3

واکنش پاپ فرانسیس و نخست وزیر لهستان به کشتن امدادگران به دست اسرائیل

  • کد خبر : 61563
  • ۱۵ فروردین ۱۴۰۳ - ۹:۳۹
واکنش پاپ فرانسیس و نخست وزیر لهستان به کشتن امدادگران به دست اسرائیل
پاپ فرانسیس از قتل امدادگران یک گروه جهانی به دست اسرائیل ابراز تاسف کرد. نخست وزیر لهستان نیز این اقدام اسرائیل را محکوم کرد.

به گزارش پایگاه خبری مفاز، گاردین نوشت: پاپ فرانسیس روز چهارشنبه به خاطر کشته شدن هفت کارمند یک گروه خیریه که در حمله رژیم صهیونیستی در حین ارسال کمک در غزه کشته شدند، ابراز تأسف عمیق کرد.

پاپ ۸۷ ساله در حین سخنرانی هفتگی خود در واتیکان گفت: «من برای داوطلبانی که هنگام توزیع کمک‌های بشردوستانه در غزه کشته شدند، ابراز تاسف می‌کنم. برای آنها و خانواده‌هایشان دعا می‌کنم.»

او درخواست خود را برای دسترسی به کمک‌های بشردوستانه برای «جمعیت غیرنظامی خسته و رنج‌دیده» غزه و آزادی گروگان‌هایی که حماس در اختیار دارد، تجدید کرد.

نخست وزیر لهستان گفت: حملات هوایی اسرائیل به کاروان جهانی آشپزخانه مرکزی که منجر به کشته شدن هفت امدادگر از جمله یک شهروند لهستانی شد، روابط بین اسرائیل و لهستان را تضعیف می کند.

دونالد تاسک در پستی در ایکس گفت: در حالی که «اکثریت قریب به اتفاق لهستانی‌ها پس از حمله حماس در ۷ اکتبر همبستگی کامل خود را با اسرائیل نشان دادند»، این همبستگی اکنون در «آزمایی واقعاً سخت» قرار گرفته است.

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=61563

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

error: Content is protected !!