2

نماینده مسیحیان: امام راحل قائل به رعایت حقوق اقلیت های دینی بودند

  • کد خبر : 35605
  • ۱۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۲:۴۹
نماینده مسیحیان: امام راحل قائل به رعایت حقوق اقلیت های دینی بودند
نماینده مسیحیان جنوب کشور در مجلس شورای اسلامی گفت: امام راحل با توجه به ریشه های دینی اسلام قائل به رعایت حقوق اقلیت های دینی بود.

به گزارش پایگاه خبری مفاز، روبرت بگلریان، نماینده مسیحیان ارامنه جنوب در مجلس شورای اسلامی در خصوص وضعیت اقلیت های دینی در ایران گفت: ارتباط اجتماعی و فرهنگی اقلیت های دینی با اکثریت برادران مسلمان دارای سابقه دیرینه است و فارغ از فراز و نشیب های تاریخی اقلیت ها توانستند در عرصه های مختلف اجتماعی و فرهنگی حضور داشته باشند.

نماینده ارامنه جنوب مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در بسیاری از موارد شاهد بودیم اقلیت های دینی به آفرینش های اجتماعی و هنری دست زدند که اگر احساس امنیت نبود تبلور ایمان هر کدام از اقلیت های خاص در این عرصه نمی توانست ظهور و بروز کند.

وی  بیان کرد: فارغ از این که انقلاب اسلامی پدید آمد و پیروز شد بخاطر سابقه کهن فرهنگ ایرانی و شیعی درک متقابل و ریشه دار بین جامعه اسلامی و اقلیت های دینی وجود داشته است.

نماینده ارامنه جنوب در مجلس شورای اسلامی افزود: انقلاب اسلامی موجب شد تا احیای دین صورت گیرد و دین در تمام عرصه های اجتماعی حضور داشته باشد این در حالی است که در گذشته سهم دینی جوامع اقلیت ها کمتر بود.

بگلریان بیان کرد: اگر چه اصول دین، هویت هر ایرانی را تشکیل می داد اما انقلاب اسلامی کمک کرد تا ریشه های دینی بازنگری،تعمیق و باز آرایی شود.

وی افزود: تصدیق و تایید امام راحل بر حقوق اقلیت های دینی که نمود برجسته آن حضور اقلیت ها در مجلس خبرگان قانون اساسی بود، نشان داد که دین اسلام قائل بر حقوق و تکالیف برای ادیان دیگر است.

نماینده مسیحیان ارامنه جنوب در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: این تعامل و درک کمک می کند تا جوامع اقلیت ها در آفرینش‌گری های اجتماعی خود تکالیف حقوق خود را تصدیق و تایید کنند.

وی ادامه داد: تمامی این فرآیند ها نشان می دهد در بحث مدیریت و حضور اقلیت های دینی در جنبه های مختلف اجتماعی با وجود اختلاف نظر ها وسلایق و کوته نظری ها سیر تکاملی داشتیم.

بگلریان با اشاره به دیدگاه امام خمینی در خصوص اقلیت های دینی گفت: ایشان اعتقاد داشتندکه اقلیت های دینی بخشی از فرهنگ و هویت ایران را تشکیل می دهند بر این اساس با توجه به ریشه های دین اسلام قائل به حقوق برای اقلیت ها بودند.

نماینده ارامنه جنوب مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: در سایه نظام اسلامی اقلیت های دینی می توانند بر هویت دینی و فرهنگی خود همت بگمارند و در تعامل با جامعه اسلامی که ریشه آن را در تاریخ اسلامی می بینیم از حقوقی برخوردارند که در عرصه های اجتماعی می توانند نقش آفرینی کنند.

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=35605

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

error: Content is protected !!