0

مهاجران موضوع اصلی اولین سفر پاپ به مارسی فرانسه پس از 500 سال

  • کد خبر : 55033
  • ۰۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۷
مهاجران موضوع اصلی اولین سفر پاپ به مارسی فرانسه پس از 500 سال
با افزایش خشم عمومی در اروپا علیه مهاجران، پاپ قصد دارد به بندر مارسی سفر کند.

به گزارش ‌پایگاه خبری مفاز، فرانسیس روز جمعه برای دیداری دو روزه با محوریت دریای مدیترانه و مهاجرت به مارسی می رود. واتیکان اعلام کرده سفر پاپ فرانسیس به مارسی است نه فرانسه.

احتمالاً سفر پاپ به شهر بندری فرانسه، برای شرکت در جلسه اسقف‌های کاتولیک و جوانان منطقه مدیترانه، او را در مرکز یک طوفان سیاسی قرار می‌دهد چرا که در چند روز گذشته موجی از خشم عمومی در اروپا به ویژه در ایتالیا بابت سیلی از قایق های مهاجران به بندر لامپدوزا ایتالیا سرازیر شده است. به نظر می‌رسد این بار اروپا برای یافتن راه حلی برای جلوگیری قطعی از ورود مهاجران به این بندر جدی است.

فرانسیس روز یکشنبه در واتیکان گفت: مهاجرت نماینده چالشی است که آسان نیست، همانطور که از اخبار روزهای اخیر نیز می بینیم، اما باید با هم همکاری کنیم. این برای آینده همه ضروری است، آینده ای که تنها در صورتی موفق خواهد بود که بر پایه برادری بنا شود و کرامت انسانی و مردم واقعی، به ویژه آنهایی که بیشترین نیاز را دارند، در وهله اول قرار دهد.

گفتنی است پاپ فرانسیس اولین پاپی در 500 سال گذشته است که از بندر مارسی دیدن می کند، دروازه ای تاریخی برای مهاجران و همچنین خانه برخی از فقیرترین محله های اروپا، که بسیاری از آنها درگیر قاچاق مواد مخدر هستند.

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=55033

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

error: Content is protected !!