3

نشست تخصصی نقد و بررسی کتاب «زینب فریاد فرمند» نوشته آنتوان بارا

  • کد خبر : 54021
  • ۰۸ شهریور ۱۴۰۲ - ۸:۱۵
نشست تخصصی نقد و بررسی کتاب «زینب فریاد فرمند» نوشته آنتوان بارا
نشست تخصصی با عنوان نقد و بررسی کتاب «زینب فریاد فرمند» نوشته آنتوان بارا؛ با سخنرانی دکتر عباس خامه یار ،معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه ادیان و مذاهب و با حضور دکتر محمد رضا سنگری برگزار خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری مفاز، نشست تخصصی با عنوان نقد و بررسی کتاب « زینب فریاد فرمند» نوشته آنتوان بارا؛ با سخنرانی دکتر عباس خامه یار ،معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه ادیان و مذاهب روز یکشنبه مورخ 6/12/  1402 ساعت 10 در سالن شماره 2 حوزه ریاست برگزار خواهد شد .

بنا بر اعلام این خبر، کتاب «زینب فریاد فرمند» ترجمه ای از «زینب صرخه أکملت مسیره» نوشته آنتوان بارا مسیحی سوری الاصل مقیم کویت، با ترجمه غلامحسین انصاری به وسیله شرکت چاپ و نشر بین‌الملل چاپ رسیده است:

فصل اول: آماج مصائب

فصل دوم: عروس شهادت

فصل سوم: بانوی قهرمان

فصل چهارم: فریادی که انقلابی را کامل کرد

فصل پنجم: بانوی مقدس

فصل ششم: حماسه پیروزی

آنتوان بارا معتقد است برای بررسی و پژوهش در مورد حضرت زینب(س) نباید منحصراً به موضع‌گیری‌های ایشان در حادثه عاشورا پرداخت، بلکه باید کلیه رفتارها و تجلیات اخلاقی ایشان، از جهات انسانی و مذهبی، به گونه‌ا‌ی که متناسب با شخصیت او باشد، مورد تجزیه و تحلیل قرار گیرد. در فصل اول و دوم کتاب توضیحات مختصری از دوران کودکی آن بانو، رنج‌ها و مصیبت‌هایی که در دوران نوجوانی با از دست دادن جدشان، مادر و پدر و برادرشان کشیده‌اند، دعاها و نیایش‌های آن بانو بیان ‌شده‌است.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، از فصل سوم به بعد درباره حوادث کربلا و سختی‌هایی که این بانو در آن دوران چه از لحاظ روانی، بخاطر سخن‌های به نا حق و توهین‌هایی که می‌دیدند، غم از دست دادن برادرش امام حسین(ع) و فرزندانش و تمام اهل بیت خاندان پیامبر(ص) و چه از لحاظ جسمانی، به خاطر اذیت ‌و آزارهایی که این بانو در دوران اسارت و بعد از آن متحمل گردیده، و همچنین به خطبه‌های وی پرداخته است. در پایان فصل ششم در بخش «زینب مطهر و مریم مقدس» ، تشابهات بین این دو بانو از لحاظ درجه ایمان و مصیبت‌هایی که متحمل شده‌اند بررسی شده‌است.

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=54021

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

error: Content is protected !!