2
رهبر مسیحیان کلدانی جهان:

ایران نقش موثری در تقریب ادیان و مذاهب دارد

  • کد خبر : 17489
  • ۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۲۲:۵۲
ایران نقش موثری در تقریب ادیان و مذاهب دارد
رهبر مسیحیان کلدانی جهان در دیدار با ظریف از نقش مهم و موثر وی در تحکیم روابط ایران با عراق و نیز تقریب ادیان تشکر کرد و این نقش را بسیار مهم و ارزشمند خواند.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، کاردینال لوییس، طی دیداری که در دومین روز سفر ظریف به عراق با وی داشت، این مطلب را عنوان کرد.

رهبر مسیحیان کلدانی جهان در این دیدار همچنین از نقش موثر ایران در مبارزه با داعش که به حمایت و صیانت از اقلیت های دینی در دوره سیطره این گروهک تروریستی بر بخش اعظم عراق منجر شد، قدردانی کرد.

مسیحیان کلدانی در بین دیگر طوایف مسیحی عراق از جمله آشوریان و ارامنه و کاتولیک ها و غیره بزرگترین جمعیت مسیحیان به شمار می روند.

آنها در مناطق مختلف عراق به ویژه بغداد، بخش هایی از جنوب عراق از جمله ذیقار و بصره و بیشترین جمعیت مسیحیان در شمال این کشور از جمله کرکوک، نینوا و اقلیم کردستان عراق هستند. جمعیت مسیحیان قبل از حمله گروه تروریستی داعش حدود یک میلیون نفر برآورد می شد، اما در پی حمله این گروه تروریستی در سال ۲۰۱۴، بسیاری از مسیحیان از ترس جان خود، خاک عراق را ترک کردند.

وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران که روز دوشنبه‌ وارد بغداد شد با مقامات و شخصیت های مختلف عراقی از  جمله، رییس جمهوی، نخست وزیر، رئیس پارلمان، وزیر خارجه، سران و رهبران عشایر و مذاهب شیعه و سنی داشته است.

ظریف امروز هم دیدارهایی از جمله با مقامات اقلیم کردستان عراق خواهد داشت.

محمدجواد ظریف پیش از این در توئیتی نوشته بود که، اولویت ایران همسایگان آن است. وی با بیان این که ایران از نقش محوری عراق در منطقه استقبال می‌کند، به انجام دیدارهای مختلف خود در عراق اشاره کرده بود.

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=17489

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.