2

فرقه «شاهدان یهوه» پیشنهاد مراسم مشترک با کلیسا‌های آلمان را رد کرد

  • کد خبر : 47063
  • ۲۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۰:۵۱
فرقه «شاهدان یهوه» پیشنهاد مراسم مشترک با کلیسا‌های آلمان را رد کرد
کلیسا‌های شمال آلمان برنامه‌ای را برای سوگواری و ادای احترام به قربانیان حمله به جامعه “شاهدان یهوه” تدارک دیده‌اند. پیروان این فرقه اما گفته‌اند در این آیین حاضر نمی‌شوند و به روش خود با مردگان وداع خواهند کرد.

به گزارش پایگاه خبری مفاز، هفت نفر از جمله یک زن باردار و جنین ۲۸ هفته‌ای او در تیراندازی مرگبار به اجتماع شاهدان یهوه در هامبورگ جان باخته‌اند. عامل حمله که عضو مطرود این فرقه بود، پس از کشتن و مجروح کردن عده‌ای از هم‌کیشان، به زندگی خود پایان داد.

حال و با گذشت یک هفته از جنایت، مراسمی در کلیسای جامع شهر هامبورگ برای سوگواری و گرامیداشت یاد قربانیان تدارک دیده‌ شده است . این برنامه شامل افروختن شمع و دعا برای کشته‌شدگان خواهد بود. سخنگوی کلیساهای شمالی اعلام کرده که چهار شمع نمادین در مراسم روشن می‌شوند؛ یکی برای مردگان و مصدومان، یکی برای محله، یکی برای امدادگران و دیگری برای صلح و آشتی.

این در حالی است که میشائیل سفیداریس، از مسئولان جامعه شاهدان یهوه نسبت به برگزاری این مراسم ابراز تعجب و خشم کرده و گفته است: «حتا یک نفر از مصدومان یا بستگان قربانیان درگیر چنین برنامه‌هایی نیست. جامعه شاهدان یهوه می‌خواهد مطابق اصول اعتقادی و به شیوه خود مراسم تشیع جنازه و عزاداری را صورت دهد.»

سفیداریس به نشریه “هامبورگر آبندبلات” گفته که شاهدان یهوه از یادبود جهانی حمایت می‌کنند و افزوده است: «خوب است سایر جوامع مذهبی نیز در ابراز همبستگی با ما همگام شوند.»

او تاکید کرده که هیچ مشارکت رسمی از سوی شاهدان یهوه در برنامه‌های کلیسایی هامبورگ وجود نخواهد داشت.

پیش‌تر مقامات ارشد کلیساهای هامبورگ اعلام کرده بودند که با جماعت شاهدان یهوه عزاداری خواهند کرد؛ ولو در ایمان و معتقدات آنان شریک نباشند.

سخنگوی کلیساهای شمالی که این بزرگداشت را همراه با اسقف اعظم و کارگروه‌های مسیحی سازماندهی کرده، می‌ٰ‌گوید: «این مراسم نباید و نمی‌تواند جایگزین آیین تشیع جنازه شاهدان یهوه باشد. آنها می‌خواهند به روش خودشان با مردگان وداع کنند.»

این سخنگو در عین حال افزوده که در گفت‌وگوی مشترک بین نمایندگان کلیساها و جامعه شاهدان یهوه، اختلاف‌ها برطرف شده‌اند.

اشتفان هس، اسقف اعظم هامبورگ گفته است: «این خون‌ریزی غیرانسانی کل ایالت را تکان داد و بسیاری از مردم را متحیر و مغموم کرد. خوب است در این شرایط همه کنار هم باشیم. به بیان نگرانی‌ها بپردازیم و مهم‌تر از همه برای صلح و همزیستی مسالمت‌امیز با هم و در میان فرقه‌ها دعا کنیم.»

ضارب ۳۵ ساله‌ای که هم‌کیشان خود را کشت، جواز حمل سلاح داشت و بررسی پیشینه او پس از حمله، اختلالات روانی را نشان داد. این رویداد باعث شد که وزارت کشور آلمان از بازنگری درقوانین مالکیت سلاح خبر دهد.

به گزارش دویچه وله، قرار است در مراسم سوگواری، شهردار هامبورگ و چند سناتور ایالتی شرکت کنند. انتظار می‌رود صدها نفر در صحن کلیسای اعظم که گنجایش ۱۱۰۰ نفر را دارد گرد هم بیایند.

شاهدان یهوه یک فرقه بدعتی بین‌المللی است که مرکز آن در نیویورک قرار دارد. اعضا و مشایخ این گروه تفسیر خاصی از کتاب مقدس دارند. جمعیت شاهدان یهوه در سراسر جهان حدود هشت میلیون نفر است و آلمان با ۲۰۰ هزار عضو یکی از بیشترین پیروان این شاخه در اروپا را داراست. آنها به یهوه به عنوان “قادر مطلق و متعال” باور دارند و تثلیث را رد می‌کنند. پیروان این شاخه به امور سیاسی و انتخابات علاقه نشان نمی‌دهند، از شرکت در جنگ‌ها یا حتی سربازی می‌پرهیزند، صلیب نمی‌آویزند و خون اهدا نمی‌کنند. پیروان این شاخه، برای ترویج و تبلیغ عقاید و باورهای خود، از مراجعه مستقیم به افراد و روش خانه به خانه استفاده می‌کنند.

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=47063

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.