت نوجوان فلسطینی در کرانه باختری

پایگاه خبری «العالم» گزارش داد: در حمله نظامیان اشغالگر اسرائیلی به شهر قلقیلیه در کرانه باختری، یک نوجوان فلسطینی به شهادت رسید.

وزارت بهداشت فلسطین در بیانیه‌ای اعلام کرد که «فارس شرحبیل ابو سمره»، نوجوان ۱۴ ساله فلسطینی در جریان یورش صهیونیست‌های اشغالگر به محله النقار در شهر قلقیلیه از ناحیه سر هدف گلوله قرار گرفته و به شهادت رسیده است.

این نوجوان فلسطینی به بیمارستان درویش نزال در قلقیلیه انتقال داده شده بود، اما در نهایت بر اثر شدت جراحات وارده به شهادت رسید.

هشدار حماس نسبت به توطئه صهونیست‌ها برای راه‌اندازی جنگ دینی علیه قدس

جنبش مقاومت اسلامی حماس تاکید کرد که تعرض گسترده شهرک‌نشینان اشغالگر صهیونیست و وزرای این رژیم به مسجدالاقصی اقدامی خطرناک در راستای به راه انداختن جنگ دینی علیه قدس و مسجدالاقصی است.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، این جنبش بیان کرد که ملت فلسطین هرگز اجازه پیشبرد و اجرایی شدن طرح‌های دشمن صهیونیستی در مسجدالاقصی را نخواهد داد.

حازم قاسم سخنگوی حماس تاکید کرد که تعرض صهیونیست‌ها به مسجدالاقصی موجب تحریک احساسات ملت فلسطین و امت اسلامی و عربی و تمامی آزادگان جهان و بی‌احترامی به نظام‌های عربی است.

قاسم اظهار داشت که ملت فلسطین به دفاع از هویت مسجد مبارک الاقصی و دفاع از آن ادامه می‌دهد.

وی تاکید کرد که تاریخ ثابت کرده که ملت فلسطین هرگز اجازه اجرای طرح‌های جنایتکارانه دشمن صهیونیستی علیه مقدسات خود را نمی‌دهد.

شبکه ۷ تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد که تاکنون ۱۰۵۰ شهرک‌نشین صهیونیست در سالروز تخریب به اصطلاح معبد کذایی یهود به مسجد الاقصی تعرض کردند.

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=52473

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

error: Content is protected !!