1

نمایشگاه «از یلدا تا کریسمس» در برلین + عکس

  • کد خبر : 43357
  • ۰۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۰
نمایشگاه «از یلدا تا کریسمس» در برلین + عکس
نمایشگاه عکس «از یلدا تا کریسمس» برگرفته از آثار برتر هنرمندان و عکاسان ایرانی با موضوع آیین شب یلدا و کریسمس در ایران در شهر برلین برگزار شده است.

به گزارش پایگاه خبری مفاز، به مناسبت فرارسیدن شب یلدا و تلاقی آن با عید کریسمس و به منظور ارائه تصویری از وضعیت ارامنه ایران و جشن‌های کریسمس در ایران و کلیساهای تاریخی در ایران، رایزنی فرهنگی ایران در آلمان با همکاری مؤسسه فرهنگی سعدی نمایشگاه عکسی را با عنوان «از یلدا تا کریسمس» در برلین برگزار کرده است.

در این نمایشگاه، بیش از ۲۵ تابلو عکس از آثار برتر هنرمندان و عکاسان ایرانی با موضوع آیین شب یلدا در ایران و کریسمس در ایران به نمایش گذاشته شده است.

در برخی آثار، عکس‌های زیبایی از قدیمی‌ترین کلیساهای جهان که در ایران هستند به چشم می‌خورد.

همچنین، در ۵ اثر رسوم مسیحیان ایران برای تزیین درخت کریسمس، بابانوئل و … نمایش داده شده است. این آثار بیانگر آزادی ادیان در ایران و آزادی مسیحیان برای به جا آوردن اعمال دینی خودشان است.

در این میان، چندین عکس از قدیمی‌ترین و زیباترین کلیساهای اصفهان به نمایش گذاشته شده است و بخش دیگری از نمایشگاه به عکس‌هایی می‌پردازد که درباره رسوم شب یلدا در ایران هستند.

عکسی از کرسی در یک روستا، سفره شب یلدا، انار و هندوانه تزئین شده و دورهمی خانوادگی نمونه‌ای از این تصاویر هستند.

این نمایشگاه که ۲۸ آذر تا ۴ دی در یکی از سالن‌های بزرگ خانه فرهنگی روسیه در خیابان‌ فردریش برلین دایر است، هر روز از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۸ به وقت محلی به روی علاقه‌مندان باز خواهد بود.

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=43357

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

error: Content is protected !!