0

انتقاد از گزارشگر سازمان ملل به دلیل جلب توجه به جنایات جنگی اسرائیل

  • کد خبر : 57623
  • ۱۸ آذر ۱۴۰۲ - ۰:۳۹
انتقاد از گزارشگر سازمان ملل به دلیل جلب توجه به جنایات جنگی اسرائیل
گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور فلسطین گفت رسانه‌های غربی به خاطر اظهاراتش در باره جرایم جنگی اسرائیل از وی انتقاد می‌کنند.

به گزارش پایگاه خبری مفاز، ​​​​​​​فرانچسکا آلبانیز، گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور فلسطین در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار آنادولو در خصوص اینکه در رسانه‌های غربی به خاطر اظهاراتش در مورد درگیری بین اسرائیل و فلسطین از او به عنوان یهودی‌ستیز انتقاد می‌شود، گفت: فشار زیادی بر من وجود دارد زیرا در زمانی که خلاء در سطح سازمان ملل وجود داشت، صدای قوی داشتم.

آلبانیز که از زمان روی کار آمدن وی در سال 2022 با واکنش‌های خود علیه اشغالگری اسرائیل برجسته شده است، در باره اتهامات مبنی بر تامین مالی آخرین سفر او به استرالیا توسط گروه‌های لابی فلسطینی و کمپین‌های بدنامی برای برکناری وی با خبرنگار آنادولو گفت‌وگو کرد.

وی اظهار داشت که در اوایل نوامبر به دعوت داوطلبان غیردولتی به استرالیا سفر کرده است و سفر مورد نظر قبل ۷ اکتبر برای بحث در مورد ۲ گزارشی که در مورد فلسطین نوشته بود برنامه ریزی شده بود، و اگرچه وی بیانیه‌ای در مورد فلسطین ارائه کرد، این موضوع مورد هدف اتهامات بی اساس قرار گرفت.

آلبانیز با اشاره به اینکه هرگونه انتقاد از دولت اسرائیل به عنوان «یهود ستیزانه» تعبیر می شود، خاطرنشان کرد: یهودی ستیزی به سلاح تبدیل شده و آزادی بیان و انتقاد را مختل کرده و نوعی محلی معافیت از مجازات ایجاد کرده است.

این گزارشگر با تاکید بر اینکه انتقاد از اقدامات اسرائیل یهودی ستیزی نیست، گفت: می‌گویم اسرائیل قوانین بین المللی را نقض می‌کند و این کاملاً مستند است. من از اسرائیل می‌خواهم به قوانین بین المللی و حقوق بشر فلسطینی‌ها احترام بگذارد. چگونه این می‌تواند یهودی ستیز باشد؟”

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=57623

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

error: Content is protected !!