0

میشل گعدی: ما گرچه مسیحی هستیم اما علی(ع) را از مقدسات خودمان بالاتر می دانیم

  • کد خبر : 48069
  • ۲۴ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۲
میشل گعدی: ما گرچه مسیحی هستیم اما علی(ع) را از مقدسات خودمان بالاتر می دانیم
نشست «مقتدر مظلوم» با حضور میشل گعدی متفکر مسیحی لبنانی با پایان نامه‌ای ۷٠٠٠ صفحه‌ای در مورد شخصیت امام علی(ع) و همچنین حضور محمدحسین رجبی دوانی نویسنده و پژوهشگر عرصه تاریخ در غرفه نهضت جهانی نهج البلاغه خوانی نمایشگاه قرآن کریم برگزار شد

به گزارش پایگاه خبری مفاز، میشل گعدی در ابتدای این وبینار گفت: می‌خواهم درمورد کسی صحبت کنم که هیچ‌کس را به اندازه او دوست ندارم. علی(علیه‌السلام) جلوه عدالت روی زمین است، اصلاً خدا علی را فرستاد تا بگوید عدل یعنی چه. به هر کشوری که رفتم علی را به عنوان اسوه عدالت معرفی کردم. به همه توصیه می‌کنم نهج البلاغه را برای فهم بهتر و صحیح عدالت بخوانند.

وی افزود: علی(علیه‌السلام) امام پاکان است، او قدیس‌ترین قدیسان است. علی الگوی من در زندگی است، گرچه مسیحی هستم اما از او پیروی می‌کنم. علی آمد تا به مردم دنیا آزادی و دموکراسی را آموزش دهد. با کاوش در آثار مسیحیان دنیا فهمیدم روح علی بن ابی طالب علیه السلام قبل از آدم و حوا خلق شده است.

این متفکر مسیحی ادامه داد: علی(علیه‌السلام) انسانی معمولی نیست، یک عادل عادی نیست. او آمد تا بگوید عدالت چیست. او متقی‌ترین آدمیان است و هیچ کس ادعا نمی‌تواند کند که به پای او رسیده است. علی روح فلسفه است، در یونان که بودم به فلاسفه گفتم شما گرچه فلسفه دارید اما روح عقل، (علی) است. تا ابدالدهر هرکس از عقل بگوید از علی می‌گوید.

میشل گعدی گفت: علی(علیه‌السلام) پیامبر جدید نیست، اما علی خود حضرت محمد (صلی الله علیه و آله) است. ما گرچه مسیحی هستیم اما علی را از مقدسات دین خودمان هم بالاتر میدانیم. وقتی به اروپا رفتم دیدم در علوم اجتماعی و دیگر علوم هم به علی استناد میکنند. علی(علیه‌السلام) آنقدر فضائل دارد که کسی نمیتواند فضایل او را بشمارد.

در ادامه این نشست محمدحسین رجبی دوانی در سخنانی بیان کرد: مخالفین امیرالمومنین(علیه‌السلام) سعی کردند که علی را هر طور که شده است، از صحنه حذف کنند. وقتی مصر از قلمرو مولا علی تجزیه شد و به دست عمروعاص افتاد، به تعبیری آنان به بایگانی مولا علی دسترسی پیدا کردند.

رجبی دوانی

وی افزود: در همین راستا معاویه سعی کرد سخنان و دستاوردهای امام علی(علیه‌السلام) را به نام خود سند بزند، برای همین برخی سخنان حکیمانه امیرالمومنین(علیه‌السلام) را به نام خود جعل کرد. به نظر من وقتی یک مسیحی مثل میشل گعدی چنین مبهوت نهج البلاغه هست، ما عذری نداریم که مانوس با نهج البلاغه نباشیم.

سی‌امین دوره نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم از ۱۲ تا ٢۶ فروردین‌ با شعار «میخوانمت» در مصلی امام خمینی (ره) تهران برپا می‌شود. زمان بازدید از این نمایشگاه به غیر از شبهای قدر از ساعت ۱۷ تا ٢۴ خواهد بود.

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=48069

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

error: Content is protected !!