1

اجرای عدالت اجتماعی؛ هدف ظهور ادیان

  • کد خبر : 25958
  • ۱۴ دی ۱۴۰۰ - ۰:۰۴
اجرای عدالت اجتماعی؛ هدف ظهور ادیان
مشاور رئیس جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی گفت: هدف ظهور ادیان الهی، اجرای عدالت اجتماعی است و از دیدگاه نظام اسلامی همه مخلوقات دارای حقوق اجتماعی هستند.

به گزارش پایگاه خبری مفاز، ماموستا کریمی در جشن سال نو میلادی که در کلیسای شرق آشوری در تهران سخن می‌گفت، افزود: حضرت علی (ع) در نامه‌ای به مالک اشتر می‌فرماید در مواجهه با مردم دلت را پر از رحم کن که در مصر یا بت پرستند یا مسلمان، این نشان می‌دهد که بزرگان دین ما نیز بر حقوق و عدالت اجتماعی همه مردم جامعه توجه داشتند.

مشاور رئیس جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی ضمن تبریک سال نو میلادی و ولادت حضرت عیسی مسیح (ع) تصریح کرد: مسیح فقط پیامبران مسیحیان نیست، بلکه پیامبر مسلمانان، کلیمیان و دیگر ادیان الهی و توحیدی نیز هست.

ماموستا کریمی ادامه داد: سعادت و خوشبختی دنیا و آخرت مستلزم پیروی از دستورات انبیاء الهی است.

وی گفت: همه انبیاء الهی فرستاده خداوند بزرگ هستند و ما فرقی برای آنان قائل نیستیم، همه آمده اند تا دین الهی را ابلاغ کنند و زنجیر‌ها را از پا بردارند.

مشاور رئیس جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی افزود: مهم این است که عامل به دستورات انبیاء باشیم و پیام نهفته در ادیان مختلف را درک کنیم.

ماموستا کریمی گفت: باید تلاش کنیم که دستورات و شاخصه‌های اخلاقی حضرت عیسی (ع) که مهربانی و رحمت است، در رفتار خود به منصه ظهور بگذاریم.

وی عدم اختلاف را رمز پیروی از انبیاء الهی دانست و تاکید کرد: اگر الگوی ما محمد (ص)، عیسی (ع) و موسی (ع) است، نباید اختلاف و نزاعی بین ما باشد و در قرآن آمده است که علما وارثان انبیاء هستند و اگر اختلافی هم بود یا پیش آمد باید برادرانه و با مهربانی آن را مطرح و مشکل را حل کرد.

ماموستا کریمی ضمن اشاره به کلام حضرت علی (ع) در نهج البلاغه تصریح کرد: ایشان فرمودند، مردم در چیزی اختلاف دارند که بر آن جاهلند و برخی پیروان ادیان الهی زمانی همدیگر را تکفیر می‌کنند که در حق ادیان جاهلند، زیرا اهانت به هر کدام از پیامبران مانند اهانت به همه پیامبران است.

وی افزود: خون مسیحی، مسلمان، کلیمی و زرتشتی در دفاع مقدس ریخته و درهم آمیخته شد تا این کشور و نظام حفظ شود.

رهبران ادیان به پاس خون‌های ریخته شده پیروان خود باید با اتحاد و همدلی باهم برخورد کنند.

ماموستا کریمی مهمترین نکته در پیام ادیان را پیام واحد همه پیامبران یعنی توجه به خدا و صفات الهی دانست.

مارنرسی بنیامین اسقف اعظم آشوریان نیز در این نشست ایران را سرزمینی برای بروز و ظهور هویت‌های دینی و قومی خواند و گفت: به برکت وجود جمهوری اسلامی ایران تمام اقوام و ادیان توانسته اند آزادانه به هویت و ارزش‌های خود بپردازند.

مارنرسی بنیامین به وجود برخی مشکلات و چالش‌های جامعه مسیحیت اشاره کرد و افزود: تمام موارد را از مسیر قانونی و در چارچوب اصول حقوقی پیگیری می‌کنیم و امیدواریم مشکلات هرچند اندک فعلی، حل و فصل شود.

وی در پایان با اشاره به وجود جوانان تحصیلکرده و باسواد در جامعه آشوری گفت: از دولت درخواست می‌کنیم تا در بحث کار و استخدام توجه ویژه‌ای به این نیرو‌های نخبه شود.

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=25958

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

error: Content is protected !!