1

نظرسنجی گالوپ درباره میزان اعتقادات مذهبی آمریکایی‌ها

  • کد خبر : 52342
  • ۰۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۰
نظرسنجی گالوپ درباره میزان اعتقادات مذهبی آمریکایی‌ها
درصد آمریکایی‌هایی که به پنج حقیقت غیبی «خدا، فرشتگان، بهشت، جهنم و شیطان» اعتقاد دارند از سال 2016 سه تا پنج درصد کاهش یافته است.

به گزارش پایگاه خبری مفاز،  درصد آمریکایی‌هایی که به پنج حقیقت غیبی «خدا، فرشتگان، بهشت، جهنم و شیطان» اعتقاد دارند از سال 2016 سه تا پنج درصد کاهش یافته است. با این حال، بیشتر مردم آمریکا به یکی از این پنج حقیقت اعتقاد دارند، به طوری که 74 درصد به خدا ایمان دارند، 59 درصد اعتقاد به جهنم دارند و 58 درصد به وجود شیطان معتقدند. حدود دو سوم به یکی از این دو مورد فرشتگان (69%) و بهشت (67%) اعتقاد دارند.

موسسه گالوپ از سال 2001 تا کنون پنج بار از این چارچوب برای اندازه‌گیری باور به این حقایق غیبی استفاده کرده است. نظرسنجی 1 تا 24 مه 2023 نشان می‌دهد که هر کدام از این حقایق در مقایسه با سال 2001 در پایین‌ترین حد خود قرار دارند؛ ایمان مردم آمریکا به خدا و بهشت بیشترین کاهش را داشته است (هر کدام 16 واحد)، در حالی که اعتقاد به جهنم 12 واحد کاهش یافته است و شیطان و فرشتگان هر کدام 10 واحد پایین آمده‌اند.

این سوال از پاسخ‌دهندگان پرسیده شد که آیا اصلا به این مفاهیم و پنج حقیقت غیبی اعتقاد دارند یا به وجود آنها مطمئن نیستند و نتیجه این بود که 13٪ تا 15٪ در حال حاضر می‌گویند که از وجود آنها مطمئن نیستند. در عین حال، تقریباً از هر 10 بزرگسال آمریکایی، سه نفر به شیطان یا جهنم اعتقاد ندارند. همچنین تقریباً از هر 10 نفر، دو نفر به فرشتگان و بهشت اعتقاد ندارند و 12 درصد می‌گویند که به خدا اعتقاد ندارند.

از آنجایی که درصد مؤمنان طی دو دهه گذشته کاهش یافته است، هم‌زمان با آن شاهد افزایش در بی‌ایمانی افراد هستیم. همچنین با افزایش بسیار کمتری در عدم اطمینان از وجود این حقایق غیبی روبرو هستیم. هر چند این در مورد ایمان مردم آمریکا به خدا صادق نیست، زیرا که ایمان به خدا تقریباً به طور یکسانی با افزایش بی‌ایمانی مورد شک و تردید گرفته است.

در نظرسنجی کنونی، حدود نیمی از آمریکایی‌ها، یعنی 51 درصد، به هر پنج حقیقت غیبی اعتقاد دارند. این در حالی است که 11 درصد به هیچ یک از آنها اعتقاد ندارند و 7٪ دیگر در مورد همه آنها مطمئن نیستند، در حالی که بقیه (31٪) به برخی اعتقاد دارند و برخی دیگر را باور ندارند.

گالوپ به طور دوره‌ای اعتقاد آمریکایی‌ها به خدا را با عبارات سؤالی متفاوت اندازه‌گیری می‌کند که این موضوع سبب می‌شود که نتایج کمی متفاوت باشد.

اکثر بزرگسالان آمریکا بدون در نظر گرفتن جمله بندی سؤال می‌گویند به خدا ایمان دارند. مثلا وقتی گزینه‌ای برای گفتن اینکه مطمئن نیستند، در سوال وجود ندارد، به طور قابل توجهی بیشتر آنها (81٪ در نظرسنجی انجام شده در سال گذشته) گفتند که به خدا ایمان دارند.

بالاترین اعتقاد در میان کلیساها، پروتستان‌ها و جمهوری‌خواهان

اغلب افراد اهل کلیسا، پروتستان‌ها و جمهوری خواهان جزو گروه‌هایی هستند که می‌گویند به این پنج حقیقت غیبی اعتقاد دارند.

پروتستان‌ها بیشتر از کاتولیک‌ها به یکی از این پنج حقیقت غیبی اعتقاد دارند. اختلافات پروتستان و کاتولیک در مورد اعتقاد به خدا و فرشتگان کمتر از بهشت، جهنم و شیطان است. در هر دو گروه مذهبی، اقلیتی از افرادی که اعتقاد به خدا را ابراز نمی‌کنند، بیشتر از اظهار بی‌ایمانی، می‌گویند که مطمئن نیستند.

اکثر بزرگسالانی که حداقل ماهانه در مراسم مذهبی شرکت می‌کنند – به ویژه آنهایی که به صورت هفتگی شرکت می‌کنند – به یکی از پنج مفهوم اعتقاد دارند. اکثر کسانی که به ندرت حضور می‌یابند یا هرگز حضور ندارند به خدا و فرشتگان ایمان دارند، اما کمتر از نیمی از آنها به بهشت، جهنم و شیطان اعتقاد دارند.

بین 78 تا 87 درصد جمهوری‌‌خواهان به این پنج حقیقت اعتقاد دارند. در حالی که 51 تا 68 درصد از مستقل‌ها به این پنج حقیقت معتقدند. از 56 تا 66 درصد دموکرات‌ها به خدا، فرشتگان و بهشت اعتقاد دارند، در حالی که کمتر از نیمی از آنها معتقد به جهنم و شیطان هستند.

آمریکایی‌هایی که درآمد سالانه خانوار کمتر از 40هزار دلار دارند، بیشتر از کسانی که درآمد حداقل 100هزار دلار دارند، به این پنج حقیقت اعتقاد دارند.

 

احتمال می‌رفت که بزرگسالان 55 ساله و بالاتر به این مفاهیم زیاد اعتقاد داشته باشند، اما اکثریت افرادی که به این پنج حقیقت غیبی باور دارند در بازه سنی 35 تا 54 بودند. در بازه سنی افراد 18 تا 34 ساله تعداد کمتری به یکی از پنج مفهوم اعتقاد داشتند، و اکثریت آنها به همه موارد غیر از شیطان باور داشتند. زنان نیز بیشتر از مردان به تمام این پنج حقیقت اعتقاد دارند.

و این آمار در بین بزرگسالان بدون مدرک دانشگاهی بیشتر از فارغ‌التحصیلان دانشگاهی بود به طوری تعداد زیادی از افراد بدون مدرک به یکی از پنج حقیقت اعتقاد داشتند.

اعتقاد به این پنج حقیقت غیبی در میان اکثر این گروه‌ها از سال 2001 کاهش یافته، اما در میان شرکت‌کنندگان کلیسا، پروتستان‌ها و جمهوری خواهان به صورت هفتگی و تقریباً هفتگی یا ماهانه ثابت مانده است.

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=52342

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

error: Content is protected !!