2

کوچ گسترده مسیحیان از مناطق تحت کنترل کردهای سوریه

  • کد خبر : 22332
  • ۰۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۲
کوچ گسترده مسیحیان از مناطق تحت کنترل کردهای سوریه
نزدیک به دو سوم مسیحیان ساکن منطقه جزیره در شمال شرق سوریه محل سکونت خود را ترک کرده اند.

به گزارش پایگاه خبری مفاز، نشریه آسیا نیوز گزارش هایی از کاهش شدید جمعیت مسیحی نشین ساکن در سوریه خبر داده است. بر اساس این گزارشها، نزدیک به دو سوم مسیحیان ساکن سوریه در طی یک دهه بحران داخلی که از سال 2011 آغاز شد این کشور را ترک کرده اند.

سازمان دموکراتیک آشوریان مستقر در منطقه تحت کنترل کردهای سوریه در شمال این کشور نیز از مهاجرت گسترده مسیحیان مناطق تحت کنترل کردهای سوریه خبر داده است. این سازمان اعلام کرد تنها حدود 55000 تن از 150000 مسیحی ساکن منطقه جزیره در شمال شرق سوریه اکنون در این منطقه ساکن هستند. نزدیک به 100000 تن از مسیحیان این منطقه تحت کنترل کردهای سوریه را ترک کرده اند.

سازمان های وابسته به مسیحیان درباره علت مهاجرت مسیحیان از سوریه و مناطق تحت کنترل کردهای سوریه، به آسیا نیوز گفته اند اصلی ترین علل کوچ مسیحیان از سوریه گسترش فقر، شیوع کرونا و مسائل اقتصادی بوده است.

یکی از کشیشان ساکن سوریه گفته است در صورتی که کانادا و اروپا استقبال بیشتری از مسیحیان ساکن سوریه کنند جوانان مسیحی بیشتری سوریه را ترک خواهند کرد.

برخی سازمان های وابسته به مسیحیان در سوریه خواستار مشارکت در فرایند سیاسی صلح و بازسازی سوریه شده و تاکید کرده اند در صورتی که اقلیت هایی مانند مسیحیان به رسمیت شناخته شوند این مسئله می تواند مانع مهاجرت بیشتر آنها به اروپا و آمریکا شود.

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=22332

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.