0

احیای مدرسه قصه های مجید با توافق انجمن کلیمیان

  • کد خبر : 37295
  • ۳۱ تیر ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۱
احیای مدرسه قصه های مجید با توافق انجمن کلیمیان
با توافق انجمن کلیمیان مدرسه تاریخی قصه‌های مجید در قلب بافت تاریخی اصفهان احیا می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری مفاز، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان در بازدید از مدرسه تاریخی شهید حلبیان اصفهان گفت: این مدرسه تاریخی که محل ضبط قسمت‌هایی از سریال خاطره‌انگیز «قصه های مجید» بود با بیش از ۱۲۰ سال قدمت یکی از قدیمی‌ترین مدارس اصفهان از عصر مشروطیت تاکنون است.

علیرضا ایزدی با اشاره به اینکه مالکیت این مجموعه در اختیار انجمن کلیمیان است افزود: با توجه به اینکه بخش‌های تاریخی این مدرسه در سه بخش و در ضلع جنوب شرقی و شمال شرقی این مجموعه واقع شده، مقرر شد تا با هماهنگی انجمن کلیمیان اصفهان، اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان و معاونت صنایع‌دستی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، این بخش تاریخی که در حدود ۳۸ کلاس را در خود جای داده با مرمت اساسی به کارگاه‌های آموزشی صنایع‌دستی ویژه جوانان تبدیل شود.

وی افزود: این مدرسه در قلب بافت تاریخی اصفهان واقع شده و یکی از مهم‌ترین مراکز تاریخی اتصال‌دهنده اصفهان عصر سلجوقی به عصر صفوی است، و به همین جهت حفظ این مجموعه تاریخی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

در اواخر دهه شصت و اوایل دهه هفتاد خورشیدی بخشی از قسمت‌های سریال خاطره‌انگیز قصه های مجید به کارگردانی کیومرث پوراحمد در این مدرسه تاریخی ضبط‌شده و حداقل دو نسل از این سریال خاطره‌ها دارند.

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=37295

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

error: Content is protected !!