5

کشیش عزیزیان: اقلیت‌های دینی پس از انقلاب اسلامی به دستور امام خمینی(ره) محافظت شدند

  • کد خبر : 35579
  • ۱۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۹:۳۹
کشیش عزیزیان: اقلیت‌های دینی پس از انقلاب اسلامی به دستور امام خمینی(ره) محافظت شدند
روحانی کلیسای شرق آشور ارومیه گفت: بر مبنای پیام خمینی(ره) پس از پیروزی انقلاب اسلامی، اقلیت‌های ساکن در ایران مصون مانده و برابر سایر اقوام و ادیان محافظت شدند.

به گزارش پایگاه خبری مفاز، کشیش داریاوش عزیزیان در گفت‌وگویی ضمن عرض سالروز تسلیت رحلت امام خمینی(ره) اظهار داشت: امید است که اهداف بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران توسط دولتمردان به پیش رود.

وی تصریح کرد: امام خمینی(ره) در مورد اقلیت‌های مذهبی فرمودند که تمامی آنها زیر پرچم و سایه جمهوری اسلامی ایران حفاظت شده و باید به زندگی خود ادامه دهند. این پیام بسیار مهمی بود که امام(ره) در زمان حیات خویش داد و بر مبنای همین پیام، اقلیت‌های ساکن در ایران مصون مانده و برابر سایر اقوام و ادیان، محافظت شدند.

روحانی کلیسای شرق آشور ارومیه گفت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی عده‌ای گمان می‌کردند که سایر ادیان ممکن است مورد توجه قرار نگیرند و به آنها بی‌توجهی شود اما این اتفاق رخ نداد و امام در بیانیه‌ای اعلام کرد که اقلیت‌های دینی از جایگاه خاصی در جمهوری اسلامی ایران برخوردار بوده و زیر چتر جمهوری اسلامی حفاظت می‌شوند و دولت را مکلف کرد که به معیشت آنها نیز توجه کند.

وی افزود: ایشان یک زمان نیز بحث وحدت‌کلمه را اعلام کردند که مردم باید در کنار هم بوده و متحد شوند به ویژه در زمان جنگ تحمیلی که فرمود همه باید باهم از مملکت خویش دفاع کنند و بی‌تردید این نوع نگرش امام خمینی(ره) سبب شد که اقوام و ادیان ساکن در ایران، احساس غربت نکنند و خود را همچون گذشته جزو فرزندان یک کشور دانسته و زندگی و اهداف خود را به پیش ببرند.

کشیش عزیزیان در ادامه با اشاره به ادامه راه امام خمینی(ره) توسط امام خامنه‌ای در موضوع وحدت ادیان و اقوام بیان کرد: با توجه به اینکه مبنای انقلاب درست است زمانی که یک مکتب جدید سیاسی یا دینی بر سر کار می‌آید و اهدافش درست تعریف می‌شود کسانی‌که پس از ایشان می‌آیند، آن اهداف اصلی و ثابت را ادامه داده و در این رابطه، امام خامنه‌ای نیز سعی کردند تا اهداف و آرمان‌های انقلاب اسلامی و حفاظت از کشور و اقوام و ادیان را براساس روش امام خمینی(ره) به پیش ببرند.

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=35579

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

error: Content is protected !!