0

تاکید جو بایدن بر حمایت نظامی از اسرائیل

  • کد خبر : 57989
  • ۲۷ آذر ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۲
تاکید جو بایدن بر حمایت نظامی از اسرائیل
بایدن: چند سال پیش وقتی گفتم برای صهیونیست بودن لازم نیست یهودی باشی و من صهیونیست هستم، با مشکل مواجه شدم و مورد انتقاد قرار گرفتم.

به گزارش پایگاه خبری مفاز، جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا اعلام کرد که حمایت نظامی این کشور از اسرائیل ادامه خواهد داشت.

به گزارش روزنامه تایمز اسرائیل، جو بایدن در سخنرانی خود در مراسمی که به مناسبت عید حنوکا در کاخ سفید برگزار شد، افزایش یهودی ستیزی در آمریکا به دلیل حملات اسرائیل به فلسطین را محکوم کرد.

بایدن با تاکید بر اینکه تا زمانی که از شر حماس خلاص شوند به حمایت نظامی از اسرائیل ادامه خواهند داد، گفت: اما باید بسیار مراقب باشیم. نظر کل جهان می‌تواند یک شبه تغییر کند. ما نمی‌توانیم اجازه دهیم این اتفاق بیفتد.

جو بایدن با بیان اینکه تعهدش به امنیت یهودیان و اسرائیل و حق موجودیت کشور مستقل یهود تزلزل ناپذیر است، گفت: اگر اسرائیل نبود، حتی یک یهودی در جهان در امان نبود.

وی افزود: گرمی و ارتباطی که من با جامعه یهود دارم غیرقابل انکار است. چند سال پیش وقتی گفتم برای صهیونیست بودن لازم نیست یهودی باشی و من صهیونیست هستم، با مشکل مواجه شدم و مورد انتقاد قرار گرفتم.

گردان‌های عزالدین قسام، شاخه نظامی حماس اعلام کرد که در تاریخ 7 اکتبر عملیات همه جانبه‌ای علیه اسرائیل به نام «طوفان الاقصی» را آغاز کرده است.

ارتش اسرائیل در واکنش به این اقدام اعلام کرد که عملیات شمشیرهای آهنین را با هواپیماهای جنگی علیه نوار غزه آغاز کرده است.

بیش از 18 هزار فلسطینی که اکثراً کودکان هستند در تشدید تنش‌ها جان خود را از دست دادند.

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=57989

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

error: Content is protected !!