1

گفتگوی امام حسین(ع) با زن مسیحی درباره امامت

  • کد خبر : 54634
  • ۲۵ شهریور ۱۴۰۲ - ۹:۲۳
گفتگوی امام حسین(ع) با زن مسیحی درباره امامت
زنی مسیحی به نام «امّ سلیم» از شهر شام به مدینه آمد، و چون در كتاب تورات و انجیل نشانه‌های ظهور پیامبر آخرالزّمان و امامان بعد از او را خوانده بود تحقیق و پژوهش را در شهر مدینه از سر گرفت تا پیامبر(ص) و امامان معصوم(ع) را دقیقاً شناسائی كرده و به آنها ایمان آورد.

به گزارش پایگاه خبری مفاز، زنی مسیحی به نام «امّ سلیم» از شهر شام به مدینه آمد، و چون در كتاب تورات و انجیل نشانه‌های ظهور پیامبر آخرالزّمان و امامان بعد از او را خوانده بود تحقیق و پژوهش را در شهر مدینه از سر گرفت تا پیامبر(ص) و امامان معصوم(ع) را دقیقاً شناسائی كرده و به آنها ایمان آورد.

ساعتی خدمت پیامبر نشست و اطّلاعات جالبی بدست آورد و آنگاه در تداوم تحقیق خود با حضرت اباعبدالله(ع) كه در سنین نوجوانی بود آشنا شد. آن حضرت وقتی «امّ سلیم» را دید فرمود:

حدیث
قال الامام الحسین(ع): یا اُمَّ سَلیمٍ أَنَا وَصی الأوْصِیاءِ، وَ أَنَا أَبُو التِّسْعَةِ الْأئِمَّةِ الْهادِیةِ وَأَنَا وَصی أَخی الْحَسَنِ، وَ أَخی وَصی أَبی عَلِی، وَ عَلی وَصی جَدّی رَسُولِ اللهِ(ص).

امام حسین(ع) فرمود: (ای امّ سلیم من جانشین جانشینان پیامبرانم، من پدر نه امام هدایتگرم، من جانشین برادرم حسن می‌باشم، و برادرم جانشین پدرم علی(ع) می‌باشد، و علی جانشین جدّ من رسول خدا(ص) است.

امّ سلیم می‌گوید: من دچار حیرت شده و از آگاهی و دوراندیشی و روشن‌گری حسین(ع) به شگفت آمدم و گمشده‌ی خود را یافته و اعتقادات خود را اصلاح كردم.[۱]

پی نوشت
[۱]. بحارالانوار ج٢٥ ص١٨٥ حدیث ٦.

دفتر نشر فرهنگ و معارف اسلامی مسجد هدایت

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=54634

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

error: Content is protected !!