1
سفر پاپ به مغولستان (+ عکس )

پیام پاپ به چین: نترسید/ سفر مخفیانه مسیحیان چینی برای دیدار پاپ

  • کد خبر : 54355
  • ۱۴ شهریور ۱۴۰۲ - ۹:۵۴
پیام پاپ به چین: نترسید/ سفر مخفیانه مسیحیان چینی برای دیدار پاپ
مغولستان با وجود اینکه کشور پهناوری است اما در میان روسیه در شمال و چین در جنوب، محصور در خشکی است. جمعیت مسیحیان کاتولیک در مغولستان حدود 1400 نفر از جمعیت 3 میلیون نفری این کشور است.

به گزارش پایگاه خبری مفاز، با اینکه 90 درصد مردم مغلوستان بودایی هستند اما پاپ در جمع اندک پیروان مسیحیان کاتولیک مراسم دینی برگزار می کند.

پاپ در جمع شماری از مبشرین کاتولویک (تبلیغ کنندگان کاتولویک) در مغلوستان گفت چیزی وجود ندارد که باعث شود دولت ها از مبشرین کلیسا نگران باشند.

کاتولویک یکی از سه مذهب اصلی دین مسیحیت در کنار ارتدوکس و پروتستان است.

پاپ ضمن رهبری دولت شهر واتیکان، رهبر دینی همه مسیحیان کاتولیک جهان به شمار می آید. دولت شهر واتیکان منطقه بسیار کوچک در قلب شهر رم است.

او در کلیسای قدیس پطرس در شهر “اولان باتور” پایتخت مغولستان گفت: دولت ها و سازمان های سکولار دلیلی ندارد از فعالیت های تبشیری کلیسا نگران باشند زیرا این کلیسا برنامه سیاسی را دنبال نمی کند.سفر مخفیانه مسیحیان چینی برای دیدار پاپ

رسانه ها و تحلیلگرها می گویند منظور پاپ دولت چین است کشوری که هنوز دین در آن موضوع حساسی به شمار می آید.

این نخستین سفر پاپ فرانسین به مغولستان است.

مغولستان با وجود اینکه کشور پهناوری است اما در میان روسیه در شمال و چین در جنوب، محصور در خشکی است.

جمعیت مسیحیان کاتولیک در مغولستان حدود 1400 نفر از جمعیت 3 میلیون نفری این کشور است.

به نظر می رسد پاپ در این سفر می خواهد از فرصت استقرار در نزدیکی مرزهای چین برای بهبود روابط واتیکان و پکن بهره ببرد.

هر سازمانی به ویژه اگر دینی باشد می تواند باعث نگرانی حزب حاکم کمونیست شود. حزب حاکم چین به این سازمان های دینی به عنوان تهدیدکننده قدرتش نگاه می کند. چین نگران نفوذ پاپ و واتیکان و تاثیرات احتمالی آنها بر کاتولیک های چین است.

این فرم را پر کنید تا بهترین مقصد و کشور رو برای مهاجرتتون مشخص کنیم!

چین و واتیکان رابطه رسمی و دیپلماتیک ندارند و یکدیگر را به رسمیت نمی شناسند. در مقابل، واتیکان، تایوان را به عنوان یک کشور به رسمیت می شناسد. همین موضوع خود باعث تنش و اختلاف واتیکان و چین شده است.

واتیکان اعلام کرده است که پاپ به هنگام پرواز از آسمان چین به سمت مغولستان، خطاب به شی جی پینگ رئیس جمهوری چین پیام آرزوی خوب برای او ارسال کرد. دولت چین هم در واکنش تمایل خود را برای تقویت اعتماد متبادل با واتیکان اعلام کرد.
تایوان به عنوان یک کشور مستقل رفتار می کند گرچه اکثریت کامل کشورهای جهان تایوان را به عنوان یک کشور به رسمیت نمی شناسند. دولت چین اما تایوان را بخشی از خاک خود می داند و متعهد شده آن را به حاکمیت خود باز می گرداند.

پاپ روز جمعه وارد پایتخت مغولستان شد و در مراسم رسمی با حضور گارد ریاست جمهوری  در میدان سخبانار مورد استقبال قرار گرفت. این میدان به نام  قهرمان انقلابی مغولستان نام گذاری شده است.  در کنار رئیس جمهوری مغولستان حدود هزار نفر نیز برای استقبال و دیدن پاپ حضور داشتند.

پاپ در سخنرانی خود از “حکمت” مردم مغول تقدیر کرد چرا که به گفته او “قرن ها در دوستی با طبیعت در زندگی هستند”. او خواستار افزایش تلاش ها برای حمایت از محیط زیست شد. مغولستان یکی از بزرگترین صادرکنندگان ذغال سنگ جهان است. هوای پایتخت مغولستان یکی از آلوده ترین ها در جهان به دلیل سوزاندن ذغال سنگ است.

تعدادی از کاتولیک های چین هم برای دیدار با پاپ به مغولستان سفر کرده اند.

خبرگزاری فرانسه در توصیف این افراد در مراسم استقبال و و سخنرانی پاپ نوشت: ” آنها چهره خود را پشت ماسک و چتر پنهان کرده بودند. یک خانم چینی که برای دیدار پاپ به مغولستان سفر کرده و ترجیح داد نام خود را اعلام نکند گفت: باید پنهان بمانیم. قبل از هر چیزی باید بگویم که ما اینجا برای پاپ آمده ایم. در گمرک چین از ما سوال کردند آیا ما کاتولویک هستیم؟ و ما جواب دادیم تنها برای دیدن مکان های دیدنی به این کشور آمده ایم”.

یک چینی دیگر هم که به دلیل ترس از مجازات در چین، هویت خود را اعلام نکرد گفت: بسیاری از کاتولویک ها در چین می خواستند در مراسم پاپ در مغولستان حاضر باشند اما نتوانستند. ما خوش شانس بودیم.

پاپ روز یکشنبه در حضور رئیس کلیسای ارتدوکس روسی در اولان باتور در جمع پیروان ادیان سخنرانی می کند.  او همچنین در جمع پیروان مذهب کاتولویک در ورزشگاه تازه ساز هاکی پایتخت مغولستان هم برنامه دینی اجرا می کند.

سفر مخفیانه مسیحیان چینی برای دیدار پاپ

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=54355

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

error: Content is protected !!