0

بیانیه‌ حزب کارگزاران در واکنش به حمله ایران به اسرائیل

  • کد خبر : 62276
  • ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ - ۹:۴۹
بیانیه‌ حزب کارگزاران در واکنش به حمله ایران به اسرائیل
حزب کارگزاران ایران اسلامی، با صدور بیانیه‌ای به حمله ایران به اسرائیل واکنش نشان داد.

به گزارش پایگاه خبری مفاز، در بخشی از این بیانیه آمده است: «کارگزاران سازندگی ایران ضمن محکومیت اقدامات اسرائیل به‌عنوان بنیان‌گذار این نزاع از ۱۹۴۸ تا امروز  و با به رسمیت شناختن حق دفاع مشروع برای ایران بر مبنای استراتژی بازدارندگی و راهبرد تقویت مقاومت ملت فلسطین برای ادامه این نهضت ملی و میهنی و فلسطینی، درباره اهداف اسرائیل از بسط جنگ در منطقه و فراموشی جنایت در غزه هشدار می‌دهد.»

در ادامه این بیانیه آمده: «ما فکر می‌کنیم حفظ چارچوب دفاع مشروع بر مبنای حقوق بین‌الملل راهبردی اساسی است که نباید رها شود و البته دفاع مشروع محدود به زمان و مکان نیست اما می‌توان از تبدیل آن به جنگ بی‌پایان جلوگیری کرد.»

در بخش دیگر بیانیه نوشته شده: «اگر شورای امنیت سازمان ملل متحد به‌رغم وفاداری غرب به اسرائیل، اقدامات تروریستی این رژیم علیه ملت فلسطین و دولت ایران را محکوم می‌کرد و از توسعه آن خودداری می‌نمود، شاید دیپلماسی موفق می‌شد جلوی جنگ را بگیرد  اما اکنون با دفاع می‌توان جلوی جنگ را گرفت: چشم در برابر چشم نه کمتر و نه بیشتر!»

در پایان بیانیه آمده است: «برای چنین راهبردی البته اجماعی ملی در ایران هم ضروری است و با پرهیز از هرگونه اقدام تحریک‌آمیز در داخل کشور ازجمله در مسئله حجاب باید از تهدید وحدت ملی جلوگیری کرد. جلوگیری از ادبیات یهودستیزانه در بیان خطبا ضروری است. این جعلیات، خود از اسرائیلیات است و موضع تاریخی ایران همواره حفظ حقوق شهروندان با هر دینی ازجمله یهود در سرزمین فلسطین بوده است. نباید در شادی‌های رسمی در صداوسیما مرز صهیونیسم به‌عنوان یک ایدئولوژی سیاسی با یهودیت به‌عنوان یک دین توحیدی مخدوش شود. اگر اسرائیل چنین خطایی راهبردی را در پاسخ به جمهوری اسلامی انجام دهد، ظرفیت‌های بی‌نظیری در اختیار داریم که پاسخ ما را ویرانگر و به شدت مستحکم و فراگیر خواهد کرد.»

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=62276

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

error: Content is protected !!