1

ماجرای پاشیدن رنگ قرمز بر روی مجسمه پاپ ژان پل دوم چه بود؟

  • کد خبر : 47730
  • ۱۷ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۳
ماجرای پاشیدن رنگ قرمز بر روی مجسمه پاپ ژان پل دوم چه بود؟
این حادثه در برابر اتهاماتی علیه پاپ لهستانی الاصل رخ داد که مدعی است زمانی که رئیس اسقف‌نشین کراکوف بود، آزار جنسی توسط کشیش‌ها را پنهان می‌کرد.

به گزارش پایگاه خبری مفاز، ساکنان شهر لودز در مرکز لهستان، با صحنه‌ای ناآشنا از خواب بیدار شدند. افراد ناشناس مجسمه پاپ ژان پل دوم را خراب کردند، آن را با رنگ قرمز رنگ‌آمیزی کردند و بر روی آن عبارت لاتین Maxima culpa که به معنای بزرگترین گناه است، نوشتند.

پلیس لهستان در این باره تحقیقاتی را آغاز کرد. این حادثه در برابر اتهاماتی علیه پاپ لهستانی الاصل رخ داد که مدعی است زمانی که رئیس اسقف‌نشین کراکوف بود، آزار جنسی توسط کشیش‌ها را پنهان می‌کرد.

این حادثه همزمان با جشن لهستانی‌ها در چندین شهر کشور به مناسبت هجدهمین سالگرد مرگ جان پل دوم بود. جایی که راهپیمایی‌هایی برای دفاع از آبروی پاپ و تبرئه او از اتهام پنهان کردن جنایات جنسی توسط برخی کشیش‌های آن زمان برگزار شد.

تحقیقات تلویزیونی توسط یکی از شبکه‌های لهستانی که این اتهامات را به اطلاع عموم رساند، جنجال و اختلافات گسترده‌ای را در این کشور برانگیخت. در لهستان بخش بزرگی از جمعیت هنوز جان پل دوم را به عنوان یک قهرمان ملی با اقتدار اخلاقی بی‌رقیب می‌بینند.

او اولین پاپ با منشأ غیر ایتالیایی بود که از قرن شانزدهم پس از میلاد وارد شهر واتیکان شد، او همچنین به دلیل خصومت شدید خود با کمونیسم، که در آن زمان بر اردوگاه شرق حکومت می‌کرد، شهرت داشت. لهستانی‌ها او را به خاطر ترسیم مجدد چشم انداز سیاسی در لهستان از زمان سقوط پرده آهنین ارج می‌نهند.

روزنامه‌نگاری که در تهیه این گزارش مشارکت داشته تأیید کرد شواهدی را در اختیار دارد که نشان می‌دهد پاپ فقید از سوء استفاده جنسی توسط برخی کشیش‌ها علیه کودکان مطلع بوده است و او قبل از رفتن و تصدی سمت جدید خود در واتیکان در سال 1978 اقدامات لازم را برای پاسخگویی به عاملان انجام نداده است.

تحقیقات این روزنامه نگار بر روی اعمال سه کشیش متمرکز بود که سپس به انجام وظایف خود ادامه دادند، اگرچه برخی از آنها به دلیل این اقدامات زندانی شدند. این روزنامه‌نگار می‌گوید که در میان آنها یک روحانی بود که به عنوان جاسوس برای اطلاعات کمونیست کار می‌کرد و به اتریش تبعید شد.

این گزارش حاوی شهادت برخی از قربانیان آزار جنسی بود که یکی از آنها فاش کرد که آنچه را که در یک روز در سال 1973 در معرض آن قرار گرفته بود را به اسقف اعظم کراکوف محرمانه گفته بود، اما اسقف اعظم از او خواست در مورد آنچه اتفاق افتاده چیزی نگوید.

کارول ووتیلا که بعداً نامش جان پل دوم شد در سال 1920 در لهستان به دنیا آمد و در سال 2005 درگذشت. او در سال 2014 به عنوان شخصیت مقدس (سنت) شناخته شد.

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=47730

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

error: Content is protected !!