2

افسانه‌سرایی صهیونیست‌ها برای یهودی‌سازی قبله‌گاه نخست مسلمانان

  • کد خبر : 56581
  • ۲۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۴
افسانه‌سرایی صهیونیست‌ها برای یهودی‌سازی قبله‌گاه نخست مسلمانان
با تشدید افراط‌گرایی دینی در سرزمین‌های اشغالی، صهیونیست‌ها اخیراً با استناد به برخی مطالب مطرح شده در تلمود برنامه‌های گسترده‌ای را برای یهودی‌سازی تدریجی مسجدالاقصی انجام داده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری مفاز، اخیراً فعالان افراطی صهیونیست، با ادعای پیدا شدن چند گاو قرمز (تلیسه سرخ) تبلیغات گسترده‌ای را در مورد نزدیک بودن زمان ساخت معبد ادعایی در مسجد الاقصی مطرح می‌کنند. یک فعال صهیونیست در پستی در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: مسلمانان باید با مسجد غیرقانونی الاقصی که بر بالای معبد یهودیان ساخته‌اند خداحافظی کنند. تلیسه سرخ تا عید فصح ۲۰۲۴ آماده است و معبد سوم ساخته خواهد شد و مسیح یهودی در نهایت در سال آینده خود را آشکار می‌کند. سه ماه قبل شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی در گزارشی از همکاری چند وزارتخانه دولتی این رژیم برای تخصیص بودجه و تلاش برای اجرای چشم‌انداز مرمت «معبد ادعایی» در صحن مسجد الاقصی خبر داد.

مقدمه‌چینی دولتی برای اشغال مسجد الاقصی

به گزارش این شبکه اسرائیلی، حامیان تحقق چشم‌انداز ساخت معبد ادعایی، امید خود را به ۵ گاو قرمز (تلیسه سرخ) بسته‌اند که طبق شرایط مندرج در کتاب‌های یهودی با دقت انتخاب شده و با هواپیما از ایالت تگزاس آمریکا به سرزمین‌های اشغالی آورده شده‌اند. این شبکه تأیید کرد که یک وزارتخانه دولتی بودجه‌ای را برای واردات این گاوها اختصاص داده است.

در آموزه‌های میشنا (بخشی از کتاب تلمود) آمده است ساختن «معبد» مقدس مستلزم سوزاندن تلیسه سرخ بر روی کوه زیتون و سپس پراکنده کردن خاکستر آن در مقابل مسجد الاقصی است که مقدمه آیین‌های تأسیس «معبد سوم» و آماده شدن برای صعود میلیون‌ها صهیونیست به «کوه معبد» است.

شرایط این گاو چنین است که هیچ مویی به رنگ غیر قرمز ندارد و هرگز برای هیچ کار خدماتی استفاده نشده باشد و هیچگاه طناب به گردنش زده نشده باشد و در سرزمین اسرائیل[فلسطین اشغالی] پرورش یافته باشد تا به دو سالگی برسد. تنها در این صورت است که یهودیان پس از پاک شدن بیت الرب (یعنی مسجد الاقصی) می‌توانند به کوه معبد صعود کنند.

این افسانه بر این اساس استوار است که دو هزار سال است که گاو قرمزی با این مشخصات هرگز متولد نشده است و به همین دلیل ظهور این گاوها به باور این گروه‌های مذهبی به عنوان نشانه‌ای الهی از ساخت قریب‌الوقوع  معبد سوم و ظهور منجی مورد انتظار در میان آنها تفسیر می‌شود.

نکته خنده‌دار آن است که افسانه‌های یهودی می گوید دو هزار سال است که تولد یک گاو قرمز اتفاق نیفتاده است، اما امروز با ۵ گاو قرمز روبرو هستیم نه فقط یک گاو. همچنین  برخی از خاخام‌ها به این واقعیت اعتراض کرده‌اند که این گاوها از ابتدا در «سرزمین اسرائیل» به دنیا نیامده‌اند حتی اگر تا سن دو سالگی در اسرائیل زندگی کند.

آنچه در این موضوع قابل توجه است، خود افسانه نیست، بلکه میزان تأثیر این افسانه بر دولت‌های حاکم بر رژیم اشغالگر و نحوه برخورد آنها با آن است. هر دو دولت جناح چپ و راست اسرائیل همیشه به پایبندی خود به سکولاریسم می‌بالند و از نظر تئوریک از جنبش مذهبی افراطی فاصله می‌گیرند.

به گفته ناظران، این اقدامات نشان‌دهنده رشد باورهای تلمودی و تمایل جامعه اسرائیل به افراط‌گرایی مذهبی برای ساختن «معبد سوم» ادعایی به جای قبه الصخره، است. احزاب یهودی شرکت‌کننده در ائتلاف دولتی بر لزوم اجرای ایده ساخت «معبد» توافق دارند که منجر به تسریع در تخصیص بودجه برای دستیابی به این هدف شده است.

دولت اسرائیل به ریاست بنیامین نتانیاهو که از او به عنوان فردی ماجراجو یاد می‌شود، مشتاقانه منتظر است تا معبد ادعایی را در صحن‌های مسجدالاقصی به جای قبه الصخره بسازد و در جهت باورهای مربوط به «نجات قوم یهود» به تقسیم موقت صحن‌های مسجدالحرام بین مسلمانان و یهودیان بپردازد به گونه‌ای که در نهایت یهودیان حاکمیت دینی کامل خود را بر الاقصی تحمیل کنند.
رشد افراط‌گرایی مذهبی در اسرائیل

صالح لطفی، پژوهشگر مسائل یهودی، صهیونیستی و سیاسی نیز به نوبه خود معتقد است که رژیم اسرائیل با بازوهای مختلف خود و با توجه به شرایط کنونی فلسطین و منطقه به دنبال تحقق افسانه ساختن معبد سوم ادعایی است. وی می‌گوید دولت نتانیاهو اکنون معتقد است که فرصت برای تحقق این نظریه مهیا شده است.

لطفی می‌افزاید علی‌رغم موضع‌گیری‌های متفاوت در مورد زمان ساخت «معبد سوم» ادعایی، «همه احزاب در ائتلاف دولتی، از جمله حزب لیکود، در میان خود بر لزوم ادامه آماده‌سازی برای ساخت معبد، آماده کردن لباس کاهنان، پرورش تلیسه سرخ و تقویت جایگاه خاخام اعظم توافق دارند.

وی ادامه داد: جامعه اسرائیل سال‌هاست که به سمت افراط‌گرایی مذهبی و نه فقط افراط‌گرایی سیاسی حرکت می‌کند؛ ایده معبد ادعایی حتی در بین بخش‌های بزرگی از اسرائیل از جمله جنبش سکولار و لیبرال و همچنین در میان حلقه‌های به اصطلاح «چپ صهیونیستی یهودی» ریشه دوانده است. این تحلیلگر همچنین معتقد است که اسرائیل متقاعد شده که نمی‌تواند جنگ مذهبی با جهان عرب و اسلام را پایان دهد.

هشدار به جهان اسلام

هفته گذشته شیخ ابراهیم رضا، یکی از علمای الازهر گفت: یهودیان اسرائیل باندهای سازمان یافته‌ای هستند که هیچ ارتباطی با یهودیت واقعی ندارند. این عالم الازهر هشدار داد: یهودیان صهیونیست به تولد گاو سرخ و ساختن معبد موسوم به معبد سوم در محل مسجد الاقصی در بیت‌المقدس معتقدند که ظهور منجی موعود آنها را تسریع می‌کند.

وی افزود که صهیونیست‌ها ۵ گاو قرمز اصلاح ژنتیکی شده را که از تگزاس آمریکا آورده شده به منظور آماده‌سازی برای ذبح آنها و مالیدن خون آنها به خاک به اسرائیل منتقل کرده‌اند. این شیخ مصری تأکید کرد صهیونیست‌ها در حال پیشبرد نقشه خود برای اشغال تدریجی مسجد الاقصی بودند که طوفان الاقصی همه برنامه‌های آنها را برهم زد.

همه این تحولات نشان می‌دهد که صهیونیست‌ها با سوء استفاده از باورهای تحریف شده در تلمود، تنها به ادامه اشغالگری و تشدید افراط‌گرایی به بهانه عمل به باورهای دینی اعتقاد دارند و هیچ آینده‌ای برای صلح و هیچ احترامی برای عقاید میلیاردها مسلمان قائل نیستند. این اقدامات باید زنگ خطر را برای کشورهای اسلامی به صدا دربیاورد زیرا زمان چندانی برای عملی شدن موهومات صهیونیست‌های افراطی در اشغال کامل قبله نخست مسلمانان باقی نمانده است.

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=56581

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

error: Content is protected !!