0

مرحله استانی مسابقات قرآن اوقاف در آذربایجان غربی با حضور کشیش اعظم مسیحیان برگزار شد

  • کد خبر : 38685
  • ۱۰ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۲
مرحله استانی مسابقات قرآن اوقاف در آذربایجان غربی با حضور کشیش اعظم مسیحیان برگزار شد
مراسم اختتامیه مرحله استانی چهل و پنجمین دوره مسابقات قرآنی اوقاف در آذربایجان غربی با حضور کشیش اعظم مسیحیان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری مفاز، آیت‌الله سیدعلی‌اکبر قریشی، نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری، ۸ شهریور در مراسم اختتامیه مرحله استانی چهل و پنجمین دوره مسابقات قرآنی اوقاف در آذربایجان غربی در اظهار کرد: پیامبر اکرم(ص) به سلمان فرمود: «سلمان قرآن بخوان که این کتاب الهی، کفاره گناهان است و سبب محو گناهان شده و قاری قرآن از عذاب الهی مصون می‌شود».

وی افزود: همچنین اهل قرآن در روز قیامت در صف پیامبران قرار خواهند گرفت و نیز زمان خواندن قرآن، درهای رحمت الهی باز می‌شود و کسی که قرآن می‌خواند در مقابل هر حرفی که از دهانش خارج می‌شود، ملکی بیرون آمده و برای وی تسبیح می‌کند.

نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: با توجه به اهمیت خواندن قرآن کریم و با توجه به اینکه محبوب‌تر از این کتاب الهی در نزد خداوند متعال چیزی نیست بنابراین باید قرآن در جامعه ساری و جاری باش..

در ادامه این مراسم مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌غربی هم گفت: از جمله شعارهای ادیان الهی موضوع نجات‌بخشی انسان بوده و در این راستا آیات قرآن کریم نیز نجات‌بخش بشریت از انواع مهلکه‌ها و شفای انسان است.

حجت‌الاسلام ناصر جوانبخت بیان کرد: امام خمینی(ره) فرمود: «اگر قرآن نبود باب معرفت انسان تا ابد بسته بود و قرآن شفای دردهای بزرگ بشری بوده است» و در این راستا نبی مکرم اسلام(ص) نیز فرموده‌اند: «اگر به دنبال زندگی سعادتمندانه، عزتمندانه و یک مرگ شهیدگونه هستید به دنبال قرآن باشید چرا که قرآن کلام خدا است».

وی تصریح کرد: از سوی دیگر قرآن مایه سنگینی اعمال در روز قیامت است و پناه بردن به قرآن سبب محفوظ ماندن از دسیسه شیطان رجیم بوده و قرآن فرستاده‌ای از سوی پروردگار بوده است.

مدیرکل اوقاف آذربایجان‌غربی تأکید کرد: همچنین تدبر در قرآن کریم لازم و ضروری است و در این رابطه نیز امام رضا(ع) هر  سه روز یک بار قرآن را ختم می‌کردند و امام خمینی(ره) نیز در ماه رمضان هر سه روز یک بار به ختم قرآن می پرداختند.

از موارد جالب توجه در این برنامه، حضور کشیش اعظم مسیحیان در مراسم اختتامیه مسابقات قرآنی و تجلیل وی از نفرات برتر این دوره از مسابقات بود که با استقبال حاضران در برنامه همراه شد.

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=38685

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.