0

اشغالگران صهیونیستی خیابان‌های قدس را به بهانه «ماراتن یهودی ۲۰۲۳» مسدود کردند

  • کد خبر : 47210
  • ۲۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۲
اشغالگران صهیونیستی خیابان‌های قدس را به بهانه «ماراتن یهودی ۲۰۲۳» مسدود کردند
هزاران نمازگزار فلسطینی به دلیل مسدود بودن خیابان های شهر قدس به بهانه ایجاد امنیت «ماراتن یهودی» با مشکل مواجه شدند.

به گزارش پایگاه خبری مفاز به نقل از معا، نظامیان اشغالگر صهیونیستی از بامداد صبح امروز (جمعه 26 اسفند 1401) تعدادی از خیابان‌های شهر قدس را همزمان با آغاز « ماراتن سالانه 2023» به بهانه ایجاد امنیت مسدود کردند.

شمار زیادی از نیروهای اشغالگر در خیابان‌های قدس از جمله تل فرانسوی و شیخ جراح و مناطق المصراره، باب الخلیل و باب الجدید و خیابان یافا مستقر شدند و خیابان های منتهی به خیابان شماره 1 و تقاطع های جاده با موانع آهنین و نوار قرمز بسته شدند.

پلیس اشغالگر همچنین بامداد امروز به منزل «محمد ابوالحمص» فعال فلسطینی در العیسویه حمله و او را بازداشت کرد. او را به دلیل تصمیمش درباره برپایی «ماراتن مخالفت با ماراتن یهودی» مورد بازجویی قرار دادند و سپس او را به شرط اقامت اجباری در العیسویه آزاد کردند.

درهمین حال، هزاران فلسطینی به دلیل مسدود بودن خیابان های منتهی به مسجد الاقصی به منظور ادای نماز جمعه با مشکل روبه رو شدند.

برهمین اساس، وزارت اسیران و آزادگان در غزه با همکاری شورای اعلای جوانان و ورزش و دفتر رسانه اسیران، دوی ماراتن را با شعار (# بدنا_ولادنا_ یروحوا)« # ما می خواهیم فرزندانمان بروند» به راه انداختند.

به گزارش شبستان، دکتر ماهر صلاح، عضو دفتر سیاسی جنبش حماس نیز با اشاره به برگزاری ماراتن یهودی گفت که این اقدام هویت واقعی عربی و اسلامی شهر قدس را تغییر نخواهد داد.

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=47210

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

error: Content is protected !!